İletişim   Sarıyer TV
Sarıyer Belediyesi
contetns

SARIYER'DE KORONA İLE BİR YIL

11.03.2021

Koronavirüsün ülkemizde görülmesinin üzerinde tam 1 yıl geçti. Peki bu 1 yıl Sarıyer’de nasıl geçti. Uzun süreler en az vaka sayısının olduğu ilçeler arasında yer alan Sarıyer’de virüsle mücadele kapsamında neler yapıldı?

 

Türkiye yaklaşık 1 yıldır koronavirüsle mücadele ediyor. 11 Mart 2020 tarihinde ilk vakanın görülmesinden bu yana hızla yayınlan virüse karşı bir dizi önlem alınsa da sonuçlar pek de iç açıcı olmadı. Sarıyer Belediyesi bu zor günlerde büyük bir dayanışma örneğine imza attı. Belediye bünyesinde yeni tip korona virüsünün yayılmasını önlemek amacıyla verilen hizmetleri koordine etmek üzere farklı müdürlüklerden çok sayıda personelin görev aldığı kriz masası kuruldu. 444 1 722 numaralı çağrı merkezine gelen talepler doğrultusunda bi çok aileye sosyal yardım yapıldı. Bununla birlikte online eğitim, online spor, psikolojik danışmanlık, dezenfekte çalışmaları, online kurslar, konserler, tiyatrolar ve sokak hayvanları besleme çalışmaları olmak üzere pek çok hizmetle Sarıyerlilerin yüzünü güldürdü. Gösterilen bu dayanışma sayesinde Sarıyer uzun süreler en az vakanın görüldüğü ilçeler arasında yer aldı, yoğun bakım doluluk oranları yüzde 50’nin üzerine çıkmadı. Peki virüsle mücadele kapsamında neler yapıldı? İşte o başlıklar…

23 BİN 565 NOKTADA DEZENFEKTE

Korona ile mücadelesi ile sık sık gündem olan Sarıyer Belediyesi 2020 yılının başında başlattığı dezenfekte çalışmalarını koronanın ülkemizde görüldüğü andan itibaren daha da hızlandırdı. Belediyeye ait birimlerin yanı sıra ilçe genelindeki kamu kurumları, hastaneler, okullar, ibadethaneler, muhtarlıklar, sağlık ocakları, eczaneler, gıda satış noktaları, lokantalar, fırınlar, kargo şirketleri, berberler ve kuaförler, banka ve ATM’ler, otobüsler, minibüsler, taksiler, duraklar, yeşil alan ve parklar, çeşitli alanlarla faaliyet gösteren iş yerleri, kurum hizmet merkezleri ve araçları, pozitif vaka görülen vatandaşların evlerinin ortak kullanım alanları olmak üzere toplam 29.050 ayrı noktada dezenfeksiyon uygulaması yapıldı.

SAĞLIK HİZMETLERİ

 “Sağlık Hattı” hizmete alınarak vatandaşların bilgi ve hizmet talepleri karşılandı. Bu hat üzerinden Ambulans Servisi, Psikolojik Danışma Birimi ve Covid Danışma Masası hizmet verdi. Hastanelerin ve diğer sağlık kurumlarının Covid-19 mücadelesi sırasında yoğunluğunun azaltılması, virüs bulaşma risklerinin azaltılabilmesi, hastaların bu kurumlara olan ihtiyaçlarının giderilmesi amacıyla; poliklinik muayene imkanları genişletildi, tahlil ve röntgen kapasitesi arttırıldı. Kurum ambulansları haricinde diğer araçlarla hizmet veren ek mobil sağlık ekipleri oluşturuldu. Hastaneye gitme imkânı olmayan, kalabalık ortamlara girmesi önerilmeyen, evde sağlık hizmetine ihtiyaç duyan yaş almış, dezavantajlı ya da ek hastalıkları olan vatandaşlar kendi evlerinde muayene edildi. Gerektiğinde tahlil için kan vd. numuneleri evde alındı. Tedavileri planlanan hastaların gerektiğinde evde serum ya da enjeksiyonları uygulandı ve resmi reçeteleri düzenlendi. Sağlık Bakanlığı 112 acil yardım ambulanslarının iş yükünü rahatlatmak amacı ile ilçedeki uygun vakaların yerinde müdahalesi, hastane transferleri ve kontrol muayenelerine gidişleri ile taburcu sonrası eve nakilleri konusunda kurumumuz ambulans servisi destek verdi.

PSİKOSOSYAL DESTEKLER

Aile Danışma ve Eğitim Merkezi (SADEM) ve Psikolojik Danışma Merkezi (SAPDAM) bünyesinde koronavirüse karşı halk sağlığını desteklemek için psikolojik danışmanlık hattı kurdu. Pandeminin ortaya çıktığı mart ayından yılsonuna kadar 22.396 vaka ile telefon iletişimi sağlandı. Hafta içi her gün mesai saatlerinde vatandaşların çağrılarını yanıtlayan uzmanlar salgın sonucu oluşan sendromlar, sosyal izolasyon ve stres kaynaklı sorunlarla ilgili destek vermeye devam ediyor.

SAĞLIK ÇALIŞANLARINA KONAKLAMA VE ARAÇ DESTEĞİ

Koronavirüsle mücadele sürecinin başkahramanları sağlık çalışanlarının konaklaması için Kilyos Sosyal Tesisleri ile Bahçeköy Kız Konukevi hizmete sunuldu. Yıl içerisinde yüzün üzerinde sağlık çalışanı merkezlerde konakladı. Pozitif vakaya rastlanan vatandaşları bilgilendirme, tedavi ve karantina süreçlerini kontrol edebilmek için İlçe Sağlık Müdürlüğü filyasyon ekiplerine kurum tarafından araç tahsisi yapıldı.

TIBBİ MALZEME DESTEĞİ

Kurum için ve diğer kamu kurumlarından gelen malzeme ve hizmet talepleri karşılandı. Tıbbi maske, dezenfektan solüsyon, koruyucu tulum, koruyucu gözlük, eldiven vd. ihtiyaçları halen düzenli olarak karşılanıyor. Özellikle sağlık kurumlarına bazı malzemelerin dağıtımı talep beklenmeden yerine getirildi. İlçede bulunan tüm okullara dezenfektan standı alımı yapıldı.

SOSYAL YARDIM VE SOSYAL HİZMETLER

Dayanışmanın en üst seviyede yaşandığı süreçte 5 bin 262 halk kart sahibi vatandaşın kartlarına bakiye yüklemesi yapıldı. Hayırsever vatandaşların destekleriyle organize edilen koli yardımı on binden fazla ihtiyaç sahibine ulaştırıldı. Eğitim dönemi yüz yüze devam etmese de eğitim yardımı yatırılmaya devam etti. Asker maaşı desteği, nakdi yardımlar sürerken, hasta ve çocuk bezi gibi ayni yardımlar da devam etti. Halkın kullanımına açık yerlerde “14 kural” vb. bildirilerin asılabilmesi amacı ile pano yapımı işleri tamamlandı.

SARIYER95

Ayazağa, Ferahevler, Pınar, Cumhuriyet, Kocataş, Büyükdere, Maden, Kazım Karabekir, PTT Evleri, Yeniköy, Zekeriyaköy ve İstinye mahallelerinde devam eden hizmet 16 Mart 2020 tarihi itibariyle ev ziyaretlerine ara vererek eğitimlere çevrimiçi devam etti. Gurme Bebek Kurucusu Seda Sümer ile Sarıyer TV’de bebeklerin beslenmesini konu alan eğitim içerikli videolar çekildi. Bu videoların ebeveyn görüşmelerinde ve sosyal medyada paylaşımları gerçekleşti. Tüm gün evde olan çocuklar için yeni aktivite bulmakta zorlanan anne babalar için hazırlanan eğitici videolar ve drama dersleri yine sosyal medya hesaplarından paylaşılıyor. Ayrıca korona virüsün çocuklara nasıl anlatılması gerektiği gibi bilgilendirme videoları da paylaşılıyor.

ÇEVRİMİÇİ EĞİTİM FAALİYETLERİ

Kurum eğitim merkezleri pandemi süreci içerisinde hizmetlerini çevrimiçi platforma taşıdı. Sarıyer Akademi Türkiye Akademi adıyla bütün Türkiye’ye açılarak hizmet verdi. Engelli çocuğu bulunan ailelerin yaşam kalitesini artırmak için çalışan EÇADEM’ de görevli olan personeller, aileleri görüntülü ve sesli arayarak psikolojik destek sağlıyor. Yapılan görüşmelerde öğretmenler çocukların duygu durumu, ev ortamı, evde bulunan kişi sayısı ve nasıl zaman geçirdikleri gibi konularda bilgi alıyor. Mart ayından bu yana spor, drama, müzik, yoga, el sanatları, eğitim, etkinlikler gibi çok farklı alanlarda hazırladığı 762 video ile öğrencilerine ulaşan EÇADEM öğrenci ve velileri ile görüntülü 1.011 danışmanlık seansı yaptı.

ONLİNE KÜLTÜR SANAT

“Evde Kal, Sanatsız Kalma” sloganıyla vatandaşların keyifli vakit geçirmelerini sağlamak için kurs eğitimleri yanı sıra müzikal, bale, tiyatro, konser ve çocuklar için eğitici aktiviteler sosyal medya hesapları üzerinden devam etti. Otuz iki bin kişi tarafından takip edildi.

ONLİNE SPOR

Uzun bir süre boyunca kendilerini karantinaya alan Sarıyerli vatandaşlar için Sarıyer Belediyesi spor tesislerinde görevli profesyonel eğitmenlerce hazırlanan egzersiz programları belediyenin sosyal medya hesaplarında belirlenen günlerde yayınlandı. Tüm yaş gruplarının kolaylıkla uygulayabileceği bu egzersizlerle karantina dönemindeyken evlerde hareketsiz kalınması önlendi.

YOĞUN DENETİM

Koronavirüs salgınının yayılımını en aza indirmek amacıyla yayınlanan genelgeler, il/ilçe hıfzıssıhha kurul kararları doğrultusunda iş yerleri ve semt pazarları başta olmak üzere sahiller, piknik alanları ve meydanlarda yoğun denetim yapıldı. Tedbirlere ve uyarılara uymayanlar hakkında da gerekli idari para cezasının uygulanması amacıyla tutanaklar hazırlanarak Kaymakamlık Makamına sunuldu. Ayrıca Koronavirüs salgınının fırsat bilinerek satışa sunulan ürünlerde fahiş fiyat artışları yapan iş yerleri tespit edilerek, denetlendi.

SOKAK HAYVANLARI BAKIM

Restoran ve kafeler gibi işletmelerin de kapanmasıyla birlikte sokak hayvanlarına yönelik besleme çalışmaları artırıldı. Her gün besleme noktalarında sürdürülen çalışmalar noktaların sayısının artırılmasıyla daha da yoğun devam etti. Hayvanseverlerin de destek olduğu süreç yıl boyunca sürdürüldü.

SOSYAL MESAFE BELİRLEME

Vatandaşların toplu olarak beklemek durumunda kaldığı noktalarda (Durak, ATM vb) sosyal mesafe aralığını gösteren uygulamalar gerçekleştirildi. İbadethanelerin kapalı olduğu dönemlerde namaz kılınacak alanlarda da yapılan çalışmalar ile birlikte toplam 7.016 adet uygulama gerçekleştirildi.