ULAŞIM HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
ÇALIŞMA USUL VE ESASLARINA DAİR YÖNERGE
BİRİNCİ KISIM
Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak, Tanımlar Ve Genel Esasları
Amaç
MADDE 1- (1) Bu yönergenin amacı, Sarıyer Belediyesi Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü'nün kuruluş, görev, yetki, sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektedir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu yönerge, Sarıyer Belediyesi Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü personelinin görev, yetki ve sorumlulukları ile müdürlüğün çalışma usul ve esaslarının kapsar.
Hukuki Dayanak
MADDE 3- (1) Bu yönerge; 5393 sayılı “Belediyesi Kanunu ile “Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik” ve 06.06.2014 tarih ve 2014/51 sayılı Belediye Meclis Kararı ve ikincil mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu yönetmeliğin uygulanmasında;
a) Başkan: Sarıyer Belediye Başkanını,
b) Başkan Yardımcısı: Müdürlüğün bağlı olduğu Belediye Başkan Yardımcısını,
c) Belediye: Sarıyer Belediyesini,
ç) Meclis: Sarıyer Belediye Meclisini,
d) Müdürlük: Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğünü,
e) Müdür: Ulaşım Hizmetleri Müdürü,
f) Personel: Müdürlüğe bağlı çalışanların tümü,
Genel Esaslar
MADDE 5- (1) Sarıyer Belediye Başkanlığı Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü tüm çalışmalarında;
a) Karar alma ve uygulama,
b) Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk,
c) Hesap verilebilirlik ve eylemlerde şeffaflık
ç) Kurum içi yönetimde ve ilçeyi ilgilendiren kararlarda katılımcılık,
d) Uygulamalarda adalet ve hizmette eşitlik,
e) Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik,
f) Hizmetlerde geçici çözümler ve anlık kararlar yerine sürdürülebilirlik, temel ilkelerini esas alır.
İKİNCİ KISIM
Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü’nün Görevleri
MADDE 6- (1) T.C. Sarıyer Belediyesi’nin amaçları, prensip ve politikaları ile bağlı bulunan mevzuat ve Belediye Başkanı’nın belirleyeceği esaslar çerçevesinde, Başkanlık Makamının emir ve direktifleri doğrultusunda;
a) Belediye hizmetlerinin etkin, verimli ve hızlı yapılabilmesi için; Müdürlüklerin, araç ve şoför taleplerini değerlendirerek, araç (marka, model, cins, vb.) ve şoför (ehliyet sınıfı) ihtiyacını belirlemek,
b) Hizmet alımı ile kiralanan Araç ve şoförlerin tahsis ve görevlendirmesini yapmak, Birimlerin asli görevlerinde kullanılan araçları, Başkanlık Makamı Olur ‘ u ile süreli / süresiz olarak ilgili birimlere tahsis etmek; Belediye tarafından sağlanan ulaşım ve lojistik hizmetlerin etkin, düzenli ve verimli biçimde yürütülebilmesine yönelik tüm iş ve işlemleri yürütmek.
c) Resmi araçları ve hizmet gereği kiralanmış araçları kullanacak kadrolu şoför personelin ihtiyaca cevap vermediği durumlarda şoför kiralamak ve ihtiyaç duyulduğu takdirde resmi araç kullandırmak.
ç) İlçemize bağlı amatör spor kulüpleri, MEB okulları, Kamu Kurumları, Belediyemiz Müdürlükleri, Muhtarlıklar tarafından , ülkemiz değerleri olan dini mekanları, müzeleri, tarihi ve kültürel yerleri ziyaret etmek için yapılan araç taleplerinin Müdürlüğümüzce değerlendirilip, talebin uygun bulunması neticesinde araç ve şoför tahsisi yapmak,
d) Belediyemiz mülkiyetindeki taşıtların tamir, bakım, onarım, boya, kaporta, periyodik bakımlarını ve yedek parça alımı işlerini yapmak, atölyede yapılamayan tamir, bakım ve onarımlarını hizmet alımı yöntemiyle karşılamak,
e) Belediyemiz mülkiyetindeki taşıtların zorunlu trafik sigortalarını, muayene işlemlerini, uygun görülen taşıtların hibe, bağış ve tahsis işlemlerini ve Ekonomik ömrünü dolduran taşıtların mevzuatlar çerçevesinde terkin işlemlerini yapmak.
f) Kiralanan araçların sözleşme hükümlerine göre elektronik, mekanik ve araç üstü giydirme (folyo vb.) uygulamalarını yapmak,
g) İlçemiz sınırlarında okullarına ulaşım zorluğu bulunan öğrencilerin müdürlüğümüzce uygun bulunan servis taleplerinin Okul Servis Araçları Yönetmeliği’ne göre gerekli hizmet alımının yapılması.
ğ) İlçemiz vatandaşlarının cenaze nakil ve ulaşımlarını sağlamak için Müdürlüğümüzce uygun bulunanlara imkanlar dahilinde araç ve şoför tahsis etmek,
h) Müdürlüğümüzce uygun bulunan ilçemiz sınırlarındaki mezarlıklara, dini bayramlarda belirlenen yerlerden ücretsiz ring seferleri yapmak,
ı) Hizmet alımı ile kiralanan araçların; sözleşme ve teknik şartname hükümleri doğrultusunda etkin ve verimli kullanımını sağlamak, gerekli denetimleri gerçekleştirerek aykırı uygulamalara yönelik yaptırımları belirleyip yönlendirmek,
i) Kamu Kurumları, İbadethanelerin, Belediyemiz Müdürlükleri, Amatör spor kulüplerinin, İlçemiz vatandaşların, muhtarlıkların, STK ve MEB okullarının taleplerini değerlendirerek kamuya ait olan ve uygun bulduğu; mekanik, dış elektrik tesisatı, aydınlatma işlerini yapmak, manuel raylı demir kapı, kamuya ait merdiven, duvar üzeri, yol kenarı korkulukları vb. ürünlerin imalatı, montajı ve boyama işleri ile daha önce yapılan metal demir çalışmaların boya ve revizyon işlerini yapmak, uygun görülen yerlere yol trafik aynası yapmak,
j) İlçe Sınırlarındaki Kamu kurumları, STK, MEB okulları, İbadethaneler, Kamu Dernekleri, Amatör spor kluplerinin müdürlüğümüzce uygun bulunanlara imkanlar dahilinde mekanik ve elektrik işlerini, tamir, bakım ve onarımlarını yapmak.
k) Engelli vatandaşlarımızın akülü tekerlekli araçlarının tamir, bakım ve onarımını yapmak, yedek parça temin etmek,
l) Engelli aracı şarj istasyonları yerlerini belirlemek, kurmak ve aktif olarak çalışmalarını kontrol etmek, istasyonların bakım, onarım ve mekanik işlemlerini yapmak.
m) Kurban yeri, ramazan etkinlikleri, kültür sanat etkinlikleri, organizasyonlar için gerekli alanların, sahnelerin kurulumu için demir direk, elektrik tesisatı, aydınlatma, pano trafo, jeneratör temini kurulumu çalıştırılması, kaynak işlerini yapmak,
n) Müdürlüğümüz faaliyet alanında ihtiyaç duyulan ham ve işlenmiş demir ürünü ihtiyacını belirlemek ve tedarik etmek,
o) 4734 sayılı Kamu İhale Kanunun hükümlerine göre Müdürlüğümüz mal ve hizmet alımlarını yapmak,
ö) 4734 sayılı Kamu İhale Kanunun hükümlerine göre yapılan ihalelerin, ihale işlem dosyasını hazırlamak, ihalesi yapılan işlerin Muayene ve kabul işlemlerini yapmak, hakedişlerini ve ödeme emri belgesi düzenlemek,
p) Konusu alanında lojistik, inşaat elektrik, makine ikmal, tamir, bakım ve onarım gibi destek hizmetlerini mevzuata uyumlu ve hızlı sunmak,
r) Belediye araçları ile hizmet yoluyla kiralanan araçların akaryakıtını 4734 sayılı Kamu İhale Kanunun hükümleri kapsamında almak.
s) Ekonomik ömrünü dolduran motorlu ve motorsuz her türlü aracın terkin işlemlerini yasal mevzuat içerisinde yapmak.
ş) Sivil Savunma Hizmetlerini yürütmek,
t) Afetle mücadelede Sivil Savunma Planı oluşturmak, tüm yönleriyle afete hazırlıklı bir kent için gerekli faaliyetleri yürütmek, talep üzerine ilçe sınırlarındaki Resmi Kurum personellerine, Muhtarlıkların talepleriyle vatandaşlara, MEB okullarındaki öğrencilere, Temel Afet Bilinci Eğitimi’ni ücretsiz olarak vermek.
ÜÇÜNCÜ KISIM
Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğünün Kuruluşu Ve Yapılanması
Kuruluş ve Yapılanma
MADDE 7- (1) Lojistik, Makine İkmal, Bakım ve Onarım Gibi Destek Hizmetlerini mevzuata uyumlu ve hızlı sunmak ve engelsiz Sarıyer için gerekli tüm çalışmaları yapmak amacıyla; bu yönergede belirtilen görevleri mevzuata uygun belirli bir plan ve program dahilinde yapmakla yükümlü Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü, Sarıyer Belediye Meclisinin 08.11.2013 tarih ve 2013/ 118 sayılı kararı gereğince kurulmuştur.
(2) Müdürlük bir müdür ve müdürlükte hizmetin gereklerine uygun biçimde görevlendirilen yeterli sayıda ve nitelikte diğer personelden oluşur. Müdürlüğün bu yönergede belirtilen hizmet ve faaliyetlerini daha etkin ve verimli biçimde yürütülebilmesi amacıyla Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar çerçevesinde müdürlüğün hizmet alanları, görev ve sorumluluklarına paralel olarak ihtiyaç duyulan nitelik ve sayıda ve Başkanının onayı ile kadro karşılığı olmaksızın hizmet gereği, bu maddede belirtilen veya yeniden yapılandırılan birimler için birim sorumlusu görevlendirilmesi yapılabilir.
(3) Birimlerin iç organizasyon yapılarının teşkili, söz konusu birimde görev yapmakta olan kadrolu personel dahil olmak üzere Birim Sorumlusunun görev, yetki ve sorumlulukları, müdürün teklifi ve Başkanın onayı ile gerçekleştirilecek bir iç düzenlemeyle geçerlilik kazanır.
(4) Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü; Ulaşım hizmetleri Müdürü, Şef, yeterli sayıda memur ve işçilerle beraber ana hizmet konuları itibariyle aşağıdaki birimlerden oluşur;
a) İdari İşler Birimi
a) Makine İkmal, Bakım Onarım Birimi,
b) Taşıt, Sevk ve İdare Birimi,
c) Sivil Savunma Birimi.
DÖRDÜNCÜ KISIM
Personelin Görev, Yetki Ve Sorumluluğu
Ulaşım Hizmetleri Müdürü’nün Görev, Yetki Ve Sorumluluğu,
MADDE 8- (1) 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu ve mer’i mevzuatın ilgili maddeleri gereği üniversite mezunu, yönetici vasfına sahip işlerin sevk ve idaresini sağlayabilecek kapasitedeki personelden atanan Ulaşım Hizmetleri Müdürü;
a) Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlamak,
b) Müdürlük personelinin verimli bir şekilde çalışması için gerekli tedbirleri almak,
c) Günlük çalışma programlarını yapmak.,
ç) Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planlar hazırlamak.
d) Stratejik planlama ile müdürlüğe verilen hedeflerin gerçekleştirilmesini sağlamak,
e) Müdürlüğün faaliyet planını Başkanlığın stratejik hedeflerine göre hazırlamak, faaliyet planına göre yıllık bütçesini Mali Hizmetleri Müdürlüğü ile koordineli olarak hazırlamak ve belirlenmiş zamanda teslim etmek,
f) Planların uygunluk ve yeterliliğini devamlı olarak izlemek, gerekiyorsa, düzeltmeye yönelik tedbirleri almak,
g) Kendisinin ve personelinin beceri ve mesleki bilgi açısından gelişmesini sağlamak üzere eğitim planlamasını yapmak,
ğ) Müdürlüğüne alınacak, ayrılacak personel ile personelindeki statü değişikliklerini, Başkanlığın personel politika ve usulleri çerçevesinde kontrol etmek,
h) İşgücünün en faydalı şekilde kullanılması ve işlerin en az maliyetle yürütülmesi için, emrindeki personelin görev ve sorumluluklarını belirlemek, iş ve işlemlerin buna uygunluğunu denetlemek,
ı) Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydın tutulmasını, gerekli belgelerin düzenlenmesini ve takibini, önemli olan evrakın muhafaza edilmesini, bu konulardaki mevzuat ve usullere göre hareket edilmesini sağlamak,
i) Faaliyet sahası ile ilgili proje ve taslaklar hazırlayıp bunları uygulamaya geçirebilmek için onaya sunmak,
j) Taşınır Mal Yönetmeliği kapsamında müdürlüğe ait taşınır malların etkin, ekonomik ve verimli kullanılmasını sağlar bu kapsamda gerekli iş ve işlemleri yürütür.
k) Yasalar ve diğer mevzuatla kendisine verilen görevler ile Başkanlıkça verilecek diğer işleri yapmakla yükümlüdür.
l) Yürütülen bütün işlerin, ilgili Kanunlar, Mevzuatlar, Yönetmelikler ve ilgili Genelgeler çerçevesinde doğru ve zamanında yapılmasından ilgili Başkan Yardımcısı ve Başkana karşı sorumludur.
Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü Şeflerinin/Birim Sorumlularının Görev, Yetki Ve Sorumluluğu
MADDE 9- (1) Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğünün birimlerinde şef/birim sorumlusu statüsünde çalışan personel;
a) Bürodaki işlerin yasa ve yönetmelikler, Başkanlık ve Müdürlük talimatlarına uygun eksiksiz ve gecikmesiz olarak yapılmasını ve bu amaçla personelin eğitimini sağlamaktan,
b) Müdürün herhangi bir sebeple bulunmadığı zamanlarda müdürün görevlerini yürütmekten,
c) Memur ve işçilerin görev bölümünü yapmaktan ve personelin devamlılığını sağlamaktan,
ç) Personele havale edilen evraklarla ilgili olarak yapılan işleri kontrol etmekten, işlemlerin eksiksiz ve zamanında yapılmasından,
d) Müdür tarafından teknik ve idari konularda verilen görevleri yerine getirmekten,
e) Müdürlükte kendisine bağlı memur ve personeli denetlemek ve bunların talimat, bildiri ve genelgeler çerçevesinde verimli bir şekilde çalışmasını sağlamaktan,
f) Müdürlük içi birimlerde çalışan personelin yıllık izin kullanış zamanlarını tespit etme, disiplin, takdirname, ödül, yer değiştirme gibi personel işlemleri için müdüre öneride bulunmaktan,
g) Belediye mevzuatı, diğer mevzuatlar ve bu yönerge ile kendisine verilen görevlerin yerine getirilmesinden, Müdürüne karşı sorumludur.
Diğer Personelin Görev, Yetki Ve Sorumluluğu
MADDE 10- (1) Müdürlük: emrinde görevli memurlar ve diğer personel;
a) Müdürlüğünün görev alanı ile ilgili olarak, Başkanlığın amaçları, politikaları ve bütçeleri ile uyumlu hedefler, planlar ve programların geliştirilmesinde tüm operasyonel, teknik ve uygulamalarda amirine gerekli desteği eksiksiz vermekten,
b) Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planların hazırlanmasında amirinin direktiflerine uygun iş ve işlemleri yapmaktan,
c) Müdürlüğün kendisine tevdi edilen işlerini en kısa zamanda ve en ekonomik şekilde icra ederek sonuçlandırmaktan,
ç) Müdürlüğün haberleşme ve evrak akışını amirinin direktifleri doğrultusunda sağlamaktan,
d) Müdürlüğün faaliyet planını Başkanlığın stratejik hedeflerine göre hazırlanmasında amirinin istediği tüm iş ve işlemleri yapmaktan,
e) Organizasyon yapısında ve/veya iş tariflerinde zamanla doğacak değişiklikler için kendini geliştirmekten,
f) İşbölümü esasları dahilinde, eş düzey ve diğer pozisyonlarla koordinasyon içerisinde çalışmaktan,
g) Kendisinin verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün konularda bilgisini devamlı arttırmaktan,
ğ) Müdürlüğün tüm faaliyetlerinde ilgili kanun, tüzük, yönetmelik, genelge, tebliğ, iş metotları ve diğer ilgili mer'i mevzuata riayet etmekten,
h) Faaliyeti için amirince talep edilen veya faydalı gördüğü bütün raporları eksiksiz hazırlamaktan,
ı) Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydı tutmak, gerekli belgeleri düzenlemek ve takip etmek, önemli olan evrakı usulüne uygun muhafaza etmekten,
i) Kendilerine verilen görevleri kanunlar, tüzükler, yönetmelikler, Başkanlık Genelge ve Bildirileri ile ilgili mevzuat çerçevesinde ve üst amirinin emirleri doğrultusunda gecikmesiz ve eksiksiz olarak yapmaktan, yükümlü ve sıralı üst amirlerine karşı sorumludur.
BEŞİNCİ KISIM
Evraklarla İlgili İşlemler Ve Arşivleme
Diğer Kurum Ve Kuruluşlarla İlgili İşlemler
MADDE 11- (1) Müdürlüğün diğer birimler ve kuruluşlar ile yazışmalarında;
a) Müdürlükler arası yazışmalar Müdür'ün imzası ile,
b) Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Büyükşehir Belediyesi, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmaları Belediyemiz yazışma yönergesine uygun yürütür.
Gelen Giden Evrakla İlgili Yapılacak İşlemler
MADDE 12 -(1) Gelen-giden evrak kaydı ile ilgili yapılacak işlemlerde;
a) Müdürlüğe elektronik ortamda veya fiziki olarak gelen evrakın önce elektronik ortamda kaydı yapılarak referans numarası verilir. Müdür tarafından ilgili personele elektronik ortamda havale edilir. Personel evrakın gereğini zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür.
b) Evraklar ilgili personele imza karşılığı zimmetle verilir. Evrakların havalesinin yalnızca elektronik ortamla yapılması halinde de personele zimmetlenmiş sayılır. Gelen ve giden evraklar elektronik ortamda veya matbu evrak kayıt defterine referans ve kayıt numarasına göre işlenir. Müdürlüklere gönderilecek evraklar zimmetle ilgili müdürlüğe teslim edilir. Müdürlükler arası havale ve kayıt işlemleri elektronik ortamda yapılır.
Arşivleme Ve Dosyalama
MADDE 13 - (1) Yapılan yazışmaların arşivleme ve dosyalama işlemleri;
a) Müdürlüğümüz tüm yazışmalarının birer sureti konularına göre tasnif edilerek ayrı klasörlerde saklanır.
b) İşlemi biten evraklar arşive kaldırılır.
c) Arşivlerdeki evrakların muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından arşiv görevlisi ve ilgili amiri sorumludur.
ç) Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkındaki Yönetmelik hükümleri doğrultusunda arşivlenme süresi dolan evrakların tasnif ve imha işlemleri yapılır.
ALTINCI KISIM
Çeşitli Ve Son Hükümler
Yönergede Hüküm Bulunmayan Haller
MADDE 14- (1) İşbu Yönergede hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlük
MADDE 15- (1) Bu Yönerge Belediye Başkanınca onaylandığı tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 16- (1) Bu Yönerge hükümlerini Sarıyer Belediye Başkanı adına Ulaşım Hizmetleri Müdürü yürütür.