REZERVASYON İÇİN TIKLAYINIZ
https://ebelediye.sariyer.bel.tr/etkinlikveaktiviteyonetimi/etkinlikyeni
ÖNEMLİ UYARILAR!
* Boğaziçi Kültür Sanat Merkezindeki oyunlarımız için koltuk numaralarınız cep telefonlarınıza SMS ile gelecektir. Salona girişte gösterilecektir. Lütfen SMS’i silmeyiniz.
* Her TC Kimlik Numarasıyla en fazla 3 bilet alınacaktır.
* İzleyicilerimizin oyun saatinden 20 dakika önce salonda yerlerini almaları gerekmektedir.
* Rezervasyon iptalleri E belediye üzerinden başvuru iptal kısmından veya en geç oyundan 1 gün önce mesai saatleri içerisinde 444 1 722 çağrı merkezi üzerinden (09:00-17:00) yapılmalıdır.
NUTUK / Oyunun Konusu
Süre: 60 Dakika
100 Yılında, Cumhuriyetimizin kuruluş öyküsü sahneye taşındı. Mustafa Kemal Atatürk’ün altı günde okuduğu tarihi söylevi, NUTUK, tiyatro oyunu olarak sahnede…
Yaklaşık bir saat süren oyunun ilk perdesinde Kurtuluş Savaşı dönemi, ikinci perdede ise savaştan çıkmış toplumun alt etmesi gereken zorluklar ve tehlikeler dile getiriliyor. Bunun yanında emperyalizme, gericiliğe ve diğer iç düşmanlara karşı verilen savaş da NUTUK’un kurgusu bozulmadan anlatılıyor. Tek kişilik oyun olarak sahnelenen eserde, bütün öyküyü özgür ve çağdaş bir ülke yaratan Büyük Lider Atatürk birinci ağızdan anlatıyor.
‘’YÜZ’’
Yazanlar: Ayfer Bekiroğlu, Ekin Gündü, Kübra Şahin, Muhteşem Anlar, Okan Sağlam, Özden Işıltan, Süleyman Örikli
Yönetmen: Ekin Gündü
Yönetmen Yardımcısı: Kübra Şahin
Işık & Efekt : Çağrı Unan – Kübra Şahin
Dekor Tasarım: Ayfer Bekiroğlu
Dekor Uygulama: Nuran Mola
Kostüm Tasarım: Özden Işıltan
Kostüm Uygulama: Merve Çakır
Müzik Düzenleme ve Arenje: Burçin Vural
Oynayanlar
Ekin Gündü, Ertunç Bayram, Mehmet Çirci, Muhteşem Anlar, Okan Sağlam, Özden Işıltan, Selin Sude Aydoğdu
Oyunun Konusu
Akıl dolu bir yüzün; yüzleri, binleri ardına takarak çıktığı bir yolculuk!
Bu yolda çıkarılan kanunlar, yükselen kadınlar, portakal kokulu fabrikalar, inkılapları anlamaya ve anlatmaya çalışanlar. Yüz yıl önceki başlangıcın yüzlerinden bugünün yüzlerine...
Cumhuriyeti tutkuyla yaşatacak milyonlarca Yüz dileğiyle!
ÜÇ DAHİ
Yazan: Kerem Kobanbay
Yöneten: Çağrı Unan
Yönetmen Yardımcısı: Özden Işıltan
Reji Asistanı: Asena Topalalioğlu
Işık-Efekt Uygulama: Ebru Arslan, Süleyman Örikli
Afiş Tasarım: Onur Balcı
Video Tasarım-Montaj: Fırat Okaygün
Oyun Konusu:
Paranoid şizofreni bir müzisyen, obsesif kompulsif bozukluğu olan bir bilim adamı ve otizm spektrum bozukluğu olan bir medyum… Bu üç dahi kapalı tutuldukları klinikte gizli bir deney üzerinde çalışmaktadırlar.
Kliniğe yeni atanan başhekim onları anlamaya çalışmakta, baş hemşire, kat hemşiresi ve hastabakıcı ise bir işler çevirmektedir. Kimsenin kimseye güvenmediği bu klinikte, işler git gide sarpa sarar ve içinden çıkılmaz bir hal alır.
Oynayanlar:
Semih: Ekin Gündü
Muzaffer: Serkan Aynacı
Neyzen: Çağrı Unan
Siyami: Okan Sağlam
Adile: Özden Işıltan – Ayfer Bekiroğlu
Mualla: Kübra Şahin
Semiha: Muhteşem Anlar
Seslendirme: Kerem Kobanbay
UYANDIĞIMDA SESİM YOKTU /Oyunun Konusu
“Uyandığımda Sesim Yoktu” modern kadının kafasındaki iç çatışmayı, ikircikli halini, fiziksel, grotesk, epik, dramatik tiyatro yaklaşımlarıyla ve akapella yardımıyla çağdaş bir anlatıma kavuşturuyor. Bir sabah uyandığında annesinin öldüğünü öğrenen Cassandra, annesi için hazırlaması gereken anma konuşması üzerinden içine düştüğü yalnızlıkla birlikte kadına yönelik her türlü baskı ve şiddeti sorgulamaya ve özeleştiri yapmaya başlar. Bastırılmış kişiliğinin yarattığı başkaldırıyla, erkeklerde normal görülen davranışların kadınlarda anormal görülebileceği tepkisini de gösteren oyun; açık bir şekilde baskı gören, örtülü bir baskının içinde kendini bulan, yaşadığı birçok korku ve toplumun ona dayattıklarından dolayı kendini ifade edemeyen, sesleri kısılmış, hırpalanmış, hatta canice öldürülmüş kadınların hakları için yazılmış bir başkaldırı oyunu. Türkiye’de ilk kez 6 Şubat 2020 tarihinde gösterilen ve Kanada, Birleşik Krallık ve Amerika başta olmak üzere Avrupa’nın birçok ülkesinde kapalı gişe oynayan oyun, farkındalık sahibi Kanadalı bir kadının tepkisinin, Türkiye kadınından farklı olmadığının da kanıtı.
YILIN EN İYİ OYUNU SEÇİLDİ!
Orijinal adıyla “Mouthpiece”, 2016 sezonunda “Toronto Tiyatro Eleştirmenleri” tarafından “Yılın En İyi Kanada Oyunu” seçildi. Oyun, 2017 yılında ise Edinburg Fringe Festivali’nde “En İyi Sahne Performansı” başta olmak üzere pek çok ödülün sahibi oldu.
YARATICI EKİP VE CAST
Yazan: Amy Nostbakken & Norah Sadava
Çevirmen: Gökçenur Şehirli
Yönetmen:Tamer Levent
Müzik Direktörü :Batınhan Altun
Koreograf: Utku Demirkaya
Işık: Gökhan Davulcu
Işık Uygulama: Selen Çakırhan & Gülşah Bayram
Kostüm: Fatoş Aydoğdu
Fotoğraf: Fethi Karaduman
Afiş Tasarım: Berkcan Okar
Reji Asistanı: Başak Bilge Kutlu
Oyuncular
Burcu Görek & Dilara Gül
Süre: 60 dk/ Tek Perde
Orada Kimse Var mı? (2023) (2 Perde) (+7 Yaş)
YAZAR: Cem Yalın
YÖNETEN: M. Gökhan Bulut
REJİDEN SORUMLU YÖNETMEN YARDIMCILARI: Ertunç Bayram – Olcay Açıkgöz
TEKNİK İŞLERDEN SORUMLU YÖNETMEN YARDIMCISI:
Melda Küsmez
KOSTÜM TASARIM: Ayfer Bekiroğlu – Nur Tezel
DEKOR TASARIM: Ali Koç
SÖZ-MÜZİK: M. Gökhan Bulut
ARANJE: Burçin Vural
GİTARİST-SOLİST: İnci Nur Akyüz – Serkan Aynacı
IŞIK-EFEKT: Didem Dedeoğlu – Vedat Öztürk
AFİŞ TASARIM: Pınar Özdemir
OYUNUN KONUSU
Orada Kimse Var mı? oyunu 1985 yılında liseler arası tiyatro yarışmasında “En İyi Oyun Yazarlığı” ödülü kazanmıştır. Epik Tiyatronun kurgu ve eylem yöntemini esas alan oyun, özellikle amatör tiyatrolar çevresinde en çok oynanan oyunlar arasında yer almıştır. Aradan geçen kırk seneye yakın zamanda değişenleri de dikkate alarak, Sarıyer Belediye Tiyatrosu yönetmeni ve oyuncuları tarafından yeniden ele alınmış ve sahneye taşınmıştır.
Tarihin her döneminde yöneticiler, tek tipleştirerek ve aynılaştırarak halklara hâkim olmaya çalışmışlardır. Bu düşünce, toplumun ve özellikle gençlerin geleceklerini belirsizleştirmiştir. Bu, insanı hiçleştirici ve edilgenleştirici yaklaşımın sonuçlarını bir tiyatro sahnesinde sizlerle buluşturmak hepimizi heyecanlandırdı.
Oyunumuz, bireyin doğumundan itibaren başlayan bu hikâyede, aile içerisindeki sorunlu ve bilinçsiz davranışları, eğitim içeriğindeki bozuklukları ve sonrasında ortaya çıkan karmaşanın bir sistem sorunu olduğunu ortaya koyuyor. Ve bize söylenen yalanların ve öğretilenlerin sorgulamasını yapıyor. Bizce sistemin tedavi edilmesi gerekmektedir.
YÖNETMEN NOTU
ORADA KİMSE VAR MI? 2023 oyununu bizlerle paylaşan Can Yalın’a çok teşekkür ederiz.
Ve bir teşekkür de doksanlı yıllarda bu oyunu defalarca sahneleyen ustamız Hasan Çınar’a ve kurduğu Yedibölge oyuncularına.
OYUNCU KADROSU
Ali Saraç - Ayfer Bekiroğlu - Ayşe Gezer - Emre Can Karaeski - Ertunç Bayram - Goncagül Samanlı - Hasibe Saraç - İlbey İlker - Kıymet Balaman - Kübra Turan Şahin - M. Gökhan Bulut - Mehmet Çirci - Melda Küsmez - Nur Tezel - Olcay Açıkgöz - Sonay Çolak - Süreyya Akkoca
SAGEM Öğrencileri:
Asel Taşpınar - Belinay Taşpınar - Çınar Taşpınar - Demirkan Demir - Elif Zehra Yılmaz - Güneş Hira Kurt - Hazal Kılıç - Maya Feryal Bulut - Melis Demirkale - Nupelda Doğa Akbaş - Rabia Avcı - Sude Nil İpek - Suna Avcı - Tuğba Taşçı - Yaprak Su Atakul - Zeynep Azra Yılmaz - Zeynep Duru Doğan - Talha Yusuf Kılıç
OYUNUN KONUSU ( +3 YAŞ): Hoşumutlar ülkesinin kötü kalpli kralı Kapgötür, halkının elinden tüm güzellikleri almış ve şimdi ise onların tek mutluluk kaynağı düşlerine göz dikmiştir. Sinsi büyücü Yılanson, bunu fırsat bilerek kötü düşler gösteren Büyülü Yastıklar yapmıştır. Ancak kötülerin unuttuğu birşey vardır. Bir düş kırıntısı, bir kartopu gibi büyür ve kötüleri tek hamlede yıkar.