T.C.
SARIYER BELEDİYE BAŞKANLIĞI
Sağlık İşleri Müdürlüğü
ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK
BİRİNCİ KISIM
Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak, Tanımlar ve Temel İlkeler
Amaç
MADDE 1- Bu Yönetmeliğin amacı, Sarıyer Belediye Başkanlığı Sağlık İşleri Müdürlüğünün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik, Sarıyer Belediye Başkanlığı Sağlık İşleri Müdürlüğünün kuruluşu, amacı, faaliyet alanları, organizasyon yapısı ile yönetici ve diğer personelin görev, yetki ve sorumluluk alanları ile müdürlüğün çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Hukuki Dayanak
MADDE 3- Bu Yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanunu ve ilgili diğer mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- Bu yönetmeliğin uygulanmasında;
a) Belediye : Sarıyer Belediye Başkanlığını,
b) Başkan : Sarıyer Belediye Başkanını,
c) Başkan Yardımcısı : Müdürlüklerin Bağlı olduğu Başkan Yardımcısını,
ç) Meclis : Sarıyer Belediye Meclisini,
d) Müdürlük /Birim : Sağlık İşleri Müdürlüğünü,
e) Müdür : Sağlık İşleri Müdürünü,
f) Alt Birim : Müdürlüğe bağlı kurulan alt birimi,
g) Alt Birim Yöneticisi : Müdürlük alt birimlerini sevk ve idare eden Alt Birim Yöneticisi,
ğ) Personel : Müdürlüğe bağlı çalışanların tümünü ifade eder.
Temel İlkeler
MADDE 5- Sarıyer Belediye Başkanlığı Sağlık İşleri Müdürlüğü tüm çalışmalarında;
a) Karar alma, uygulama ve eylemlerde şeffaflık,
b) Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk,
c) Hesap verebilirlik,
d) Kurum içi yönetimde ve ilçeyi ilgilendiren kararlarda katılımcılık,
e) Uygulamalarda adalet ve hizmette eşitlik,
f) Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik,
g) Hizmetlerde geçici çözümler ve anlık kararlar yerine sürdürülebilirlik, temel ilkelerini esas alır.
İKİNCİ KISIM
Sağlık İşleri Müdürlüğü Kuruluş, Yapılanma ve Bağlılık
Kuruluş ve Yapılanma
MADDE 6- (1) Sağlık ve spor alanlarında örnek uygulamalar geliştirerek bir cazibe merkezi oluşturulması ve merkezi hükümet tarafından yürütülmeyen tüm sağlık hizmetlerini yerine getirerek, ilçede yaşam kalitesini yükseltme amacıyla; bu yönetmelikte belirtilen görevleri mevzuata uygun belirli bir plan ve program dâhilinde yapmakla yükümlü Sağlık İşleri Müdürlüğü, Belediye Meclisinin 05.07.2007 tarih ve 2007/27 numaralı kararı gereğince kurulmuştur.
(2) Müdürlük bir müdür ve hizmetin gereklerine uygun biçimde görevlendirilen yeterli sayıda ve nitelikte sağlık personeli ile diğer personelden oluşur. Müdürlüğün bu yönetmelikte belirtilen hizmet ve faaliyetlerini daha etkin ve verimli biçimde yürütülebilmesi amacıyla Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar çerçevesinde müdürlüğün hizmet alanları, görev ve sorumluluklarına paralel olarak ihtiyaç duyulan nitelik ve sayıda ve Başkanının onayı ile kadro karşılığı olmaksızın hizmet gereği, bu Maddede belirtilen veya yeniden yapılandırılan alt birimler için Alt Birim Yöneticisinin görevlendirilmesi yapılabilir.
(3) Müdürlüğün görev, yetki ve sorumlulukları paylaştırılarak, daha etkin ve verimli şekilde yürütülmesi amacı ile kurulan alt birimde, müdürün emir ve talimatlarına göre verilen görevler yürütülür.
Alt birimin iç organizasyon yapılarının teşkili; söz konusu birimde görev yapmakta olan tüm personel ve Alt Birim Yöneticisinin görev, yetki ve sorumlulukları, müdürün teklifi ve Başkanın onayı ile gerçekleştirilecek bir iç düzenlemeyle geçerlilik kazanır.
(4) Sağlık İşleri Müdürlüğü aşağıdaki Alt Birimlerden Oluşur;
ç) Sarıyer Belediyesi Aile Danışmanlık ve Eğitim Merkezi (SADEM)
d) Sarıyer Belediyesi Ambulans Servisi
Bağlılık
MADDE 7- Sağlık İşleri Müdürlüğü, Belediye Başkanı veya Başkanın görevlendireceği başkan yardımcısına bağlı olarak görev yapar.
ÜÇÜNCÜ KISIM
Sağlık İşleri Müdürlüğünün Görevleri
Sağlık İşleri Müdürlüğünün Görevleri
MADDE 8- Belediye Başkanlığının amaçları, prensip ve politikaları ile bağlı bulunulan mevzuat ve Belediye Başkanı'nın belirleyeceği esaslar çerçevesinde, Başkanlık Makamının emir ve direktifleri doğrultusunda;
a) Cenaze Hizmetlerini yürütmek ve bu kapsamda; Adli olmayan evde ölümlerde ölüm muayenesi yapmak ve ölüm belgesi düzenlemek, Cenaze nakil yönlendirmesi yapmak ve Belediye iç birimlerine cenaze hizmetleri iletişimi sağlamak
b) Nakl-i kabir (mezar açma) işlemlerini yürütmek ve bu kapsamda; Nakl-i kabir yasal başvurusuna yönelik planlama yapmak, Nakl-i kabir işlemine refakat etmek
c) Adli görevleri yürütmek ve bu kapsamda, Bilirkişi tayinine istinaden adli ölüm muayenesi yapmak ve Ölüm belgesi arşivlemesi yapmak
ç) Poliklinik hizmetlerini yürütmek, Koruyucu hekimlik hizmeti, Toplum sağlığı hizmeti ve Kurum hekimliği ile rutin muayene hizmeti vermek
d) Ambulans hizmetlerini yürütmek, Hasta nakillerini sağlamak, bu sırada gerekli sosyal hizmetleri vermek ve organizasyon sağlık tedbirlerini sağlamak
e) Portör hizmetlerini yürütmek ve bu kapsamda; Bireysel başvuru ile merkezi hizmet vermek, Mobil araçla işyerinde hizmet vermek, portör muayenesi, laboratuvar ve radyoloji hizmetleri vermek, portör raporlama hizmeti vermek
f) Evlilik öncesi sağlık raporu hizmetlerini yürütmek bu kapsamda; Bireysel başvuru ile merkezi hizmet vermek, evlilik laboratuvar hizmeti, radyoloji hizmeti ve evlilik sağlık danışmanlık hizmeti vermek, evlilik sağlık raporlama hizmeti vermek
g) Okul, spor ve iş raporlama hizmetlerini yürütmek; Kreş, ana sınıfı, okul sağlık raporu işlemlerini ve spor, yüzme sağlık raporu işlemleri ile iş başlangıç sağlık raporu işlemlerini sağlamak
ğ) Genel laboratuvar hizmetlerini yürütmek; Portör hizmeti tetkikleri, evlilik sağlık hizmeti tetkikleri, poliklinik rutin tetkiklerini yapmak ve acil tetkik hizmeti vermek
h) Poliklinik kaynaklı sosyal güvencesiz hastalara verilen ilaçlarla dış kurum kaynaklı sosyal güvencesiz hastalara verilen ilaçları sağlamak, Belediyemiz birimleri acil ilaç ve malzeme desteğini sağlamak, 5393 sayılı Kanun gereği dış kurumlarla ilgili destekleri sağlamak
ı) Psikososyal hizmetleri yürütmek ve bu kapsamda psikolojik danışmanlık hizmeti vermek, psikososyal eğitim hizmetleri vermek ve bu amaçla düzenli seminerler düzenlemek, ilköğretim okullarına destek rehberlik hizmeti vermek
i) Sağlık eğitim hizmetlerini yürütmek
j) Toplum sağlığı hizmetlerini yürütmek ve bu kapsamda; Gayrisıhhi müessese denetimlerini sağlamak, şikayet ve başvuru odaklı denetimleri yapmak, esnaf portör muayene denetimlerini yürütmek, gayrisıhhi mesken / çöp ev denetimlerini yürütmek
k) Toplum sağlığıyla ilgili olarak taramalar yapmak, ilköğretim okullarına yönelik genel sağlık taraması planlamak ve yürütmek, afetzede ve dezavantajlı grup sağlık taramaları planlamak ve yürütmek
l) Toplum sağlıyla ilgili kanser vb. özel sağlık konularına yönelik planlamalar yapmak
m)Uluslararası ve Ulusal sağlık gelişmeleri karşısında, bulaşıcı hastalıkların yayılmasını önlemek amacıyla bilimsel ve tıbbi çalışmalara katkıda bulunmak, koordinasyon ve takip sistemlerine yardımcı olmak.
DÖRDÜNCÜ KISIM
Personelin Görev, Yetki ve Sorumluluğu
Sağlık İşleri Müdürünün Görev, Yetki ve Sorumluluğu
MADDE 9- 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu ve mer’i mevzuatın ilgili maddeleri gereği yönetici vasfına sahip işlerin sevk ve idaresini sağlayabilecek kapasitedeki personelden atanan Sağlık İşleri Müdürü;
ç) Müdürlüğün faaliyet planını Başkanlığın stratejik hedefleri doğrultusunda yıllık bütçesini ilgili birim ile koordineli olarak hazırlamak ve belirlenmiş zamanda teslim etmek,,
ı) Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydın tutulmasını, gerekli belgelerin düzenlenmesini ve takibini, önemli olan evrakın muhafaza edilmesini, bu konulardaki mevzuat ve usullere göre hareket edilmesini temin etmek.
m) Müdür, sorumlu olduğu tüm personellerin yıllık izin kullanış zamanlarını iş yoğunluğuna göre planlar.
n) Müdür, kendisine bağlı olan alt birim, bölüm ve personelin çalışmalarını denetlemek, mesai ve disiplin işlerinin takibini yapmakla sorumludur.
Başhekimin Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 10- Başhekim;
Hekimin Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 11- Hekim;
Sağlık Personellerinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 12- (1) Ebe, Hemşire ve Sağlık Memurları;
Sağlık İşleri Müdürlüğü Alt Birim Yöneticisinin Görev, Yetki ve Sorumluluğu
MADDE 13- İlgili Başkan Yardımcısı’nın önerisi ve Belediye Başkanı’nın tensipleri ile görevlendirilen Alt Birim Yöneticisi; Sağlık İşleri Müdürü emri ile; Müdürlük içerisinde kurulmuş olan alt birimlerin idari işleyişini kontrol eder, Müdürlük makamı ile koordinasyonu sağlar.
Sosyal Çalışma Personelinin Görev, Yetki ve Sorumluluğu
MADDE 14- İlgili mevzuat ile sosyal çalışmacı, sosyal hizmet uzmanı, sosyolog ya da psikolog unvanı alan ve danışanların toplum içindeki sorunlarını gidermeye yardımcı olan personelin görevleri şunlardır;
a) Görev alanı dahilinde ve ilgili mevzuata uygun şekilde, doktor kontrolü ve bilgisi dahilinde başvuran danışanlara sorunlarının çözümü için yol göstermek,
b) İlaç kullanımı haricinde ve görev sorumluluğu dışına çıkmadan çözüm üretmek,
c) Gerektiğinde ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliği yaparak sorunları iletmek görevlerini yerine getirir.
Diğer Personelin Görev, Yetki ve Sorumluluğu
MADDE 15- Müdürlük emrinde görevli memurlar ve diğer personel;
a) Müdürlüğünün görev alanı ile ilgili olarak, Başkanlığın amaçları, politikaları ve bütçeleri ile uyumlu hedefler, planlar ve programların geliştirilmesinde tüm operasyonel, teknik ve uygulamalarda amirine gerekli desteği eksiksiz vermekten,
b) Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planların hazırlanmasında amirinin direktiflerine uygun iş ve işlemleri yapmaktan,
c) Müdürlüğün kendisine tevdi edilen işlerini en kısa zamanda ve en ekonomik şekilde icra ederek sonuçlandırmaktan,
ç) Müdürlüğün haberleşme ve evrak akışını amirinin direktifleri doğrultusunda sağlamaktan,
d) Müdürlüğün faaliyet planını Başkanlığın stratejik hedeflerine göre hazırlanmasında amirinin istediği tüm iş ve işlemleri yapmaktan,
e) Organizasyon yapısında ve/veya iş tariflerinde zamanla doğacak değişiklikler için kendini geliştirmekten,
f) İşbölümü esasları dâhilinde, eş düzey ve diğer pozisyonlarla koordinasyon içerisinde çalışmaktan,
g) Kendisinin verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün konularda bilgisini devamlı arttırmaktan,
ğ) Müdürlüğün tüm faaliyetlerinde ilgili kanun, tüzük, yönetmelik, genelge, tebliğ, iş metotları ve diğer ilgili mer’i mevzuata riayet etmekten,
h) Faaliyeti için amirince talep edilen veya faydalı gördüğü bütün raporları eksiksiz hazırlamaktan,
ı) Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydı tutmak, gerekli belgeleri düzenlemek ve takip etmek, önemli olan evrakı usulüne uygun muhafaza etmekten,
i) Kendilerine verilen görevleri kanunlar, tüzükler, yönetmelikler, Başkanlık Genelge ve Bildirileri ile ilgili mevzuat çerçevesinde ve üst amirinin emirleri doğrultusunda gecikmesiz ve eksiksiz olarak yapmaktan, yükümlü ve sıralı üst amirlerine karşı sorumludur.
BEŞİNCİ KISIM
Uygulama Usul ve Esasları
Görev ve İş Dağılımı
MADDE 16- (1)Müdürlüğün tüm personel arasındaki görev ve iş dağılımı müdür tarafından yapılır. Müdürlükteki iş ve işlemler müdür tarafından düzenlenen plan dâhilinde yürütülür.
(2) )Yönetmelikte geçen personelin herhangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları halinde, ilgili personele elektronik ortamda atanan iş ve işlemler, görevleri gereği kendisinde bulunan her türlü dosya, evrak, yazı ve belgeler ile ayni ve nakdi zimmetinde bulunan tüm malları bir çizelgeye bağlı olarak müdüre veya müdürün tespit ettiği kişiye teslimini yapması zorunludur.
Diğer Kurum ve Kuruluşlarla İlgili İşlemler
MADDE 17 – (1) Müdürlüğün diğer birimler ve kuruluşlar ile yazışmalarında;
a) Müdürlükler arası yazışmalar birim müdürü tarafından elektronik imza ile yapılır. Dağıtım kısmında ilgili başkan yardımcısı “bilgi için” eklenir.
b) Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Büyükşehir Belediyesi, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür ve Başkan Yardımcısının parafı Belediye Başkanını veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.
Arşivleme ve dosyalama
MADDE 18–(1) Yapılan yazışmaların arşivleme işlemlerinde;
a) Müdürlüklerde elektronik ortamda yapılan yazışmalar elektronik ortamda muhafaza edilir. Islak imzalı yazışmalar ise birer sureti konularına göre tasnif edilerek ayrı klasörlerde arşivlenme sürelerince muhafaza edilir.
b) İşlemi biten evraklar arşive kaldırılır.
c) Arşivlerdeki evrakların muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından arşiv görevlisi ve ilgili amiri sorumludur.
ç) Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkındaki Yönetmelik hükümleri doğrultusunda arşivlenme süresi dolan evrakların tasnif ve imha işlemleri yapılır.
ALTINCI KISIM
Son Hükümler
Yönetmelikte Hüküm Bulunmayan Haller
MADDE 19- - İşbu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürüklükte bulunan ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlükten Kaldırılan Yönerge
MADDE 20- Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesiyle Sarıyer Belediye Başkanlığı Sağlık İşleri Müdürlüğü Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönerge yürürlükten kaldırılmıştır
Yürürlük
MADDE 21- Bu Yönetmelik, Sarıyer Belediye Meclisince kabul edildikten sonra yayımı tarihinden itibaren yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 22- Bu Yönetmelik hükümlerini Sarıyer Belediye Başkanı adına Sağlık İşleri Müdürü yürütür.