kasım ayı tiyatro oyunu | SARIYER BELEDİYESİ
İletişim  
Sarıyer Belediyesi
contetns
kasım ayı tiyatro oyunu

REZERVASYON İÇİN TIKLAYINIZ


https://ebelediye.sariyer.bel.tr/etkinlikveaktiviteyonetimi/etkinlikyeni

 

ÖNEMLİ UYARILAR!

* Boğaziçi Kültür Sanat Merkezindeki oyunlarımız için koltuk numaralarınız cep telefonlarınıza SMS ile gelecektir. Salona girişte gösterilecektir. Lütfen SMS’i silmeyiniz.

* Her TC Kimlik Numarasıyla en fazla 3 bilet alınacaktır.

* İzleyicilerimizin oyun saatinden 20 dakika önce salonda yerlerini almaları gerekmektedir. 

*  Rezervasyon iptalleri E belediye üzerinden başvuru iptal kısmından veya en geç oyundan 1 gün önce mesai saatleri içerisinde 444 1 722 çağrı merkezi üzerinden (09:00-17:00) yapılmalıdır.

 

 

                                     

NUTUK / Oyunun Konusu

Süre: 60 Dakika

100 Yılında, Cumhuriyetimizin kuruluş öyküsü sahneye taşındı. Mustafa Kemal Atatürk’ün altı günde okuduğu tarihi söylevi, NUTUK, tiyatro oyunu olarak sahnede…

Yaklaşık bir saat süren oyunun ilk perdesinde Kurtuluş Savaşı dönemi, ikinci perdede ise savaştan çıkmış toplumun alt etmesi gereken zorluklar ve tehlikeler dile getiriliyor. Bunun yanında emperyalizme, gericiliğe ve diğer iç düşmanlara karşı verilen savaş da NUTUK’un kurgusu bozulmadan anlatılıyor. Tek kişilik oyun olarak sahnelenen eserde, bütün öyküyü özgür ve çağdaş bir ülke yaratan Büyük Lider Atatürk birinci ağızdan anlatıyor.

 

  

‘’YÜZ’’

Yazanlar: Ayfer Bekiroğlu, Ekin Gündü, Kübra Şahin, Muhteşem Anlar, Okan Sağlam, Özden Işıltan, Süleyman Örikli

Yönetmen: Ekin Gündü

Yönetmen Yardımcısı: Kübra Şahin

Işık & Efekt : Çağrı Unan – Kübra Şahin

Dekor Tasarım: Ayfer Bekiroğlu

Dekor Uygulama: Nuran Mola

Kostüm Tasarım: Özden Işıltan

Kostüm Uygulama: Merve Çakır

Müzik Düzenleme ve Arenje: Burçin Vural

 

Oynayanlar

Ekin Gündü, Ertunç Bayram, Mehmet Çirci, Muhteşem Anlar, Okan Sağlam, Özden Işıltan, Selin Sude Aydoğdu

 

Oyunun Konusu

Akıl dolu bir yüzün; yüzleri, binleri ardına takarak çıktığı bir yolculuk!

Bu yolda çıkarılan kanunlar, yükselen kadınlar, portakal kokulu fabrikalar, inkılapları anlamaya ve anlatmaya çalışanlar. Yüz yıl önceki başlangıcın yüzlerinden bugünün yüzlerine...

Cumhuriyeti tutkuyla yaşatacak milyonlarca Yüz dileğiyle!

 

  

 

ÜÇ DAHİ

 

Yazan: Kerem Kobanbay

Yöneten: Çağrı Unan

Yönetmen Yardımcısı: Özden Işıltan

Reji Asistanı: Asena Topalalioğlu

Işık-Efekt Uygulama: Ebru Arslan, Süleyman Örikli

Afiş Tasarım: Onur Balcı

Video Tasarım-Montaj: Fırat Okaygün

 

Oyun Konusu:

 

Paranoid şizofreni bir müzisyen, obsesif kompulsif bozukluğu olan bir bilim adamı ve otizm spektrum bozukluğu olan bir medyum… Bu üç dahi kapalı tutuldukları klinikte gizli bir deney üzerinde çalışmaktadırlar.

Kliniğe yeni atanan başhekim onları anlamaya çalışmakta, baş hemşire, kat hemşiresi ve hastabakıcı ise bir işler çevirmektedir. Kimsenin kimseye güvenmediği bu klinikte, işler git gide sarpa sarar ve içinden çıkılmaz bir hal alır.

 

Oynayanlar:

Semih: Ekin Gündü

Muzaffer: Serkan Aynacı

Neyzen: Çağrı Unan

Siyami: Okan Sağlam

Adile: Özden Işıltan – Ayfer Bekiroğlu

Mualla: Kübra Şahin

Semiha: Muhteşem Anlar

Seslendirme: Kerem Kobanbay

 

 

UYANDIĞIMDA SESİM YOKTU /Oyunun Konusu

“Uyandığımda Sesim Yoktu” modern kadının kafasındaki iç çatışmayı, ikircikli halini, fiziksel, grotesk, epik, dramatik tiyatro yaklaşımlarıyla ve akapella yardımıyla çağdaş bir anlatıma kavuşturuyor. Bir sabah uyandığında annesinin öldüğünü öğrenen Cassandra, annesi için hazırlaması gereken anma konuşması üzerinden içine düştüğü yalnızlıkla birlikte kadına yönelik her türlü baskı ve şiddeti sorgulamaya ve özeleştiri yapmaya başlar. Bastırılmış kişiliğinin yarattığı başkaldırıyla, erkeklerde normal görülen davranışların kadınlarda anormal görülebileceği tepkisini de gösteren oyun; açık bir şekilde baskı gören, örtülü bir baskının içinde kendini bulan, yaşadığı birçok korku ve toplumun ona dayattıklarından dolayı kendini ifade edemeyen, sesleri kısılmış, hırpalanmış, hatta canice öldürülmüş kadınların hakları için yazılmış bir başkaldırı oyunu. Türkiye’de ilk kez 6 Şubat 2020 tarihinde gösterilen ve Kanada, Birleşik Krallık ve Amerika başta olmak üzere Avrupa’nın birçok ülkesinde kapalı gişe oynayan oyun, farkındalık sahibi Kanadalı bir kadının tepkisinin, Türkiye kadınından farklı olmadığının da kanıtı.

 

YILIN EN İYİ OYUNU SEÇİLDİ!

Orijinal adıyla “Mouthpiece”, 2016 sezonunda “Toronto Tiyatro Eleştirmenleri” tarafından “Yılın En İyi Kanada Oyunu” seçildi. Oyun, 2017 yılında ise Edinburg Fringe Festivali’nde “En İyi Sahne Performansı” başta olmak üzere pek çok ödülün sahibi oldu.

 

YARATICI EKİP VE CAST

Yazan: Amy Nostbakken & Norah Sadava

Çevirmen: Gökçenur Şehirli

Yönetmen:Tamer Levent

Müzik Direktörü :Batınhan Altun

Koreograf: Utku Demirkaya

Işık: Gökhan Davulcu

Işık Uygulama: Selen Çakırhan & Gülşah Bayram

Kostüm: Fatoş Aydoğdu

Fotoğraf: Fethi Karaduman

Afiş Tasarım: Berkcan Okar

Reji Asistanı: Başak Bilge Kutlu

Oyuncular

Burcu Görek & Dilara Gül

Süre: 60 dk/ Tek Perde

 

Orada Kimse Var mı? (2023) (2 Perde) (+7 Yaş)

https://ssl.gstatic.com/ui/v1/icons/mail/images/cleardot.gif

YAZAR: Cem Yalın

YÖNETEN: M. Gökhan Bulut

REJİDEN SORUMLU YÖNETMEN YARDIMCILARI: Ertunç Bayram – Olcay Açıkgöz

TEKNİK İŞLERDEN SORUMLU YÖNETMEN YARDIMCISI:

Melda Küsmez

KOSTÜM TASARIM: Ayfer Bekiroğlu – Nur Tezel

DEKOR TASARIM: Ali Koç

SÖZ-MÜZİK: M. Gökhan Bulut

ARANJE: Burçin Vural

GİTARİST-SOLİST: İnci Nur Akyüz – Serkan Aynacı

IŞIK-EFEKT: Didem Dedeoğlu – Vedat Öztürk

AFİŞ TASARIM: Pınar Özdemir

 

 

OYUNUN KONUSU

Orada Kimse Var mı? oyunu 1985 yılında liseler arası tiyatro yarışmasında “En İyi Oyun Yazarlığı” ödülü kazanmıştır. Epik Tiyatronun kurgu ve eylem yöntemini esas alan oyun, özellikle amatör tiyatrolar çevresinde en çok oynanan oyunlar arasında yer almıştır. Aradan geçen kırk seneye yakın zamanda değişenleri de dikkate alarak, Sarıyer Belediye Tiyatrosu yönetmeni ve oyuncuları tarafından yeniden ele alınmış ve sahneye taşınmıştır.

Tarihin her döneminde yöneticiler, tek tipleştirerek ve aynılaştırarak halklara hâkim olmaya çalışmışlardır. Bu düşünce, toplumun ve özellikle gençlerin geleceklerini belirsizleştirmiştir. Bu, insanı hiçleştirici ve edilgenleştirici yaklaşımın sonuçlarını bir tiyatro sahnesinde sizlerle buluşturmak hepimizi heyecanlandırdı.

Oyunumuz, bireyin doğumundan itibaren başlayan bu hikâyede, aile içerisindeki sorunlu ve bilinçsiz davranışları, eğitim içeriğindeki bozuklukları ve sonrasında ortaya çıkan karmaşanın bir sistem sorunu olduğunu ortaya koyuyor. Ve bize söylenen yalanların ve öğretilenlerin sorgulamasını yapıyor. Bizce sistemin tedavi edilmesi gerekmektedir.

 

YÖNETMEN NOTU

ORADA KİMSE VAR MI? 2023 oyununu bizlerle paylaşan Can Yalın’a çok teşekkür ederiz.

Ve bir teşekkür de doksanlı yıllarda bu oyunu defalarca sahneleyen ustamız Hasan Çınar’a ve kurduğu Yedibölge oyuncularına.

 

OYUNCU KADROSU

 

Ali Saraç - Ayfer Bekiroğlu - Ayşe Gezer - Emre Can Karaeski - Ertunç Bayram - Goncagül Samanlı - Hasibe Saraç - İlbey İlker - Kıymet Balaman - Kübra Turan Şahin - M. Gökhan Bulut - Mehmet Çirci - Melda Küsmez - Nur Tezel - Olcay Açıkgöz - Sonay Çolak - Süreyya Akkoca

 

SAGEM Öğrencileri:

Asel Taşpınar - Belinay Taşpınar - Çınar Taşpınar - Demirkan Demir - Elif Zehra Yılmaz - Güneş Hira Kurt - Hazal Kılıç - Maya Feryal Bulut - Melis Demirkale - Nupelda Doğa Akbaş - Rabia Avcı - Sude Nil İpek - Suna Avcı - Tuğba Taşçı - Yaprak Su Atakul - Zeynep Azra Yılmaz - Zeynep Duru Doğan - Talha Yusuf Kılıç

 

 

 

OYUNUN KONUSU ( +3 YAŞ): Hoşumutlar ülkesinin kötü kalpli kralı Kapgötür, halkının elinden tüm güzellikleri almış ve şimdi ise onların tek mutluluk kaynağı düşlerine göz dikmiştir. Sinsi büyücü Yılanson, bunu fırsat bilerek  kötü düşler gösteren Büyülü Yastıklar yapmıştır. Ancak kötülerin unuttuğu birşey vardır. Bir düş kırıntısı, bir kartopu gibi büyür ve kötüleri tek hamlede yıkar.