Teftiş Kurulu Müdürlüğü Yönetmeliği | SARIYER BELEDİYESİ
Sarıyer Belediyesi
contetns
Teftiş Kurulu Müdürlüğü Yönetmeliği

T.C

SARIYER BELEDİYE BAŞKANLIĞI

 TEFTİŞ KURULU MÜDÜRLÜĞÜ

GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ

 

 

BİRİNCİ KISIM

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak ve Tanımlar

 

            Amaç ve Kapsam

MADDE 1- (1) Bu yönetmelik, Sarıyer Belediye Başkanlığı Teftiş Kurulu Müdürlüğü’nün teşkilat ve görevleri ile Teftiş Kurulu Müdürü, Müfettişler, Müfettiş Yardımcıları ve Teftiş Kurulu Büro Personelinin görev, yetki ve sorumluluklarını, teftiş edilenlerin yükümlülüklerini, Teftiş Kurulu Müdürü ile Müfettiş ve Müfettiş Yardımcılarının seçilme ve atanmalarını, özlük haklarına ve Teftiş Kurulu ile Müfettiş ve Müfettiş Yardımcılarının çalışma usul ve esaslarını düzenler.

                  

            Hukuki Dayanak

MADDE 2- (1) Bu yönetmelik, 03/07/2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanununun 48 inci maddesi ile 22/07/2002 tarihli ve 26442 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Belediye ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmeliğin 12 i.nci maddesine dayanılarak  hazırlanmıştır.

 

Tanımlar

             MADDE 3-(1) Bu yönetmelikte geçen: 

  1. Başkan:  Sarıyer Belediye Başkanını,
  2. Başkanlık: Belediye Başkanlığını
  3. Birim Amiri: Belediye/İdare Hizmet Birimlerinin en üst amirlerini,
  4. Birim: Belediye/Hizmet Birimlerini,
  5. Kurul Müdürü: Sarıyer Belediyesi Teftiş Kurulu Müdürünü,
  6. Kurul:  Sarıyer Belediyesi Teftiş Kurulunu,
  7. Müfettiş: Sarıyer Belediyesi Müfettişlerini,
  8. Müfettiş Yardımcısı:  : Yetkili veya yetkisiz Sarıyer Belediyesi Teftiş Kurulu

                  Müdürlüğü Müfettiş Yardımcılarını,

            j)  Personel: Teftiş Kurulu Müdürlüğü bürosunda görevli Şef, Memur,  sekretarya ve 

                diğer çalışan personeli ifade eder.

 

İKİNCİ BÖLÜM

 Teşkilat ve Bağlılık

             

Teşkilat

MADDE 4- (1) Teftiş Kurulu Müdürlüğü, müfettişlik sıfatının kazanmış olanlar arasından atanan bir Müdür ile yeteri kadar Müfettiş ve Müfettiş Yardımcısı ile Müdürlük emrinde Teşkilat Kurulu Büro Şefi ve yeteri sayıda Personelden oluşur.

 

Bağlılık

MADDE 5- (1)Teftiş Kurulu doğrudan Belediye Başkanına bağlı olup, Müfettiş ve Müfettiş Yardımcıları, teftiş, inceleme, araştırma, ve soruşturma görevlerini Başkan adına yürütür.

(2) Teftiş Kurulu Müdürlüğünün görev Mahalli  Sarıyer Belediyesi hudutları dahilidir.

 

 

   İKİNCİ KISIM

      BİRİNCİ BÖLÜM

                                                              Teftiş Kurulu

 

Teftiş Kurulu Müdürlüğünün görevleri

MADDE 6- (1) Teftiş Kurulu Müdürlüğü, Başkanın onayı ve Kurul Müdürünün görevlendirme emri üzerine Başkan adına aşağıdaki görevleri yapar.

a) Sarıyer Belediye Başkanlığının yönetimi ve denetimi altındaki kişi ve birimlerin her türlü faaliyet, iş ve işlemleri ve etkinlikleriyle ilgili olarak teftiş,  inceleme ve soruşturma işlerini yürütmek,

b) Sarıyer Belediyesi birimlerinde özel teftiş  yapmak,

c) Teftiş rapor ve layihalarını inceleyip değerlendirmek,

d) 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun hükümlerine göre soruşturma izni yetkilisi tarafından yapılan görevlendirmelere istinaden inceleme ve ön inceleme dosyaları hakkında tüm işlemleri yürütmek ve işlem sonucundan da soruşturma izni vermeye yetkili makama bilgi vermek,

e) Sarıyer Belediyesi iştiraklerinde inceleme ve denetim iş ve işlemlerini yürütmek,

f) Kanunlarla verilen diğer görevleri yerine getirmek,

g) 5018 sayılı Kamu mali yönetimi ve Kontrol Kanunu uyarınca İç denetçilerin görev alanına giren işler hariç, Sarıyer Belediyesi teşkilatıyla Sarıyer Belediye Başkanlığı’nın yönetimi ve denetimi altındaki kişi ve birimlerin faaliyetleri ile her türlü iş ve işlemleri ve etkinlikleriyle ilgili olarak teftiş, araştırma, incelme ve soruşturma işlerini yürütmek.

 

 

İKİNCİ BÖLÜM

Teftiş Kurulu Müdürünün Atanması, Görev, Yetki ve Sorumlulukları

 

        

            Teftiş Kurulu Müdürünün Atanması

            MADDE  7- (1)  Kurul Müdürü Müfettişler arasından Belediye Başkanı onayı ile atanır.

 

            Teftiş Kurulu Müdürünün görev, yetki ve sorumlulukları

MADDE 8- (1) Kurul Müdürü bu yönetmelikte açıklanan görev ve yetkilerini ilgili kanun ve mevzuata uygun olarak yapmaktan Başkana karşı sorumludur.

(2)        Kurul Müdürü, Müfettiş sıfat ve yetkisine sahip olup, aşağıdaki görevleri yapar ve yetkileri kullanır.

  1. Bu yönetmeliğin 6nci maddesinde belirtilen görevleri yürütmek,
  2. Teftiş Kurulu Müdürlüğünü yönetmek, denetlemek, çalışmalarını düzenlemek,

 

 

  1. Gerektiğinde bizzat teftiş,  araştırma, inceleme ve soruşturma yapmak,

      d) Müfettişlerden gelen yazı ve raporları incelemek, eksiklerin giderilmesini sağlamak, ilgili mercilere göndermek, ilgililerce alınacak tedbirleri ve yapılacak işlemlerin sonuçlarını takip etmek ve alınması gereken tedbirleri almak,

  1. Müfettiş Yardımcılarının üç yıllık staj döneminde yetişmelerini sağlayıcı tedbirleri

 almak,

  1. Müfettişlerin hizmet içi eğitim programlarının hazırlanmasına ve uygulanmasına

katılmalarını ve hizmet içi eğitimlerini sağlamak,

  1. Mesleki bilgilerini geliştirmek amacıyla yurtiçi-yurtdışı seminerlere gönderilecek

Müfettiş ve Müfettiş Yardımcılarını belirlemek,

  1. Müfettişlerin mesleki ve bilimsel çalışmalarını teşvik etmek ve düzenlemek,

 gerekirse başarılı inceleme sonuçlarının yayımlanmasını sağlamak,

i)Yıllık teftiş ve çalışma programlarını Müfettişlerin her defasında farklı birimlerde görevlendirilmelerini gözetecek şekilde hazırlamak, Başkan onayından sonra uygulanmasını sağlamak,

          j)Teftiş Kurulu Müdürlüğünün yazışmalarını zamanında ve düzenli bir şekilde  yürütmek, harcamalara ilişkin belgelerin zamanında gönderilmesini sağlamak, kurulun çalışmalarına ait yıllık faaliyet raporunu hazırlayarak yılsonunda Başkana sunmak

k) Gerektiğinde Teftiş Kurulu Müdürlüğünün uygulamaları hakkında yönergeler hazırlamak,

           l)Kanun, tüzük ve yönetmeliklerle verilen diğer görevleri yapmak,

           m)Başkan tarafından göreviyle ilgili olarak verilen diğer işleri yapmak,

 

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Müfettişler

 

            Müfettişlerin görev, yetki ve sorumlulukları

             MADDE 9- (1) Müfettişlerin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıda gösterilmiştir.

  1. Sarıyer Belediye Başkanlığı teşkilatıyla Başkanlığın yönetimi ve denetimi altındaki kişi

ve birimlerin mevzuata göre her türlü faaliyet, hesap ve işlemlerinin teftiş, inceleme, araştırma,  ve soruşturmasını yapmak,

  1. Teftiş  yaptıkları işlerde, yanlış ve eksiklikleri, mevzuata uymayan işleri tespit ederek,

bunların düzeltilme ve tamamlanması, işlerin daha iyi yürümesi ve görevlilerin çalışmalarından daha fazla verim alınması için gerekli gördükleri tedbirleri, teftişe tabi tutulanların mütalaa ve cevaplarıyla birlikte Teftiş Kurulu Müdürlüğüne bildirmek,

  1. Müfettişler, görevlerini yaparken bizzat ya da ihbar yoluyla öğrenmiş oldukları ve görev

emrinin dışında kalan yolsuzluk ve usulsüzlükler için, gecikmeden hadiseye müdahale etmek üzere durumu derhal Teftiş Kurulu Müdürlüğüne yazılı olarak bildirirler, gecikmelerinde zarar görülen ve delillerin kaybına meydan verebilecek hallerde delilleri toplarlar, olayın derhal Savcılığa duyurulması zorunlu görülen hallerde doğrudan Savcılığa suç duyurusunda bulunup

Tevdi Raporunun bir örneğini Başkanlığa gönderirler,

d) 3628 sayılı Mal Bildiriminde Bulunulması, Rüşvet ve Yolsuzluklarla Mücadele Kanunu kapsamına giren suçların soruşturulmasında bu kanun hükümleri, 4483 sayılı Kanuna göre yapılacak ön incelemelerde veya buna esas teşkil edecek incelemelerde bu kanunun ve bu kanunda açıklık bulunmayan hallerde Ceza Muhakemeleri Kanunun öngördüğü usul ve esaslara göre hareket etmek,

        e)Başkanlığı ilgilendiren konularda yurt içinde ve yurt dışında araştırmalar yapmak,

 görevlendirildikleri komisyon, kurs, seminer, sempozyum ve toplantılara katılmak ve sonuçlarını Başkanlığa bildirmek.

        f)Refakatlerine verilecek Müfettiş Yardımcılarının meslekte yetiştirilmelerini sağlamak,

        g)Teftiş Kurulu Müdürünün teklifi ve Başkanın onayı ile Sarıyer Belediyesi iştiraklerinde

inceleme ve denetim iş ve işlemlerini yürütmek,

       h)Başkanın, gerekli görülmesi halinde Kurul Müdürünün görevle ilgili olarak vereceği

 diğer işleri yapmak ve yürürlükteki mevzuat hükümleri uyarınca verilen diğer görevleri yapmak,

             

  1. Müfettişler yaptıkları çalışmalar ve hazırladıkları raporlardan yürürlükteki mevzuat

 çerçevesinde sorumludurlar.

  1. Müfettiş Yardımcılarının bu yetkileri kullanabilmeleri ya da bağımsız olarak görev

 yapabilmeleri, belirli bir yetişme süresinin sonunda kendilerine yetki verilmesiyle mümkündür.

 

             Görev emirleri

            MADDE 10- (1) Müfettişler, görev emirlerini Kurul Müdüründen alırlar. Görevli bulundukları yerlerde doğrudan Başkan veya 4483 sayılı kanuna göre soruşturma izni yetkilisi tarafından verilen görev emirlerinin gereğini yaparlar ve görev kapsamı dışında herhangi bir suç unsurunun ortaya çıkması halinde durumu derhal Teftiş Kurulu Müdürlüğüne yazıyla bildirirler.

 

Görevden uzaklaştırma

MADDE 11- (1) Müfettişler, görevlendirildikleri hususlarla ilgili olarak aşağıdaki şartların gerçekleşmesi halinde ilgililer hakkında görevden uzaklaştırma işleminin gerçekleştirilebilmesi için Başkanlığa teklifte bulunurlar.

  1. Para ve para hükmündeki belge ve senetleri, her türlü demirbaş eşya ve ayniyatı, bunların

 hesaplarını, belge ve defterlerini göstermekten ve bunlarla ilgili soruları cevaplamaktan kaçınmak, teftiş, inceleme ve soruşturmayı güçleştirecek, engelleyecek ve yanlış yollara sürükleyecek davranışlarda bulunmak,

  1. 3628 sayılı Mal Bildiriminde Bulunulması, Rüşvet ve Yolsuzluklarla Mücadele

 Kanununun 17 nci maddesi kapsamına giren eylem ve işlemlerde bulunmak,

       c) Evrakta sahtecilik veya kayıtlarda tahrifat yapmak,

       d) Hırsızlık, dolandırıcılık ve emniyeti suistimal gibi yüz kızartıcı bir suç işlemek,

       e) Kamu hizmetleri gerekleri yönünden görevi başında kalması sakıncalı olmak,

  1. Görevden uzaklaştırma teklifleri, inceleme veya soruşturmanın her safhasında yapılabilir.

 Ancak görevden uzaklaştırma tedbiri uygulanması istenilen kişinin görevi başında kalmasının sakıncalı olduğu hususunun açık bir şekilde ortaya konması, (a) bendinde belirtilen hususun bir tutanakla tespit edilmesi gerekir.

  1. İnceleme ve soruşturma neticesinde suçun işlendiğinin anlaşılmadığı veya yeterli delil

 bulunmadığı hallerde; görevden uzaklaştırılmış olan memur veya diğer personel, Müfettişin vereceği rapor üzerine derhal atamaya yetkili amirce bekletilmeksizin görevine iade edilir.

  1. Herhangi bir memurun görevden uzaklaştırılması halinde işlerin aksamaması için gerekli

 tedbirler o birimin amirince alınır. Görevden uzaklaştırılan memurun görevini Müfettiş üstlenemez.

  1. Görevden uzaklaştırılan memurlar hakkında, işledikleri suçların nev’i ve mahiyetine göre

 mevzuat çerçevesinde işlem yapılır.

  1. Görevden uzaklaştırılana ait soruşturma ile bu soruşturmaya ait rapor üzerine yapılacak

 resmi işlemin diğer işlerden öncelikle tamamlanması ve sonuçlandırılması zorunludur.

             

            Görevlendirme

MADDE 12- (1) Müfettişler; Başkandan, Başkanın emri ve onayı üzerine ya da gerektiğinde doğrudan Teftiş Kurulu Müdüründen ve 4483 sayılı kanun uyarınca soruşturma izni yetkilisinden aldıkları emirle görev yaparlar.

            (2) Aldıkları görevlerin sonuçlarını Teftiş Kurulu Müdürlüğüne bildirirler.

             

Yasaklar

            MADDE 13- (1) Müfettişler, görevlerini yerine getirirken;

  1. Görevleriyle ilgili edindikleri gizli bilgi ve belgeleri açıklamaları,
  2. Teftiş, araştırma, inceleme ve soruşturmayla görevli bulundukları sırada, bu işlerle

ilgili kimselere konuk olmakları, doğrudan veya dolaylı olarak soruşturmayla ilgili olanların ikramlarını kabul etmeleri, bunlarla alışveriş yapmaları, yardım talep etmeleri, borç alıp vermeleri, (Beşeri münasebetlerin gerektirdiği hususlar hariç)

  1. Mesleğin ve sıfatın gerektirdiği saygınlık ve güven duygusunu sarsacak nitelikte

 davranışlarda bulunmaları,

d) Denetime tabi olanların icrai işlerine karışmaları,

          e)Evrak, defter ve kayıtlar üzerine ilave veya düzeltme yapmaları, yasaktır.

 

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Büro Personeli

 

Büro Personeli görev, yetki ve sorumlulukları

MADDE 14- (1)Teftiş Kurulu  Büro Personeli, Teftiş Kurulu Müdürü emri altında yeterli sayıda  personelden oluşur.

(2) Büro Personelinin görev ve sorumlulukları şunlardır:

a) Teftiş, araştırma, inceleme ve soruşturma konularında müfettişlere verilecek görevlendirmeyle ilgili yazışmaları yapmak ve ilgili evrakın birer suretini müfettişlere ait kişisel dosyalarda saklamak.

b)Müfettişlerden gelen rapor, tahkikat evrakı vs. yazıları kayıt etmek ve ilgili olduğu

yerlere vererek takip etmek.

c)Teftiş Kurulu Müdürlüğüne intikal eden her türlü evrakın kaydını tutmak ve arşivini

düzenlemek,

d)Teftiş Kurulu Müdürlüğüne ait kitap, dergi ve benzer eşya, demirbaş, mefruşat ve büro malzemelerinin kayıt ve korunmasını sağlamak, kırtasiye ve matbu evrakın ihtiyaca göre temin, muhafaza ve dağıtımını yapmak,

e)Kurulda görev yapan müfettişlerin ve diğer memurların özlük haklarıyla ilgili idari ve

mali işlemleri yaparak takip etmek ve sonuçlarını ilgililere bildirmek,

f)Kurulun yıllık bütçesini hazırlamak, tahakkuk işlerini yapmak,

g)Müfettişlerin çalışma ve hak ediş cetvellerini zamanında inceleyerek tahakkuka ait

işlemi hazırlamak,

h)Teftiş Kurulu personelinin gölge dosyalarını saklamak.

i) Kurul Müdürü tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.

(3) Şefliğin idaresinden, Kurul Müdürü, Müfettişlere karşı birinci derecede şef sorumludur. Şef ve büro personeli görevleri dolayısıyla edindikleri bilgileri hiçbir şekilde açıklayamazlar.

 

 

BEŞİNCİ BÖLÜM

Teftiş ve Denetime Tabi Olanların Sorumluluk ve Yükümlülükleri

 

Teftiş ve denetime tabi olanların sorumluluk ve yükümlülükleri

MADDE 15- (1) Teftiş ve denetime tabi olanların sorumluluk ve yükümlülükleri;

  1.  Sarıyer Belediye Başkanlığı teşkilatıyla Başkanlığın yönetimi ve denetimi

altındaki birimlerinde görevli bulunan denetime tabi personel, istendiğinde bütün belge, defter ve dosyaları, para ve para hükmündeki evrak ve senetleri, her türlü mal ve eşyayı müfettişe hemen göstermek, inceleme ve saymasını kolaylaştırmakla yükümlüdürler. Görevliler bu ödevin yerine getirilmesini, üstlerinden izin almak ya da benzeri hiçbir sebeple geciktiremezler.

  1. Müfettişler, görevlerini yaparken, herhangi bir yolsuzluğun kanıtı olması halinde

gizli de olsa kayıt ve belgelerin duruma göre örneklerini veya asıllarını almaya yetkilidir.

  1. Görevlerinin ifası sırasında Müfettişlere; teftiş edilen birimlerin amir ve diğer

 personeli gereken her türlü kolaylığı göstermek ve yardımda bulunmak mecburiyetindedir. Teftişe ve denetime tabi olanlar, müfettişçe sorulan sözlü ve yazılı soruları geciktirmeden cevaplandırmakla yükümlüdürler.

d) Teftiş,  inceleme araştırma, ön inceleme ve soruşturmaya tabi tutulan birimlerin yöneticileri, hizmetin gereği gibi yürütülebilmesi için gereken önlemleri almak, müfettişlere görevleri süresince uygun bir yer sağlamak ve gerekli diğer tedbirleri yerine getirmek zorundadırlar.

   e) Teftiş, denetim, inceleme, ön inceleme veya soruşturmaya başlanılan birim ve

 kuruluşların görevlilerine verilmiş izinlerin kullanılması, hastalık ve bunun gibi zorunlu sebepler dışında, müfettişin isteği üzerine teftiş, inceleme ve soruşturma sonuna kadar durdurulabilir. İznini kullanmaya başlamış olanlar zorunluluk olmadıkça geri çağrılmaz.

   f) Teftiş ve denetime tabi Başkanlık bünyesindeki birimler Müfettiş tarafından düzenlenen

 cevaplı teftiş raporlarına bu yönetmeliğin 41 ve 42 nci madde hükümleri çerçevesinde cevap vermekle yükümlüdürler.

 

ÜÇÜNCÜ KISIM

BİRİNCİ BÖLÜM

 Müfettişliğe Giriş, Müfettiş Yardımcılığı Sınavı ve Müfettiş Yardımcılarının Yetiştirilmesi ile ilgili Usul Esaslar

 

          Müfettişliğe Giriş

MADDE 16- (1)Müfettiş Yardımcısı olarak giriş:

a) Sarıyer Belediyesi Teftiş Kurulu Müdürlüğü Müfettişliğine Müfettiş Yardımcısı olarak girilir. Müfettiş Yardımcılığına tayin edilebilmek için yapılacak giriş sınavını kazanmak şarttır. Bu giriş sınavına katılabilmek için 03/05/2002 tarihli ve 24744 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren; Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar için Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik hükümlerine göre “A” Grubu kadrolar için yapılan Kamu Personeli Seçme Sınavında (KPSS) başarılı olanlar arasından Kurum tarafından yapılacak yazılı ve/veya sözlü sınavda başarılı olmak gerekir.

b) Giriş sınavına, KPSS sonuçlarına göre belirtilen adaylardan, açıktan atama izni

 alınmış kadro sayısının 20 katından fazlası çağrılamaz. Başvuruların bu sayıyı aşması durumunda, KPSS sonuçlarına göre puanı en yüksek olandan düşük olana doğru yapılacak sıralama esas alınır. İstenilen aday sayısına ulaşıldığında son sıradaki adayla aynı puanda olan kişilerde sınava çağrılır.

 c)Giriş sınavının açılmasına, Kurul Müdürünün önerisi üzerine Başkanın onayı ile karar

 verilir. Sınav, yazılı ve sözlü olmak üzere iki bölümden oluşur.

(2) Diğer Kamu Kurumlarından Naklen atanma:

Diğer Kamu Kurum ve Kuruluşlarında mesleğe özel yarışma sınavıyla girmiş ve yeterlilik sınavı sonucunda müfettişliğe hak kazanmış olanlar, giriş sınavına tabii tutulmaksızın naklen veya açıktan Belediye Müfettişliğine atanabilirler.

 

Müfettiş Yardımcılığı giriş sınav kurulu

MADDE 17- (1) Müfettiş Yardımcılığı giriş sınavını yapacak komisyon; Başkanın onayı ile kurul müdürünün Başkanlığında, kurul müdürünün önerisi ile görevlendirilecek dört müdür veya müfettiş olmak üzere beş üyeden oluşur. Zorunlu sebeplerden dolayı görev yapamayacak Başkan dışındaki asil üyelerin yerine geçmek üzere, aynı usul ile dört yedek üye tespit edilir.  

(2) Giriş sınavı değerlendirme komisyonu, sınavların sağlıklı şekilde yapılmasını sağlamak ve bu konuda gerekli bütün önlemleri almakla yükümlüdür.

(3) Giriş sınavı değerlendirme komisyonu sekretarya hizmetleri Teftiş Kurulu bürosunca yönetilir.

 

Müfettiş Yardımcılığı giriş sınavı şekli ve yeri

MADDE 18- (1) Giriş sınavı, yazılı ve/veya sözlü bölümlerden oluşur. Yazılı sınavda başarı gösteren adaylar sözlü sınava tabi tutulurlar. Gerekli görüldüğü takdirde “A” grubu kadrolar için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanlığınca yapılan Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) giriş sınavı olarak uygulanabilir. Bu durumda yalnızca sözlü sınav yapılır. Müfettiş yardımcılığına tayin edilebilmek için yapılacak giriş sınavını kazanmak şarttır. Yazılı ve/veya sözlü sınavlar Başkanlığın belirleyeceği yerde yapılır.

 

Müfettiş Yardımcılığı giriş sınavının ilanı

MADDE 19-(1) Müfettiş Yardımcılığı giriş sınavının yapılış tarihi ve saati, yapılacağı yer, giriş şartları, kadro pozisyonlarının sayı, sınıf, unvan ve dereceleri, başvurma şekli ve belgeleri, son başvurma tarih ve saati, sınav konuları belirtilmek suretiyle Türkiye genelinde  yayınlanan tirajı en yüksek ilk beş gazetenin en az birinde yayınlanmak suretiyle adaylara duyurulur.

  1. İlanlar, sınav tarihinden en az 15 gün önce yapılır.
  2. Gerektiğinde tatil günlerinde de sınav yapılabilir.

 

Müfettiş Yardımcılığı giriş sınavı şartları

MADDE 20- (1) Müfettiş Yardımcılığı giriş sınavına katılabilmek için aşağıda gösterilen nitelikleri taşımak gerekir:

       a)657 Sayılı Devlet Memurları Kanunun 48nci maddesinde belirtilen genel koşulları taşımak,

 b)Üniversitelerin eğitim süresi en az dört yıl olan Hukuk, Siyasal Bilgiler, İktisat,

 İşletme, Kamu Yönetimi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakülteleri ile en az dört yıl eğitim veren ve denkliği YÖK tarafından kabul edilen yerli veya yabancı fakültelerden birini bitirmiş olmak,

       c) Erkek adaylar için Askerlik görevini yapmış olmak,

 d) Kamu Görevine İlk Defa Atanacaklar için Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik Hükümlerine göre A Grubu Kadroları için yapılacak Kamu Personel Sınavında (KPSS) Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan sınav sonucunda KPSS kılavuzunda ve/veya ilanlarda, Başkanlıkça belirtilen puan türünden yine Başkanlık tarafından belirlenen taban puanını almak.

 e) Kurul Müdürlüğünce yapılan inceleme ve araştırmada; karakter, sicil, ifade ve temsil

 yeteneği, tutum ve davranış yönünden Müfettişlik yapabilecek niteliklere sahip bulunmak,

  f ) (e) bendinde belirtilen husus, sadece yazılı sınavı kazanan adaylar yönünden söz

 konusu olup, sözlü sınavdan önce Teftiş Kurulu Müdürlüğü ve Sınav Kurulu Başkanlığınca yapılacak inceleme ile tespit edilir.

 g) Yazılı sınav tarihi itibariyle 35 yaşını doldurmamış olmak.

 

            Müfettiş Yardımcılığı giriş sınavı işlemleri

MADDE 21- (1) Müfettiş yardımcılığı giriş sınavına katılmak isteyenler Başkanlıktan temin edecekleri iş talep formu ile müracaat ederler.

(2) Aranılan şartları taşıyan ve istenilen belgeleri süresi içerisinde ibraz eden adaylara Kurul Müdürlüğünce, sınav yeri ve tarihini belirten fotoğraflı ‘Sınava Giriş Belgesi’ verilir.

 

Müfettiş Yardımcılığı giriş sınavı konuları

MADDE 22- (1) Müfettiş Yardımcılığı giriş sınavı, aşağıdaki konulardan seçilmek suretiyle ve yürürlükteki mevzuat esas alınarak yapılır.

a) Adayların yazılı sınav konuları;

1-HUKUK

  1. Anayasa Hukuku (Genel Esaslar),
  2. İdare Hukuku (Genel Esasları, İdari Yargı, İdari Teşkilat, 657 sayılı kanun),
  3. Ceza Hukuku (Genel Esaslar ve Memur Suçları),

                      d) Medeni Hukuk (Genel Esaslar ve ayni haklar),

                      e) Borçlar Hukuku (Genel Esaslar),

                      f) Ticaret Hukuku (Genel Esaslar),

                      g) Ceza Muhakemeleri Hukuku (Genel Esaslar),

                      h) Mahalli İdareler Mevzuatı (Genel Esaslar),

                      i) Kamu İhale Mevzuatı (Genel esaslar),

                      j) İmar Mevzuatı (Genel esaslar),

2- İKTİSAT

  1. Türkiye Ekonomisi,
  2. İşletme denetimi ve finansal yönetim,
  3. Güncel Ekonomik Sorunlar,

3- MALİYE

  1. Genel Maliye Teorisi,
  2. Maliye Politikası (Kamu Maliyesi)
  3. Devlet bütçesi

d) Türk Vergi Sistemi (Genel Esaslar)

4- MUHASEBE

  1. Genel Muhasebe
  2. Mali Tablolar Analizi

 

5- YABANCI DİL

  1. İngilizce
  2. Almanca
  3. Fransızca dillerinden birisi.

 

Müfettiş Yardımcılığı giriş sınavı notlarının değerlendirilmesi

MADDE 23- (1) Müfettiş yardımcılığı giriş sınavında her konu grubu için tam not 100 dür. Yazılı sınavı başarmış olmak için yabancı dil dışındaki her konu grubu için alınan notun 50 den ve notlar ortalamasının 70 den aşağı olmaması gerekir. Yabancı dil tam notu 100 olup başarılı sayılabilmek için notun 45 den aşağı olmaması gerekir.

  1. Sınav kâğıtlarındaki cevaplar değerlendirildikten sonra, sınav kurulu üyeleri tarafından en yüksek notlardan başlamak üzere başarı sırasını gösterir bir tutanak düzenlenir. Notların eşitliği halinde KPSS puanı yüksek olana öncelik tanınır. KPSS puanı da eşit olanlardan yabancı dil notu yüksek olana öncelik tanınır.
  2. Yazılı sınavda başarı gösteren adaylar, sözlü sınava tabi tutulurlar. Sözlü sınava girecek olanların listesi Başkanlık Binasında asılır. Ayrıca sözlü sınavın yapılacağı yer, tarih ve saat belirtilmek suretiyle ilan edilir. Sözlü sınavda adayların yazılı sınav konuları ve genel kültür konularındaki bilgilerinin yoklanması yanında; zekâ, muhakeme ve algılama yeteneği, konuşma yeteneği, tavır, hareket gibi şahsi vasıfları da dikkate alınır.
  3. Sözlü sınavda başarılı sayılabilmek için sınav kurulu üyelerinin her birinin yüz tam puan üzerinden verdiği notlar ortalamasının 70’den aşağı olmaması şarttır.
  4. Müfettiş Yardımcılığına giriş sınav notu yazılı ve sözlü sınav notlarının ortalamasıdır.
  5. Sınavda başarı gösterenlerin sayısı kadro sayısından fazla ise giriş sınavı notu üstün olanlar tercih edilir. Giriş sınav notunun eşitliği halinde KPSS puanı yüksek olan aday öncelik kazanır. Bunlar da eşit ise yabancı dil notu yüksek olan adaya öncelik tanınır yine de eşitliğin bozulmaması halinde kur’a çekilir. Sınav sonuçları sınav kurulu tarafından tutanakla tespit edilir ve sonuçlar Başkanlığın uygun gördüğü şekilde ilan edilir.
  6. Yapılan sınav sonucunda, asıl adaylar belirlendikten sonra yedek adaylar da belirlenir. Asıl adaylardan atama için gelmeyen veya ataması yapılıp da göreve başlamayan adayların yerine yedek adaylar başarı sırasına göre çağrılır. Atama için gelmeyen veya ataması yapılıp da göreve başlamayan adaylar için sınav sonuçları kazanılmış hak sayılmaz.

 

Sınav sonuçlarına itiraz

MADDE 24- (1) Yazılı ve sözlü sınavlarına itiraz, sınav sonuçlarının ilanı gününden başlamak üzere 5 iş günü içinde yapılır. İtiraz mercii, Sınav Kurulu Başkanlığıdır.

 

Müfettiş Yardımcılığına atanma

MADDE 25- (1) Aynı giriş sınavında başarı gösterenlerin müfettiş yardımcılığına atanmaları sınavdaki derece sırasına göre yapılır.

(2) Sınavı kazananlara Sınav Kurulu tarafından gerekli tebligat yapılır. Kazanan aday, tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içinde müracaat etmediği takdirde hakkını kaybeder.

 

 

 

 

 

İKİNCİ BÖLÜM

Müfettiş Yardımcılarının Yetiştirilmesi

 

Müfettiş Yardımcılarının yetiştirilmesi

MADDE 26- (1) Müfettiş Yardımcılarının yetiştirilmesinde şu esaslara uyulur;

a) Şahsiyetlerini mesleğin gerektirdiği niteliklere göre geliştirmek,

b)Yetki alanına giren  mevzuat ile teftiş,  araştırma, inceleme, ön

 inceleme ve soruşturma konularında tecrübe ve ihtisas sahibi olmalarını sağlamak,

c) İlmi çalışma ve bilimsel araştırma alışkanlığını kazandırmak,

d) Bilgi ve iletişim teknolojileri ile yabancı dil bilgilerinin geliştirilmesi hususunda imkân

 sağlamak.

 

Müfettiş Yardımcılarını yetiştirme programı

MADDE 27- (1) Müfettiş Yardımcıları üç yıllık yardımcılık döneminde aşağıdaki programa göre yetiştirilirler.

  1. Birinci Dönem Çalışmaları: Bu dönem çalışmaları, Teftiş Kurulu Müdürlüğünün yetki

 alanına giren teftiş, inceleme, araştırma ve soruşturma ile ilgili mevzuatın müfettiş yardımcılarına öğretilmesi ve bilgisayar ile yabancı dil bilgilerinin geliştirilmesi amacıyla hizmet içi eğitim şeklinde düzenlenir.

  1. İkinci Dönem Çalışmaları: Müfettiş Yardımcıları bu dönemde teftiş, araştırma, inceleme,

 ön inceleme ve soruşturma usulleri hakkında bilgi ve deneyimlerini geliştirme ve müstakil olarak görev yapabilecek duruma gelmelerini sağlamak üzere yetiştirilirler.

  1. Üçüncü Dönem Çalışmaları: Birinci ve ikinci dönem çalışmalarını başarı ile bitiren

Müfettiş Yardımcılarına, yanında çalıştıkları Müfettişlerin mütalaaları da alınarak, Teftiş Kurulu Müdürlüğünce re’sen teftiş, tetkik ve tahkik yetkisi verilebilir. Müfettiş Yardımcılarının üçüncü döneme ait çalışmaları, yetiştirmelerinin tamamlanması hususu da göz önünde tutularak Teftiş Kurulu Müdürlüğünce düzenlenir.

 

            Müfettiş Yardımcılığı dönemi ve yeterlik sınavı

MADDE 28- (1) Müfettiş Yardımcıları üç yıllık bir staj döneminden sonra yeterlik sınavına tabi tutulurlar. Yeterlilik sınavında başarı gösterenlerin Müfettişliğe atamaları yapılır. Yeterlik sınavında başarı gösteremeyenler ya da mazeretsiz olarak sınava girmeyenler Başkanlık teşkilatında durumlarına uygun başka görevlere naklen atanırlar.

 (2) Yeterlilik sınavına girmeye hak kazanan Müfettiş Yardımcılarına yazılı veya sözlü olarak tabi tutulacakları yeterlik sınavının tarihi, saati ve yeri sınav tarihinden en az on beş gün önce yazı ile bildirilir.

 

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Müfettişliğe Atanma

 

            Müfettiş yeterlik sınav kurulu

MADDE 29- (1) Müfettiş yeterlik sınavı, bu yönetmeliğin 16 nci maddesinde belirtilen şekilde oluşturulacak sınav kurulu tarafından yapılır.

 

            Yeterlik sınav programı

MADDE 30- (1) Müfettiş Yardımcılarının üç yıllık dönemde kazandıkları mesleki bilgi ve tecrübe derecesinin anlaşılması için yapılacak yeterlik sınav programında, aşağıda esasları açıklanan  mevzuat ve uygulama ile teftiş, inceleme ve soruşturma usulleri yer alır.

a) Mevzuat

  1. Devlet Memurları Kanunu ile ilgili hükümler,
  2. Kamu Mali Yönetim ve Mevzuatı,
  3. Harcırah Kanunu,
  4. Sayıştay Kanunu,
  5. Kamu İhale Mevzuatı,
  6. Belediye Mevzuatı,
  7. İmar Mevzuatı,

b) Muhasebe

  1. Genel Muhasebe,
  2. Mahalli idareler Bütçe ve Muhasebesi
  3. Mali Tablolar Analizi

c)İnceleme ve Soruşturma Usulü

  1. Ceza Muhakemeleri Kanunu,
  2. Türk Ceza Kanunu (Genel hükümler ve memur suçlarına dair hükümler),
  3. 3628 sayılı Mal Bildiriminde Bulunulması, Rüşvet Yolsuzluklarla Mücadele Kanunu,
  4. 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun,
  5. Disiplin hükümleri açısından, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve ilgili mevzuat
  6. Teftiş Kurulu Müdürlüğü Yönetmeliği,

 

Yetişme notu

MADDE 31- (1) Yetişme notu, yeterlilik yazılı ve/veya sözlü sınavından önce  Müfettiş Yardımcılığı dönemine ilişkin olarak aşağıda belirtilen konuların her biri için 100 puan üzerinden verilen notların ortalamasıdır.

  1. Kurs, seminer ve etüd notu: Müfettiş Yardımcılığı dönemine ait birinci çalışma

 döneminde kurs, seminer ve etütlerden alınan notların ortalamasıdır.

  1. Gizli görüş notu: Müfettiş Yardımcılarının tutum ve davranışları, mesleki bilgileri,

 çalışkanlıkları ve mesleki liyakatleri hakkında refakatinde çalıştıkları Müfettişler tarafından verilen notların ortalamasıdır.

  1. İnceleme, soruşturma ve denetim notu: Müfettiş Yardımcılarının inceleme ve

soruşturma yetkisi aldıktan sonra yaptıkları teftiş, denetim, inceleme ve soruşturma sonucu düzenledikleri raporlara Kurul Müdürlüğünce verilen notların ortalamasıdır.

 

Müfettiş Yardımcılığı yeterlik puanı

MADDE 32-(1) Yeterlilik puanı; yetişme notu, yeterlik yazılı notu ve/veya sözlü sınav notu ortalamasından oluşur. Değerlendirmeler 100 tam puan üzerinden yapılır.

(2) Yeterlik sınavını kazanmış sayılmak için yazılı ve sözlü sınavlardan 100 tam puan üzerinden en az 70 puan alınması gerekir.

 

            Yeterlik sınavında başarılı olanlar

MADDE 33- (1) Yeterlik sınavında yazılı ve/veya sözlü sınav notları ile yetişme notunun ortalaması 70 puan ve daha üstü olan Müfettiş Yardımcıları başarılı sayılır.

 (2) Yeterlilik sınavında başarı gösteren Müfettiş Yardımcılarının boş olan Müfettiş kadrolarına, yeterlilik notu başarı sırasına göre atamaları yapılır. Yeterlilik sınavı puanlarının eşitliği halinde, Müfettiş Yardımcılığı kıdemi esas alınır.

 

 

 

 

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Yükselme, Kıdem, Yetiştirilme ve Müfettişlik Güvencesi

 

            Yükselme, kıdem, yetiştirilme

MADDE 34- (1) Müfettişliğe yükselme; yeterlik sınavını başarı ile verip müfettişliğe tayin edilen müfettişlerin maaş dereceleriyle terfileri, genel hükümlere göre yapılır.

  1. Müfettişlik kıdemine esas süre; Müfettiş Yardımcılığında, Müfettişlikte, Müfettişlik sıfat ve kadrosu muhafaza edilmek şartıyla idari görevlerde, ücretli ve ücretsiz tüm kanuni izinlerde geçirilen süredir. Müfettişlik kıdemine esas süreleri aynı olanlar için kıdem sırası; Müfettiş Yardımcıları açısından giriş sınavındaki, Müfettişler için yeterlik sınavındaki başarı derecelerine göre tespit edilir.
  2. Kurul Müdürlüğü yaptıktan sonra Müfettişliğe dönenler dönemin en kıdemlisi sayılır. Aynı dönemde bu durumda birden fazla müfettiş varsa, bunların kıdem sırasının tespitinde müfettişlik kıdemleri esas alınır.
  3. Aynı tarihte yapılan mesleğe giriş sınavını kazananların kıdem sıralaması sınav başarı notuna göredir. Bu sıralama yeterlik sınav sonuçları alınıncaya kadar geçerlidir. Aynı tarihli yeterlik sınavında başarılı olanların kıdem sıralaması alınan yeterlik notuna göredir. Yeterlik notunun yüksekten düşüğe doğru sıralamasıyla elde edilen kıdem sıralamasında, yeterlik notu aynı olanların daha önceki memuriyette geçen süreleri dikkate alınır. Bunda da eşitlik varsa sıralama kurayla belirlenir.

 

Yetiştirilme

MADDE 35- (1) Müfettişler mesleki yeteneklerinin artırılması amacıyla yurt içinde ve yurt dışında hizmet içi eğitime tabi tutulurlar.

  1. Müfettişler görev alanlarıyla ilgili konularda inceleme ve araştırma yapmak ve mesleki

 bilgilerini artırmak üzere Kurul Müdürünün önerisi ve Başkanın onayı ile bir yılı geçmemek üzere yurt dışına gönderilir.

  1. Yurt dışına gönderilme ile ilgili düzenlemeler Kurul Müdürlüğünce yapılır. Yurt dışına

 gönderilmede müfettişlik kıdemi ile birlikte mesleki yetenek başarı ve yabancı dil bilgisi dikkate alınır.

  1. Müfettişler denetim tekniklerini, çağdaş değişme ve gelişmeleri izlemek ve bu yolla

 edinilen bilgiler ışığında, denetimdeki sürekli gelişmeyi sağlamak amacıyla yürütülen proje çalışmalarından ve yurt dışı temaslardan da yararlanarak Kurul Müdürünün önerisi ve Başkanın onayı ile gruplar halinde belli sürelerle yurt dışına gönderilirler.

  1. Hizmet içi eğitimler, genel denetim programları öncesinde Kurul Müdürlüğünce tespit

 edilir.

 

            Müfettişlik güvencesi

MADDE 36- (1) Teftiş hizmetleri diğer idari görevlerden ayrı olarak kariyer bir görev şeklinde düzenlendiğinden, müfettişler kendi istekleri dışında veya teftiş hizmetlerinin gerekleriyle bağdaşmayan sıhhi, ahlaki veya mesleki yetersizlikleri tespit edilmedikçe görevden alınamaz, diğer idari görevlere atanamazlar.

  1. Sıhhi, ahlaki veya mesleki yetersizlik hallerinin yargı kararı, sağlık kurulu raporu, müfettiş raporu ile belgelenmesi esastır.
  2. Teftiş Kurulu Müdürlüğü müfettişleri, müfettişlik hakları saklı kalmak üzere, müfettişin rızası ve Başkanın oluruyla Sarıyer Belediyesi idari kademelerinde geçici olarak görevlendirilebilir. Bu görevlendirmeler Müdürlük seviyesinden aşağı olamaz.

 

 

DÖRDÜNCÜ KISIM

BİRİNCİ BÖLÜM

Müfettişlerin Çalışma Esasları

             

Teftişler

MADDE 37- (1) Müfettişler, Yönetmeliğin 7nci maddesinin (a) bendi gereğince Sarıyer Belediye Başkanlığı teşkilatıyla Başkanlığın yönetimi ve denetimi altındaki kişi ve birimlerin her türlü hizmet ve faaliyetlerini denetler ve bu konularda çalışan personel hakkında inceleme ve soruşturmalar yapar ve gerekli raporları düzenler.

 

            Genel teftiş

MADDE 38-(1) Zorunlu haller dışında Belediye birimleri ile Belediye iştiraklerinin her iki yılda bir genel teftişi yapılır.

(2) Genel teftişte birimlerin denetimi, mevzuat, Teftiş Rehberi ile Başkanlık genelge ve emirleri göz önünde bulundurularak gerçekleştirilir. Teftiş Programı Kurul Müdürlüğünce düzenlenir.

 

            Teftiş defteri ve teftiş dosyası

MADDE 39-(1) Başkanlığa bağlı birimler ile Sarıyer Belediyesi yönetimi ve denetimi

 altında bulunan birim ve iştirakler Başkanlıkça hazırlanacak ve her sahifesi numaralı ve mühürlü, son sahifesi Kurul Müdürlüğünce tasdikli birer teftiş defteri ve dosyası bulundurmak zorundadır.

 (2) Teftiş defterinin ve dosyanın tutulmasından, korunmasından ve devir teslim

 işleminden birim amiri sorumludur.

            (3) Teftiş defteri sadece Müfettişler ve diğer denetim elemanları tarafından kullanılır.

 

Teftiş sonuçları

            MADDE 4 0- (1) Müfettişlerin teftişleri sonucunda aşağıdaki işlemler yapılır.

  1. Müfettiş yaptığı teftiş sonucunda belirlediği hususları dört nüsha halinde teftiş tenkidi

 olarak hazırlar. Bunlardan bir örneğini birim amirliğine, iki örneğini Kurul Müdürlüğüne intikal ettirir. Bir örnek de müfettişte kalır,

  1. Teftiş sonuçlarının takip edilmesinden ve yerine getirilmesinden birim amirleri

 sorumludur.

 

 

İKİNCİ BÖLÜM

Raporlar

 

            Rapor çeşitleri

            MADDE 41- (1) Müfettiş çalışmalarının neticelerini işin özelliğine göre:

a)Teftiş Raporu: Yapılan teftişlerde noksan ve hatalı bulunan ve ilgili kurum ve kuruluşlarca düzeltilmesi gereken işlemler hakkında düzenlenir.

b)İnceleme-Araştırma Raporu: Başkan veya Kurul Müdürü tarafından tetkik ettirilen

 çeşitli konular hakkındaki düşüncelerin, mevzuatın uygulanmasında görülen noksanlıkların ve bunların düzeltilmesi yolları ile düzenlenmesinde yarar görülen konulara ilişkin hüküm ve usuller hakkında görüş ve tekliflerin, mesleki ve bilimsel çalışmaların, şikâyet ve ihbarlar üzerine yapılan çalışmalar sonucunda soruşturma açılması gerektirir hal görülmediği takdirde yapılacak işleme esas görüşlerin, bildirilmesi maksadıyla düzenlenir.

c)Disiplin Soruşturma Raporu: 657 sayılı kanuna göre disiplin suçu niteliğindeki

tutum ve eylemlere ilişkin olarak düzenlenir.

d) Ön İnceleme Raporu: 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanuna göre yapılan incelemenin sonuçları ön inceleme raporuna bağlanır.

e) Tevdi Raporu: Türk Ceza Kanununa veya ceza hükmü taşıyan özel kanunlara göre suç

 sayılan ve 4483 sayılı kanun kapsamında soruşturulamayan eylemler ile 3628 sayılı kanun kapsamında işlem gerektiren eylemlerle ilgili olarak düzenlenir.

f) Tazmin Raporu: Devlete ve kişilere, memurlar ve diğer kamu görevlileri tarafından

verilen zararlarla Borçlar Kanunu hükümlerine göre oluşan zararların belirlenmesi halinde zararın kimlerden tazmin edileceğine ilişkin ayrıntılarla görüş ve kanaatin yetkili mercie intikali amacıyla hazırlanır.

g) Personel Değerlendirme Raporu: Gerekli olması durumunda, Teftiş, inceleme ve

soruşturma sırasında, personelin çalışmalarındaki başarı durumu gözetilerek özlük dosyasına koymak üzere düzenlenir.

  1. Genel Durum Raporu: Gerekli görülen hallerde, Teftiş Kurulunun bir yıllık çalışma

 sonuçlarını, Belediyece uygulanan politikaların ve yürütülen hizmetlerin genel durumunu, varsa alınabilecek önlemlere ilişkin görüş ve önerileri içerecek şekilde Başkana sunulmak üzere Kurul Müdürlüğünce hazırlanır.

 

Yönerge

MADDE 42- (1) Yönetmeliğin 43ncü maddesinde yer alan raporların düzenleme şekli, raporlar üzerinde yapılacak işlemler ve diğer hususlar Teftiş Kurulu Müdürlüğünün hazırlayıp Başkanın onaylayacağı yönergeyle belirlenir.

 

 

BEŞİNCİ KISIM

BİRİNCİ BÖLÜM

Çeşitli Hükümler

 

Müfettişlik mühür ve belgeleri, demirbaşlar

MADDE 43- (1) Müfettişlere birer resmi mühür, şifre ve Başkan tarafından imzalanmış kimlik belgesi verilir.

 (2) Müfettişlere, bilgisayar, diz üstü bilgisayar, hesap makinesi, çanta gibi araç ve demirbaşlar Kurul Müdürünün belirteceği ihtiyaca göre Başkanlıkça sağlanır. Müfettişler bu araç ve gereçleri itinalı kullanmak ve Müfettişlikten ayrıldıklarında geri vermekle yükümlüdürler.

 

Haberleşme

MADDE 44- (1) Müfettişler, denetleme, araştırma, inceleme ve soruşturma çalışmaları ile ilgili olarak çeşitli daire ve makamlarla münasebetlerinde doğrudan veya Kurul Müdürlüğü kanalıyla yazışma yapabilirler.

(2) Haberleşmenin yazılı olarak yapılması asıldır. Acele ve gizli olmayan haberleşmelerde, duruma göre faks, telefon veya elektronik posta kullanılabilir.

 

 

 

 

 

İKİNCİ BÖLÜM

Son Hükümler

 

Yönetmelikte yer almayan hususlar

MADDE 45- (1) İş bu yönetmelikte yer almayan hususlarda Teftiş Kurulu Müdürlüğünün hazırlayıp Başkanın onaylayacağı yönerge hükümleri ile yürürlükteki ilgili umumi hükümler çerçevesinde hareket edilir.

 

Yürürlükten kaldırılan yönetmelik

MADDE 46- (1) Bu yönetmeliğin yürürlüğe girmesiyle birlikte, daha önce yürürlükte olan Teftiş Kurulu Görev ve Çalışma Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.

 

Yürürlük

MADDE 47- (1) Bu yönetmelik İçişleri Bakanlığı’nın uygun görüşü alındıktan sonra Sarıyer Belediye Meclisince kabulü ile 3011 sayılı Kanun doğrultusunda yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

 

Yürütme

MADDE 48- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.