Mali Hizmetler Müdürlüğü Yönetmeliği | SARIYER BELEDİYESİ
Sarıyer Belediyesi
contetns
Mali Hizmetler Müdürlüğü Yönetmeliği

T.C.

SARIYER BELEDİYE BAŞKANLIĞI

Mali Hizmetler Müdürlüğü

ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK BİRİNCİ KISIM

Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak, Tanımlar ve Temel İlkeler

Amaç

MADDE 1- Bu Yönetmeliğin amacı, Sarıyer Belediye Başkanlığı Mali Hizmetler Müdürlüğü’nün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2- Bu Yönetmelik Sarıyer Belediye Başkanlığı Mali Hizmetler Müdürlüğü’nün kuruluş amacı, faaliyet alanları, organizasyon yapısı ile yönetici ve diğer personelin görev, yetki ve sorumluluk alanları ile müdürlüğün çalışma usul ve esaslarını kapsar.

Hukuki Dayanak

MADDE 3- Bu Yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanunu ve ilgili diğer mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4- Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;

Belediye : Sarıyer Belediye Başkanlığını,

Başkan : Sarıyer Belediye Başkanını,

Başkan Yardımcısı : Müdürlüklerin Bağlı olduğu Başkan Yardımcısını, ç) Meclis : Sarıyer Belediye Meclisini,

Müdürlük /Birim : Mali Hizmetler Müdürlüğünü,

Müdür : Mali Hizmetler Müdürünü,

Alt Birim : Müdürlüğe bağlı kurulan alt birimi,

Alt Birim Yöneticisi : Müdürlük Alt birimlerini sevk ve idare eden Birim Yöneticisi ğ) Bölüm : Alt birime bağlı kurulan bölümü,

Bölüm Sorumlusu : Bölümü sevk ve idare eden Bölüm Sorumlusu, ı) Personel : Müdürlüğe bağlı çalışanları,

Muhasebe Hizmeti : Gelir ve alacakların tahsili, giderlerin ve borçların hak sahiplerine ödenmesi, para ve parayla ifade edilebilen değerler ile emanetlerin alınması, saklanması, ilgililere verilmesi, gönderilmesi ve diğer tüm mali işlemlerin kayıtlarının yapılması ve raporlanması işlemlerini,

Muhasebe Alt Birimi : Muhasebe hizmetlerinin yapıldığı alt birimi,

Muhasebe Yetkilisi : Muhasebe hizmetlerinin yürütülmesinden ve muhasebe biriminin yönetiminden sorumlu, usulüne göre atanmış sertifikalı yöneticiyi,

Muhasebe Yetkilisi Yardımcısı : Muhasebe yetkililerinin yardımcılarını,

Ön Mali Kontrol : İdarelerin gelir, gider, varlık ve yükümlülüklerine ilişkin mali karar ve işlemlerinin; idarenin bütçesi, bütçe tertibi, kullanılabilir ödenek tutarı, harcama programı, finansman programı, merkezi yönetim bütçe kanunu ve diğer mali mevzuat hükümlerine uygunluğu ve kaynakların etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanılmasın yönlerinde yapılan kontrolünü,

 

Mutemetlik : Muhasebe biriminin bulunduğu yer dışında, muhasebe birimine bağlı olarak tahsilât mutemetliği, tahsilât şefliği ve benzeri isimler altında mutemetlik görevinin yapıldığı birimi.

Gelirler Alt Birimi : İlgili mevzuatı çerçevesinde belediye gelirlerini tahakkuk edip gelir ve alacaklarının takip ve tahsil işlemlerini yürüten, mükelleflerin vergiyi ilgilendiren bildirimlerini alan, adres güncellemelerini, yoklama işlemlerini yapan ve gelir tarifelerini hazırlayan alt birimi

ö) Ambar : Muhasebe birimine teslim edilen ve parayla ifade edilen değerli kâğıtlar ile muhasebe birimince kullanılacak seri ve sıra numaralı alındı, teslimat müzekkeresi, çek ve benzeri basılı evrakın muhafaza edildiği yeri,

Muhasebe Yetkilisi Mutemeti : Muhasebe Yetkilisi adına ve hesabına para ve parayla ifade edilebilen değerleri geçici olarak almaya, vermeye ve göndermeye yetkili olan ve bu işlemler dolayısıyla Muhasebe Yetkilisine karşı sorumlu olan personeli ifade eder.

Temel İlkeler

MADDE 5- Sarıyer Belediye Başkanlığı Mali Hizmetler Müdürlüğü tüm çalışmalarında;

Karar alma, uygulama ve eylemlerde şeffaflık,

Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk,

Hesap verebilirlik,

Kurum içi yönetimde ve ilçeyi ilgilendiren kararlarda katılımcılık,

Uygulamalarda adalet ve hizmette eşitlik,

Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik,

Hizmetlerde geçici çözümler ve anlık kararlar yerine sürdürülebilirlik, temel ilkelerini esas alır.

İKİNCİ KISIM

Mali Hizmetler Müdürlüğünün Kuruluş, Yapılanma ve Bağlılık

Kuruluş ve Yapılanma

MADDE 6- (1) Mali Yönetim Sistemi ve İç Kontrol ile Stratejik Yönetimi Kurumsallaştırmak; Gerekli Olan Mali Kaynaklara Ulaşmak amacıyla; bu Yönetmelikte belirtilen görevleri mevzuata uygun belirli bir plan ve program dâhilinde yapmakla yükümlü Mali Hizmetler Müdürlüğü, bir müdür ve müdürlükte hizmetin gereklerine uygun biçimde görevlendirilen yeterli sayıda ve nitelikte diğer personelden oluşur.

Müdürlüğün bu Yönetmelikte belirtilen hizmet ve faaliyetlerini daha etkin ve verimli biçimde yürütülebilmesi amacıyla Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar çerçevesinde müdürlüğün hizmet alanları, görev ve sorumluluklarına paralel olarak ihtiyaç duyulan nitelik ve sayıda ve Başkanının onayı ile kadro karşılığı olmaksızın hizmet gereği, bu maddede belirtilen veya yeniden yapılandırılan alt birimler için Alt Birim Yöneticisi ve Bölüm Sorumlusu görevlendirilmesi yapılabilir.

Müdürlüğün görev, yetki ve sorumlulukları paylaştırılarak, daha etkin ve verimli şekilde yürütülmesi amacı ile kurulan alt birimde, Müdürün emir ve talimatlarına göre verilen görevler yürütülür.

Alt birimin iç organizasyon yapılarının teşkili; söz konusu birimde görev yapmakta olan tüm personel ve Alt Birim Yöneticisinin görev, yetki ve sorumlulukları, müdürün teklifi ve Başkanın onayı ile gerçekleştirilecek bir iç düzenlemeyle geçerlilik kazanır.

 

Harcama yetkilisi ile muhasebe yetkilisi görevi aynı kişide birleşemez. Mali Hizmetler Müdürlüğü’nde ön mali kontrol görevini yürütenler, onay belgesi ve ekleri ile şartname ve sözleşme tasarılarının hazırlanması, mali karar ve işlemlerin belgelendirilmesi, mal ve hizmetlerin teslim alınması gibi mali karar ve işlemlerin hazırlanması ve uygulanması aşamalarında görevlendirilemezler ve ihale komisyonu ile muayene ve kabul komisyonunda başkan ve üye olamazlar.

Mali Hizmetler Müdürlüğü Aşağıdaki Alt Birimlerden Oluşur;

Muhasebe Alt Birimi

Stratejik Planlama ve İç Kontrol Alt Birimi

Maaş Alt Birimi

Gelirler Alt Birimi

Emlak Bölümü

Tahakkuk Bölümü

Tahsil Bölümü

İcra ve Takip Bölümü

Yoklama Bölümü

Bağlılık

MADDE 7- Mali Hizmetler Müdürlüğü, Belediye Başkanı veya Başkanın görevlendireceği başkan yardımcısına bağlı olarak görev yapar.

ÜÇÜNCÜ KISIM

Mali Hizmetler Müdürlüğünün Görevleri

Mali Hizmetler Müdürlüğünün Görevleri

MADDE 8- (1) T.C. Sarıyer Belediyesi'nin amaçları, prensip ve politikaları ile bağlı bulunulan mevzuat ve Belediye Başkanı'nın belirleyeceği esaslar çerçevesinde, Başkanlık Makamının emir ve direktifleri doğrultusunda;

Belediyenin stratejik plan ve performans programının hazırlanmasını koordine etmek ve sonuçlarının konsolide edilmesi çalışmalarını yürütmek.

İzleyen iki yılın bütçe tahminlerini de içeren belediye bütçesini, stratejik plan ve yıllık performans programına uygun olarak hazırlamak ve idare faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek.

Mevzuatı uyarınca belirlenecek bütçe ilke ve esasları çerçevesinde, ayrıntılı harcama programı hazırlamak

ç) Bütçe kayıtlarını tutmak, bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin verileri toplamak, değerlendirmek ve bütçe kesin hesabı ile malî istatistikleri hazırlamak.

Belediyenin muhasebe işlemlerini yürütmek bu kapsamda banka hesaplarını tutmak, avans ve mahsup işlemlerini gerçekleştirmek, kesin ödeme işlemlerini gerçekleştirmek, ödenek aktarma işlemlerini yapmak,

İlgili mevzuatı çerçevesinde belediye gelirlerini tahakkuk ettirmek, gelir ve alacaklarının takip ve tahsil işlemlerini yürütmek. Bu kapsamda, vadesinde ödenmeyen belediye alacaklarının haciz ve takip işlemlerini yürütmek, mükelleflerin vergiyi ilgilendiren bildirimlerini almak, adres güncellemelerini yapmak, yoklama işlemlerini yapmak ve gelir tarifelerini hazırlanmak.

Harcama birimleri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporlarını da esas alarak idarenin faaliyet raporunu hazırlamak.

Ön mali kontrol görevini yürütmek

 

ğ) Taşınır ve taşınmaz kayıtlarını tutmak ve konsolide etmek. Belediyenin taşınır kesin hesap cetveli ile taşınır hesabı icmal cetvellerini hazırlamak.

Memur, sözleşmeli personel, kadrolu işçi, stajyer ve meclis üyelerinin maaş, ücret, huzur hakkı ve yürürlükte bulunan mevzuat gereği ödenmesi gereken diğer zam ve tazminat ödemelerine ilişkin işlemlerini gerçekleştirmek.

ı) İç Kontrol Uyum Eylem Planının takibini yapmak

İç kontrol sisteminin kurulması, standartların uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışmalar yapmak ve çalışma sonuçlarını üst yöneticiye sunmak. İç kontrolle ilgili olarak izleme değerlendirme sistemini kurmak.

İdarenin, diğer idareler nezdinde takibi gereken malî iş ve işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak.

Malî kanunlarla ilgili diğer mevzuatın uygulanması konusunda üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak.

Belediye gelirlerine bağlı cezalarla ilgili vatandaşlardan gelen uzlaşma taleplerini değerlendirmek.

Belediye gelirlerinin arttırılması suretiyle bütçeye ek kaynak tahsisini sağlayacak proje ve çalışmalar yapmak

Belediye bütçe içi iktisadi işletmesinin mali iş ve işlemleri yürütmek.

Malî konularda üst yönetici tarafından verilen diğer görevleri yapmak.

Alt Birimlerin Görevleri

MADDE 9- Mali Hizmetler Müdürlüğü 4 alt birimden oluşmaktadır.

Muhasebe Alt Biriminin Görevleri

Bütçeden nakden veya mahsuben yapılan harcamalar, tahakkuk, tahsilat ve iadeler ile diğer mali nitelikli işlemlerin yevmiye tarih ve numara sırasına göre ve maddeler halinde yevmiye defterine günlük olarak kaydedilmesini sağlamak.

İlgili usul ve esaslar çerçevesinde gider ve borçların hak sahiplerine ödenmesini sağlamak.

Ödeme emri ve eki belgeler üzerinde mevzuatında belirtilen kontrolleri yapmak.

ç) Belli dönemler itibariyle mali tablolar üzerinde gerekli kontrolleri ve düzeltmeleri yapmak

Muhtasar beyanname, KDV beyannamesi ve damga vergisi beyannamesin verilmesini sağlamak.

Kamu Hesap Bilgileri Sistemi (KBS)ne 3 aylık veri girişlerinin girilmesini sağlamak.

Sayıştay Birleşik Veri Aktarım Sistemi’ne hesap dönemi başında, aylık ve hesap dönemi sonunda gerekli bilgi, defter, mali tablo ve belgelerin verilmesini sağlamak.

Ödenek aktarım işlemlerini yapmak.

ğ) İdarenin mülkiyetinde veya kullanımında bulunan taşınır ve taşınmazlara ilişkin icmal cetvellerini düzenlemek.

 

Muhasebe, Strateji Geliştirme ve İç Kontrol ile Maaş Alt birimlerinin yazışma işlemlerini yürütmek.

Stratejik Planlama ve İç kontrol Alt Biriminin Görevleri

Ulusal kalkınma strateji ve politikaları, yıllık program ve hükümet programı çerçevesinde idarenin orta ve uzun vadeli strateji ve politikalarını belirlemek, amaçlarını oluşturmak üzere gerekli çalışmaları yapmak.

İdarenin görev alanına giren konularda performans ve kalite ölçütleri geliştirmek ve bu kapsamda verilecek diğer görevleri yerine getirmek.

İdarenin yönetimi ile hizmetlerin geliştirilmesi ve performansla ilgili bilgi ve verileri toplamak, analiz etmek ve yorumlamak.

ç) İdarenin görev alanına giren konularda, hizmetleri etkileyecek dış faktörleri incelemek, kurum içi kapasite araştırması yapmak, hizmetlerin etkililiğini ve tatmin düzeyini analiz etmek ve genel araştırmalar yapmak.

Yönetim bilgi sistemlerine ilişkin hizmetleri yerine getirmek.

İdarede kurulmuşsa Strateji Geliştirme Kurulunun sekretarya hizmetlerini yürütmek.

İdarenin stratejik plan ve performans programının hazırlanmasını koordine etmek ve sonuçlarının konsolide edilmesi çalışmalarını yürütmek.

İzleyen iki yılın bütçe tahminlerini de içeren idare bütçesini, stratejik plan ve yıllık performans programına uygun olarak hazırlamak ve idare faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek.

ğ) Mevzuatı uyarınca belirlenecek bütçe ilke ve esasları çerçevesinde, ayrıntılı harcama programı hazırlamak ve hizmet gereksinimleri dikkate alınarak ödeneğin ilgili birimlere gönderilmesini sağlamak. h) Bütçe kayıtlarını tutmak, bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin verileri toplamak, değerlendirmek ve bütçe kesin hesabı ile malî istatistikleri hazırlamak.

ı) Harcama birimleri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporlarını da esas alarak idarenin faaliyet raporunu hazırlamak.

İdarenin yatırım programının hazırlanmasını koordine etmek, uygulama sonuçlarını izlemek ve yıllık yatırım değerlendirme raporunu hazırlamak.

Malî kanunlarla ilgili diğer mevzuatın uygulanması konusunda üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak.

Ön malî kontrol faaliyetini yürütmek.

İç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışmalar yapmak; üst yönetimin iç denetime yönelik işlevinin etkililiğini ve verimliliğini artırmak için gerekli hazırlıkları yapmak.

Üst yönetici tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.

Maaş Alt Biriminin Görevleri

Belediyemiz müdürlerinde çalışan memur, sözleşmeli personel, kadrolu işçi ve stajyerlerin maaş, tazminat, ikramiye ve benzeri hakların tahakkuklarının yapılması ve ödeme için gerekli çalışmaların yapılması

Meclis ve encümen üyelerinin huzur hakkı ödemelerinin tahakkuklarının ve ödeme için gerekli çalışmaların yapılması

İcra, kefalet, bireysel emeklilik, emekli keseneği vb. kesintiler ile ilgili işlemleri yapmak ç) Banka promosyonuyla ilgili işleri yürütmek

5510 Sayılı Kanunun 4-c statüsünde çalışan sigortalıların, sigorta primleri, genel sağlık sigortası, fiili hizmet süresi zammı ve itibari hizmet süresi zammının kesenek bilgi sitemine gönderilmesi

 

Gelirler Alt Biriminin Görevleri

Temel olarak 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu, 1319 Sayılı Emlak Vergisi Kanunu, 5393 sayılı Belediye Kanunu, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu ilgili yönetmelikler ve diğer hukuki mevzuat çerçevesinde belediye gelirleriyle ilgili tarh, tebliğ, tahakkuk, tahsilat, terkin, uzlaşma, yoklama v.b. işlemlerinin yapılması, gelirlerin tahsilinin yapılamaması durumunda 6183 Sayılı Amme Alacaklarının Tahsili Usulü Hakkındaki Kanun çerçevesinde izlenerek tahsil edilmesini sağlamak.

Gelirler Alt birimi 4 bölümden oluşmaktadır.

Emlak Bölümü’nün Görevleri

1319 Sayılı Emlak Vergisi Kanunu ve 213 Sayılı Vergi Usul Kanunu başta olmak üzere emlak vergi kayıtlarının dâhil olduğu kanunlara (2863 Sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu, 2960 Sayılı Boğaziçi Kanunu, 6360 Sayılı Kanun, 6552 Sayılı Kanun vb.) ve tebliğlere dayandırılarak tarh, tahakkuk, tebliğ, terkin, uzlaşma vb. işlemlerini yürütmek

İlçe sınırları içerisinde edinilen tüm taşınmazların (mesken, işyeri, arsa, arazi vb.) emlak bildirim kayıtları, emlak vergi tahakkukları, emlak muafiyetleri vb. işlemler ile ilgili gerekli inceleme, uygulama, bildirim, hukuki süreç takibi ve yazışmaları yapmak

Tapu Sicil Müdürlüğü ve çeşitli kamu kurumlarına verilmek üzere rayiç bedel tespiti için bildirim sureti vermek

ç) Görev alanıyla ilgili gelir artırıcı ve gelir kaybını önleyici tedbirler almak, bu konuda üst makamlara görüş ve öneriler sunmak

Emlak vergilerine yönelik kişi ve kuruluşlar tarafından idari ve yargı organları nezdinde yapılan itirazlara ilişkin yazılı ya da sözlü savunmalara esas bilgi ve belgeleri yasal süreler içerisinde ilgili mercilere ulaştırmak

Arsa m² birim değerlerinin tespitiyle ilgili çalışmaları takip etmek ve takdir komisyonu çalışmalarının sekretaryasını yürütmek

Vergi dairesi ve Tapu müdürlüğü verileriyle uyumlaştırma sağlanarak gerektiğinde idarece tarhiyat yapmak.

Tahakkuk Bölümünün Görevleri

2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu’na göre İlçe sınırlarımız içerisinde bulunan iş yerlerine ait Çevre Ve Temizlik Vergisi, İlan ve Reklam vergisi, Eğlence vergisi ve geçici işgaller ile alakalı tarh, tahakkuk, tebliğ, terkin v.b. işlerini yapmak

Elektrik-Havagazı ile Haberleşme vergileri ile maden ücretlerinin tahakkuk işlemlerini yapmak

Belediye ücret gelirleri ve diğer gelirler için uygulanacak tarifeler için gerekli yazışmaları yapmak, raporlamak ve Belediyesi Meclisine sunulacak hale getirmek.

ç) Görev alanıyla ilgili gelir artırıcı ve gelir kaybını önleyici tedbirler almak, bu konuda üst makamlara görüş ve öneriler sunmak

Görev alanıyla ilgili kişi ve kuruluşlar tarafından idari ve yargı organları nezdinde yapılan itirazlara ilişkin yazılı ya da sözlü savunmalara esas bilgi ve belgeleri yasal süreler içerisinde ilgili mercilere ulaştırmak

Vergi dairesi verileriyle uyumlaştırma sağlanarak gerektiğinde idarece tarhiyat yapmak

 

Tahsil Bölümü

a)1319 Sayılı Emlak Vergisi Kanunu,2464 Sayılı Belediye Gelirleri Kanunu ve 5779 Sayılı kanundan gelen gelirler başta olmak üzere tüm belediye gelirlerinin tahsili sağlamak b)Veznelerde tahsil edilen gelirlerin bankaya yatırılmasını sağlamak.

c)Görev alanıyla ilgili gelir artırıcı ve gelir kaybını önleyici tedbirler almak, bu konuda üst makamlara görüş ve öneriler sunmak

ç) Görev alanıyla ilgili kişi ve kuruluşlar tarafından idari ve yargı organları nezdinde yapılan itirazlara ilişkin yazılı ya da sözlü savunmalara esas bilgi ve belgeleri yasal süreler içerisinde ilgili mercilere ulaştırmak

İcra ve Takip Bölümünün Görevleri

Kurumumuza ait tahakkuku kesinleşmiş ve vadesinde ödenmeyen amme alacaklarının takibi ve cebren tahsilatı maksadıyla 6183 Sayılı Amme Alacaklarının Tahsili Usulü Hakkında Kanun hükümleri uyarınca gerekli işlemlerini yapmak.

Görev alanıyla ilgili kişi ve kuruluşlar tarafından idari ve yargı organları nezdinde yapılan itirazlara ilişkin yazılı ya da sözlü savunmalara esas bilgi ve belgeleri yasal süreler içerisinde ilgili mercilere ulaştırmak

Görev alanıyla ilgili gelir artırıcı ve gelir kaybını önleyici tedbirler almak, bu konuda üst makamlara görüş ve öneriler sunmak.

Yoklama Bölümünün Görevleri

2464 sayılı kanun kapsamında Sarıyer sınırları içerisinde faaliyet gösteren işyerlerinin tabi olduğu çevre temizlik, ilan ve reklam vergisine ve işgale konu olan beyanların takibini yaparak eksik olanların tespitini tutanak altına alarak ilgili bölüme bildirmek.

1319 sayılı kanun kapsamında emlak vergisine tabi konutların takibini yaparak talep edilmesi halinde ölçümleri yapılarak meskenden işyerine, işyerinden meskene dönüşlerin tespitini tutanak altına alarak ilgili bölüme bildirmek.

Faaliyetlerini sonlandıran veya yeni açılış talebinde bulunan işyerlerinin tespitini tutanak altına alarak ilgili bölüme bildirmek. Sorumluluk sınırları içerisinde bulunan ve kanun kapsamında aykırı faaliyette bulunan mükelleflerin tespitini yaparak gerekli müdürlüklere bildirimini yapmaktır

DÖRDÜNCÜ KISIM

Personelin Görev, Yetki ve Sorumluluğu

Mali Hizmetler Müdürünün Görev, Yetki ve Sorumluluğu

MADDE 10- (1) 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu ve mer’i mevzuatın ilgili maddeleri gereği yönetici vasfına sahip, işlerin sevk ve idaresini sağlayabilecek kapasitedeki personelden atanan Mali Hizmetler Müdürü;

Mali Hizmetler Müdürlüğü ile diğer müdürlükler arasında koordinasyonu sağlamak,

Müdürlük personelinin verimli bir şekilde çalışması için gerekli tedbirleri almak,

 

Günlük çalışma programlarını yapmak,

ç) Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planlar hazırlamak, planların uygunluk ve yeterliliğini devamlı olarak izlemek, gerekiyorsa, düzeltmeye yönelik tedbirleri almak,

Stratejik planlama ile müdürlüğe verilen hedeflerin gerçekleştirilmesini sağlamak

Müdürlüğün faaliyet planını Başkanlığın stratejik hedefleri doğrultusunda, yıllık bütçesini ilgili birim ile koordineli olarak hazırlamak ve belirlenmiş zamanda teslim etmek

Planların uygunluk ve yeterliliğini devamlı olarak izlemek, gerekiyorsa, düzeltmeye yönelik tedbirleri almak,

Kendisinin ve personelinin beceri ve mesleki bilgi açısından gelişmesini sağlamak üzere eğitim planlamasını yapmak,

ğ)Müdürlüğe alınacak, ayrılacak personel ile personelindeki statü değişikliklerini, Başkanlığın personel politika ve usulleri çerçevesinde kontrol etmek,

İşgücünün en faydalı şekilde kullanılması ve işlerin en az maliyetle yürütülmesi için, emrindeki personelin görev ve sorumluluklarını belirlemek, iş ve işlemlerin buna uygunluğunu denetlemek,

ı)Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydın tutulmasını, gerekli belgelerin düzenlenmesini ve takibini, önemli olan evrakın muhafaza edilmesini, bu konulardaki mevzuat ve usullere göre hareket edilmesini temin etmek,

Faaliyet sahası ile ilgili proje ve taslaklar hazırlayıp bunları uygulamaya geçirebilmek için onaya sunmak,

Gelirlerin zamanında tahakkuk işlemlerinin yapılması ve alacakların süresinde takip ve tahsil işlemlerinin gerçekleştirilmesini sağlanmak,

Ön mali kontrole ilişkin faaliyetlerin etkili bir şekilde yürütülmesini sağlamak,

Müdürlük tarafından hazırlanması gereken plan, program, bütçe, kesin hesap, mali tablolar, faaliyet raporu ve diğer raporlar ile mali istatistiklerin zamanında hazırlanarak ilgili idarelere gönderilmesini sağlamak,

Taşınır Mal Yönetmeliği kapsamında müdürlüğe ait taşınır malların etkin, ekonomik ve verimli kullanılmasını sağlar bu kapsamda gerekli iş ve işlemleri yürütür.

Yasalar ve diğer mevzuatla kendisine verilen görevler ile Başkanlıkça verilecek diğer işleri yapmakla yükümlüdür.

Müdür, yürütülen bütün işlerin, ilgili mevzuatlar çerçevesinde doğru ve zamanında yapılmasından ilgili Başkan Yardımcısı ve Başkana karşı sorumludur.

ö) Müdür, sorumlu olduğu tüm personellerin yıllık izin kullanış zamanlarını iş yoğunluğuna göre planlar.

Müdür, kendisine bağlı olan alt birim, bölüm ve personelin çalışmalarını denetlemek, mesai ve disiplin işlerinin takibini yapmakla sorumludur.

Muhasebe Yetkilisinin Görev, Yetki ve Sorumluluğu MADDE 11- Muhasebe Yetkilisi;

Gelirleri ve alacakları ilgili mevzuatına göre tahsil etmek, yersiz ve fazla tahsil edilenleri ilgililerine iade etmek,

Giderleri ve borçları hak sahiplerine ödemek,

Para ve parayla ifade edilebilen değerler ile emanetleri almak, saklamak ve ilgililere vermek veya göndermek,

ç) Mali işlemlere ilişkin kayıtları usulüne uygun, saydam ve erişilebilir şekilde tutmak, mali rapor ve tabloları her türlü müdahaleden bağımsız olarak düzenlemek,

 

Gerekli bilgi ve raporları, Bakanlığa, hizmet verilen ilgili kamu idaresinin harcama yetkilisi ile üst yöneticisine ve yetkili kılınmış diğer mercilere muhasebe yönergelerinde belirtilen sürelerde düzenli olarak vermek,

Vezne ve ambarların kontrolünü ilgili mevzuatında öngörülen sürelerde yapmak,

Muhasebe hizmetlerine ilişkin defter, kayıt ve belgeleri ilgili mevzuatında belirtilen sürelerle muhafaza etmek ve denetime hazır bulundurmak,

Muhasebe yetkilisi mutemetlerinin hesap, belge ve işlemlerini ilgili mevzuatında öngörülen zamanlarda denetlemek veya muhasebe yetkilisi mutemedinin bulunduğu yerdeki birim yöneticisinden kontrol edilmesini istemek,

ğ) Hesabını kendinden sonra gelen muhasebe yetkilisine devretmek, devredilen hesabı devralmak,

Muhasebe birimini yönetmek,

ı) Diğer mevzuatla verilen görevleri yapmakla yükümlüdür.

Muhasebe kayıtlarının usulüne uygun saydam ve erişilebilir şekilde tutulmasından,

Mutemetleri aracılığıyla aldıkları ve elden çıkardıkları para ve parayla ifade edilen değerler ile bunlarda meydana gelebilen kayıtlardan,

Ön ödeme ile kesin ödemelerin yapılması ve ön ödemelerin mahsubu aşamalarından ödeme emri belgesi ve eki belgelerin usulünce incelenmesi ve kontrolünden,

Yersiz ve fazla tahsil edilen tutarların ilgililerine geri verilmesinde geri verilecek tutarın düzenlenen belgelerde öngörülen tutara uygun olmasından,

Ödemelerin ilgili mevzuatın öngördüğü öncelik sırasında göz önünde bulundurularak muhasebe kayıtlarına alınma sırasına göre yapılmasından,

Rücu hakkı saklı kalmak kaydıyla kendinden önceki muhasebe yetkilisinden hesabı devralırken göstermediği noksanlıklardan,

Muhasebe yetkilisi mutemetlerinin hesap, belge ve işlemlerinin ilgili mevzuatına göre kontrol etmekten dolayı, yetkili kılınmış mercilere hesap vermekten sorumludurlar.

ö) Kanunların öngördüğü şekilde yetkili kılınmamış hiçbir gerçek veya tüzel kişi kamu adına tahsilat ve ödeme yapamayacağı gibi muhasebe hizmeti de veremez.

Harcama yetkilisi ile muhasebe yetkilisi görevi aynı kişide birleşemez.

r) Muhasebe yetkililerinin yapacakları kontrollere ilişkin sorumlulukları; görevleri gereği incelemeleri gereken belgelerle sınırlıdır.

Muhasebe Yetkilisi Mutemedinin Görev, Yetki ve Sorumluluğu MADDE 12- Muhasebe Yetkilisi Mutemetleri;

İlgili mevzuatı gereği tahsil ettikleri paraları ve kendilerine teslim edilen değerleri muhasebe biriminin veznesi ve ambarında muhafaza etmek zorundadır ve kayıplardan sorumludurlar.

Muhasebe birimi hizmet binası dışında veya muhasebe biriminin bulunduğu yerin belediye hudutları dışında görevlendirilen muhasebe yetkilisi mutemetleri tarafından yapılan tahsilatın, miktarı ne olursa olsun en çok yedi, değerli kağıt satış hasılatının ise en çok on beş günde bir ve her halde mali yılın son iş gününde muhasebe biriminin veznesine veya banka hesabına yatırmak zorundadır ve bu işlemlerden dolayı Muhasebe Yetkilisine karşı sorumludur.

Mali Hizmetler Müdürlüğü Alt Birim Yöneticilerinin Görev, Yetki ve Sorumluluğu MADDE 13- (1) Mali Hizmetler Müdürlüğünde alt birim yöneticisi statüsünde çalışan personel;

Bürodaki işlerin yasa ve yönetmelikler, Başkanlık ve Müdürlük talimatlarına uygun eksiksiz ve gecikmesiz olarak yapılmasını ve bu amaçla personelin eğitimini sağlamaktan,

Personelin görev bölümünü yapmaktan ve personelin devamlılığını sağlamaktan,

 

Personele havale edilen evraklarla ilgili olarak yapılan işleri kontrol etmekten, işlemlerin eksiksiz ve zamanında yapılmasından,

ç) Müdür tarafından teknik ve idari konularda verilen görevleri yerine getirmekten,

Müdürlükte kendisine bağlı personeli denetlemek ve bunların talimat, bildiri ve genelgeler çerçevesinde verimli bir şekilde çalışmasını sağlamaktan,

Müdürlük içi birimlerde çalışan personelin yıllık izin kullanış zamanlarını tespit etme, disiplin, takdirname, ödül, yer değiştirme gibi personel işlemleri için müdüre öneride bulunmaktan,

Belediye mevzuatı, diğer mevzuatlar ve bu yönerge ile kendisine verilen görevlerin yerine getirilmesinden, müdürüne karşı sorumludur.

Diğer Personelin Görev, Yetki ve Sorumluluğu

MADDE 14- (1) Müdürlük emrinde görevli memurlar ve diğer personel;

Müdürlüğünün görev alanı ile ilgili olarak, Başkanlığın amaçları, politikaları ve bütçeleri ile uyumlu hedefler, planlar ve programların geliştirilmesinde tüm operasyonel, teknik ve uygulamalarda amirine gerekli desteği eksiksiz vermekten,

Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planların hazırlanmasında amirinin direktiflerine uygun iş ve işlemleri yapmaktan,

Müdürlüğün kendisine tevdi edilen işlerini en kısa zamanda ve en ekonomik şekilde icra ederek sonuçlandırmaktan,

ç) Müdürlüğün haberleşme ve evrak akışını amirinin direktifleri doğrultusunda sağlamaktan,

Müdürlüğün faaliyet planını Başkanlığın stratejik hedeflerine göre hazırlanmasında amirinin istediği tüm iş ve işlemleri yapmaktan,

Organizasyon yapısında ve/veya iş tariflerinde zamanla doğacak değişiklikler için kendini geliştirmekten,

İşbölümü esasları dâhilinde, eş düzey ve diğer pozisyonlarla koordinasyon içerisinde çalışmaktan,

Kendisinin verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün konularda bilgisini devamlı arttırmaktan,

ğ) Müdürlüğün tüm faaliyetlerinde ilgili kanun, tüzük, yönetmelik, genelge, tebliğ, iş metotları ve diğer ilgili mer’i mevzuata riayet etmekten,

Faaliyeti için amirince talep edilen veya faydalı gördüğü bütün raporları eksiksiz hazırlamaktan,

ı) Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydı tutmak, gerekli belgeleri düzenlemek ve takip etmek, önemli olan evrakı usulüne uygun muhafaza etmekten,

Kendilerine verilen görevleri kanunlar, tüzükler, yönetmelikler, Başkanlık Genelge ve Bildirileri ile ilgili mevzuat çerçevesinde ve üst amirinin emirleri doğrultusunda gecikmesiz ve eksiksiz olarak yapmaktan, yükümlü ve sıralı üst amirlerine karşı sorumludur.

BEŞİNCİ KISIM

Uygulama Usul ve Esasları

Görev ve İş Dağılımı

MADDE 15- (1) Müdürlüğün tüm personel arasındaki görev ve iş dağılımı Müdür tarafından yapılır. Müdürlükteki iş ve işlemler müdür tarafından düzenlenen plan dâhilinde yürütülür.

 

(2)Yönetmelikte geçen personelin herhangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları halinde, ilgili personelin elektronik ortamda üzerinde duran işleri, görevleri gereği kendisinde bulunan her türlü dosya, evrak, yazı ve belgeler ile ayni ve nakdi zimmetinde bulunan tüm malları bir çizelgeye bağlı olarak Müdüre veya Müdürün tespit ettiği kişiye teslimini yapması zorunludur.

Diğer Kurum ve Kuruluşlarla İlgili İşlemler

MADDE 16- (1) Müdürlüğün diğer birimler ve kuruluşlar ile yazışmalarında;

Müdürlükler arası yazışmalar birim müdürü tarafından elektronik imza ile yapılır. Dağıtım kısmında ilgili başkan yardımcısı “bilgi için” eklenir.

Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Büyükşehir Belediyesi, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür ve Başkan Yardımcısının parafı Belediye Başkanını veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.

Gelen Giden Evrakla İlgili Yapılacak İşlemler

MADDE 17- (1) Gelen-giden evrak kaydı ile ilgili yapılacak işlemlerde;

Müdürlüğe elektronik ya da fiziki olarak gelen evrak, Müdür / sorumlu personel tarafından ilgili personele elektronik ortamda havale edilir. Personel evrakın gereğini zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür.

Fiziki evraklar ilgili personele imza karşılığı zimmetle verilir. Evrakların havalesinin yalnızca elektronik ortamla yapılması halinde de personele zimmetlenmiş sayılır. Fiziki veya elektronik ortamda gelen ve giden evraklar referans ve kayıt numarasına göre işlenir. Müdürlüklere gönderilecek evraklar zimmetle ilgili müdürlüğe teslim edilir. Müdürlükler arası havale ve kayıt işlemleri elektronik ortamda yapılır.

Arşivleme ve Dosyalama

MADDE 18 - (1) Yapılan yazışmaların arşivleme işlemlerinde;

Müdürlüklerde elektronik ortamda yapılan yazışmalar elektronik ortamda muhafaza edilir. Islak imzalı yazışmalar ise birer sureti konularına göre tasnif edilerek ayrı klasörlerde arşivlenme sürelerince muhafaza edilir.

İşlemi biten evraklar arşive kaldırılır.

Arşivlerdeki evrakların muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından arşiv görevlisi ve ilgili amiri sorumludur.

ç) Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkındaki Yönetmelik hükümleri doğrultusunda arşivlenme süresi dolan evrakların tasnif ve imha işlemleri yapılır.

Mali Hizmetler Müdürlüğü’nde Kullanılacak Defter Kayıt ve Belgeler

MADDE 19- Mali hizmetler müdürlüğünde kullanılacak defter, kayıt ve belgeler, aynı bilgileri içerecek şekilde elektronik ortamda da düzenlenebilir. Bu şekilde düzenlenecek defter, kayıt ve belgeler, gerektiğinde çıktıları alınarak sayfa numarası verilmek ve yetkililerince imzalanmak suretiyle konularına göre açılacak dosyalarda muhafaza edilir.

ALTINCI KISIM

Son Hükümler

Yönetmelikte Hüküm Bulunmayan Haller

MADDE 20- İşbu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürüklükte bulunan ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.

 

Yürürlükten Kaldırılan Yönerge

MADDE 21-Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesi ile Sarıyer Belediye Başkanlığı Mali Hizmetler Müdürlüğü Çalışma ve Usul Esasları Hakkındaki Yönerge yürürlükten kaldırılmıştır.

Yürürlük

Madde 22- Bu Yönetmelik, Sarıyer Belediye Meclisince kabul edildikten sonra yayımı tarihinden itibaren yürürlüğe girer.

Yürütme

Madde 23- Bu yönetmelik hükümlerini Sarıyer Belediye Başkanı adına Mali Hizmetler Müdürü yürütür.