T.C
SARIYER BELEDİYE BAŞKANLIĞI
Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü
ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK
BİRİNCİ KISIM
Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak, Tanımlar ve Temel İlkeler
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönetmelik amacı, Sarıyer Belediye Başkanlığı Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğünün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik, Sarıyer Belediye Başkanlığı Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğünün kuruluş amacı, faaliyet alanları, organizasyon yapısı ile yönetici ve diğer personelin görev, yetki ve sorumluluk alanları ile müdürlüğün çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Hukuki Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanunu ve ilgili diğer mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu yönetmeliğin uygulanmasında;
a) Belediye : Sarıyer Belediye Başkanlığını,
b) Başkan : Sarıyer Belediye Başkanını,
c) Başkan Yardımcısı : Müdürlüklerin Bağlı olduğu Başkan Yardımcısını,
ç) Meclis : Sarıyer Belediye Meclisini,
d) Müdürlük / Birim : Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğünü,
e) Müdür : Kültür ve Sosyal İşler Müdürünü,
f) Alt Birim : Müdürlüğe bağlı kurulan alt birimi,
g) Alt Birim Yöneticisi : Müdürlük alt birimlerini sevk ve idare eden Birim Yönetici,
ğ) Personel : Müdürlüğe bağlı çalışanların tümünü ifade eder.
Temel İlkeler
MADDE 5- (1) Sarıyer Belediye Başkanlığı Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü tüm çalışmalarında;
c) Hesap verebilirlik,
ç) Kurum içi yönetimde ve ilçeyi ilgilendiren kararlarda katılımcılık,
d) Uygulamalarda adalet ve hizmette eşitlik,
e) Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik,
f) Hizmetlerde geçici çözümler ve anlık kararlar yerine sürdürülebilirlik,
g) Eğitim ve etkinlik çalışmalarını, sadece merkezlerde değil her zaman ve her yerde her fırsatta gerçekleştirilir kılmak,
ğ) Aynı alanda hizmet yürüten çeşitli kamu, özel ve gönüllü kuruluşlar arasında eşgüdüm ve işbirliği sağlamak suretiyle hizmette etkinlik ve verimliliği arttırmak, temel ilkelerini esas alır.
İKİNCİ KISIM
Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü Kuruluş, Yapılanma ve Bağlılık
Kuruluş ve Yapılanma
MADDE 6- (1) Sanatsal ve kültürel etkinlikleri yaygınlaştırarak tüm kesimler tarafından ulaşılabilen, sokaklarında kültür ve sanatın yaşandığı bir ilçe haline gelmek amacıyla; bu yönetmelikte belirtilen görevleri mevzuata uygun bir plan ve program dahilinde yapmakla yükümlü Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü, Sarıyer Belediye Meclisinin 05.07.2007 tarih ve 2007/27 numaralı kararıyla kurulmuştur.
(2) Müdürlük bir müdür ve müdürlükte hizmetin gereklerine uygun biçimde görevlendirilen yeterli sayıda ve nitelikte diğer personelden oluşur. Müdürlüğün bu yönetmelikte belirtilen hizmet ve faaliyetlerini daha etkin ve verimli biçimde yürütebilmesi amacıyla Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar çerçevesinde müdürlüğün hizmet alanları, görev ve sorumluluklarına paralel olarak ihtiyaç duyulan nitelik ve sayıda ve Başkanın onayı ile kadro karşılığı olmaksızın hizmet gereği, bu maddede belirtilen veya yeniden yapılandırılan alt birimler için Alt Birim Yöneticisi görevlendirilmesi yapılabilir.
(3) Müdürlüğün görev, yetki ve sorumlulukları paylaştırılarak, daha etkin ve verimli şekilde yürütülmesi amacı ile kurulan alt birimde, Müdürün emir ve talimatlarına göre verilen görevler yürütülür.
Alt birimin iç organizasyon yapılarının teşkili; söz konusu birimde görev yapmakta olan tüm personel ve Alt Birim Yöneticisinin görev, yetki ve sorumlulukları, müdürün teklifi ve Başkanın onayı ile gerçekleştirilecek bir iç düzenlemeyle geçerlilik kazanır.
Bağlılık
MADDE 7- Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü, Belediye Başkanı veya Başkanın görevlendireceği başkan yardımcısına bağlı olarak görev yapar.
ÜÇÜNCÜ KISIM
Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğünün Görevleri
Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğünün Görevleri
MADDE 8- (1) Belediye Başkanlığının amaçları, prensip ve politikaları ile bağlı bulunan mevzuat ve Belediye Başkanı’nın belirleyeceği esaslar çerçevesinde, Başkanlık Makamının emir ve direktifleri doğrultusunda;
ç) Kütüphane açmak, geliştirmek ve faaliyetlerinin yürütülmesini sağlamak, ilçe halkının okuma ve yazmaya olan ilgilerini arttırmak için etkinlikler düzenlemek.
ğ) Tarihi, kültürel ve sanatsal değerleri tanıtmak, yaşatmak ve kültürler arası bağı güçlendirmek amacıyla kültür gezileri düzenlemek.
ı) Düzenlenen yarışma ve etkinliklerde dereceye girenlere Başkanın onayı alınarak ilgili kanun hükümleri doğrultusunda madalya, ödül ve hediyelerini almak, hazırlamak ve dağıtmak.
DÖRDÜNCÜ KISIM
Personelin Görev Yetki ve Sorumluluğu
Kültür ve Sosyal İşler Müdürünün Görev, Yetki ve Sorumluluğu
MADDE 9- (1) ) 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu ve mer’i mevzuatın ilgili maddeleri gereği yönetici vasfına sahip işlerin sevk ve idaresini sağlayabilecek kapasitedeki personelden atanan Kültür ve Sosyal İşler Müdürü;
a) Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlamak,
b) Müdürlük personelinin verimli bir şekilde çalışması için gerekli tedbirleri almak,
c) Günlük çalışma programlarını yapmak,
ç) Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planlar hazırlamak,
d) Stratejik planlama ile müdürlüğe verilen hedeflerin gerçekleştirilmesini sağlamak,
e) Müdürlüğün faaliyet planını Başkanlığın stratejik hedeflerine göre hazırlamak, faaliyet planına göre yıllık bütçesini ilgili birim ile koordineli olarak hazırlamak ve belirlenmiş zamanda teslim etmek,
f) Planların uygunluk ve yeterliliğini devamlı olarak izlemek, gerekiyorsa, düzeltmeye yönelik tedbirleri almak,
g) Kendisinin ve personelinin beceri ve mesleki bilgi açısından gelişmesini sağlamak üzere eğitim planlanmasını yapmak,
ğ) Müdürlüğe alınacak, ayrılacak personel ile mevcut personelindeki statü değişikliklerini, Başkanlığın personel politika ve usulleri çerçevesinde kontrol etmek,
h) İş gücünün en faydalı şekilde kullanılması ve işlerin en az maliyetle yürütülmesi için, emrindeki personelin görev ve sorumluluklarını belirlemek, iş ve işlemlerin buna uygunluğunu denetlemek,
ı) Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydın tutulmasını, gerekli belgelerin düzenlenmesini, bu konulardaki mevzuat ve usullere göre hareket edilmesini temin etmek,
i) Faaliyet sahası ile ilgili proje ve taslaklar hazırlayıp bunları uygulamaya geçirebilmek için onaya sunmak,
j) Taşınır Mal Yönetmeliği kapsamında müdürlüğe ait taşınır malların etkin, ekonomik ve verimli kullanılmasını sağlar bu kapsamda gerekli iş ve işlemleri yürütür.
k)Yasalar ve diğer mevzuatla kendisine verilen görevler ile Başkanlıkça verilecek diğer işleri yapmakla yükümlüdür.
l) Yürütülen bütün işlerin, ilgili Kanunlar, Mevzuatlar, Yönetmelikler ve ilgili Genelgeler çerçevesinde doğru ve zamanında yapılmasından, ilgili Başkan Yardımcısı ve Başkana karşı sorumludur.
m) Müdür, sorumlu olduğu tüm personellerin yıllık izin kullanış zamanlarını iş yoğunluğuna göre planlar.
n) Müdür, kendisine bağlı olan alt birim, bölüm ve personelin çalışmalarını denetlemek, mesai ve disiplin işlerinin takibini yapmakla sorumludur.
Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü Alt Birim Yöneticisi Görev, Yetki ve Sorumluluğu
MADDE 10- (1) Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğünde alt birim yöneticisi statüsünde çalışan personel;
a) Bürodaki işlerin yasa ve yönetmelikler, Başkanlık ve Müdürlük talimatlarına uygun eksiksiz ve gecikmesiz olarak yapılmasını ve bu amaçla personelin eğitimini sağlamaktan,
b) Personele havale edilen evraklarla ilgili olarak yapılan işleri kontrol etmekten, işlemlerin eksiksiz ve zamanında yapılmasından,
c) Müdür tarafından teknik ve idari konularda verilen görevleri yerine getirmekten,
ç) Müdürlükte kendisine bağlı memur ve personeli denetlemek ve bunların talimatı, bildiri ve genelgeler çerçevesinde verimli bir şekilde çalışmasını sağlamaktan,
d) Müdürlük içi birimlerde çalışan personelin yıllık izin kullanış zamanlarını tespit etme, disiplin, takdirname, ödül, yer değiştirme gibi personel işlemleri için müdüre öneride bulunmaktan,
e) Belediye mevzuatı, diğer mevzuatlar ve bu yönetmelik ile kendisine verilen görevlerin yerine getirilmesinden, müdürüne karşı sorumludur.
Diğer Personelin Görev, Yetki ve Sorumluluğu
MADDE 11- (1) Müdürlük emrinde görevli memurlar ve diğer personel;
a) Müdürlüğünün görev alanı ile ilgili olarak, Başkanlığın amaç, politika ve bütçeleri ile uyumlu hedef, plan ve programların geliştirilmesinde tüm operasyonel, teknik ve uygulamalarda amirine gerekli desteği eksiksiz vermekten,
b) Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planların hazırlanmasında amirinin direktiflerine uygun iş ve işlemleri yapmaktan,
c)Müdürlüğün kendisine tevdi edilen işlerini en kısa zamanda ve en ekonomik şekilde icra ederek sonuçlandırmaktan,
ç) Müdürlüğün haberleşme ve evrak akışını amirinin direktifleri doğrultusunda sağlamaktan,
d) Müdürlüğün faaliyet planını Başkanlığın stratejik hedeflerine göre hazırlanmasında amirinin istediği tüm iş ve işlemleri yapmaktan,
e) Organizasyon yapısında ve/veya iş tariflerinde zamanla doğacak değişiklikler için kendini geliştirmekten,
f) İş bölümü esasları dahilinde, eş düzey ve diğer pozisyonlarla koordinasyon içerisinde çalışmaktan,
g) Kendisinin verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün konularda bilgisini devamlı arttırmaktan,
ğ) Müdürlüğün tüm faaliyetlerinde ilgili kanun, tüzük, yönetmelik, genelge, tebliğ, iş metotları ve diğer ilgili mer’i mevzuata riayet etmekten,
h) Faaliyeti için amirince talep edilen veya faydalı gördüğü bütün raporları eksiksiz hazırlamaktan,
ı) Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydı tutmak, gerekli belgeleri düzenlemek ve takip etmek, önemli olan evrakı usulüne uygun muhafaza etmekten,
i) Kendilerine verilen görevleri kanunlar, tüzükler, yönetmelikler, Başkanlık Genelge ve Bildirileri ile ilgili mevzuat çerçevesinde ve üst amirinin emirleri doğrultusunda gecikmesiz ve eksiksiz olarak yapmaktan, yükümlü ve sıralı üst amirlerine karşı sorumludur.
BEŞİNCİ KISIM
Uygulama Usul ve Esaslar
Görev ve İş Dağılımı
MADDE 12- (1)Müdürlüğün tüm personel arasındaki görev ve iş dağılımı müdür tarafından yapılır. Müdürlükteki iş ve işlemler müdür tarafından düzenlenen plan dâhilinde yürütülür.
(2)Yönetmelikte geçen personelin herhangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları halinde, ilgili personele elektronik ortamda atanan iş ve işlemleri, görevleri gereği kendisinde bulunan her türlü dosya, evrak, yazı ve belgeler ile ayni ve nakdi zimmetinde bulunan tüm malları bir çizelgeye bağlı olarak Müdüre veya Müdürün tespit ettiği kişiye teslimini yapması zorunludur
Diğer Kurum ve Kuruluşlarla İlgili İşlemler
MADDE 13-(1) Müdürlüğün diğer birimler ve kuruluşlar ile yazışmalarında;
a) Müdürlükler arası yazışmalar birim müdürü tarafından elektronik imza ile yapılır. Dağıtım kısmında ilgili başkan yardımcısı “bilgi için” eklenir.
b) Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Büyükşehir Belediyesi, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür ve Başkan Yardımcısının parafı Belediye Başkan veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.
Gelen Giden Evrakla İlgili Yapılacak İşlemler
MADDE 14- (1) Gelen-giden evrak kaydı ile ilgili yapılacak işlemlerde;
a) Müdürlüğe elektronik ya da fiziki olarak gelen evrak, Müdür / sorumlu personel tarafından ilgili personele elektronik ortamda havale edilir. Personel evrakın gereğini zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür.
b) Fiziki evraklar ilgili personele imza karşılığı zimmetle verilir. Evrakların havalesinin yalnızca elektronik ortamla yapılması halinde de personele zimmetlenmiş sayılır. Fiziki veya elektronik ortamda gelen ve giden evraklar referans ve kayıt numarasına göre işlenir. Müdürlüklere gönderilecek evraklar zimmetle ilgili müdürlüğe teslim edilir. Müdürlükler arası havale ve kayıt işlemleri elektronik ortamda yapılır.
Arşivleme ve Dosyalama
MADDE 15- (1) Yapılan yazışmaların arşivleme işlemlerinde;
a) Müdürlüklerde elektronik ortamda yapılan yazışmalar elektronik ortamda muhafaza edilir. Islak imzalı yazışmalar ise birer sureti konularına göre tasnif edilerek ayrı klasörlerde arşivlenme sürelerince muhafaza edilir.
b) İşlemi biten evraklar arşive kaldırılır.
c) Arşivlerdeki evrakların muhafazasında ve istenildiği zaman çıkarılmasından arşiv görevlisi ve ilgili amiri sorumludur.
ç) Devlet Arşiv Hizmetleri hakkındaki yönetmelik hükümleri doğrultusunda arşivlenme süresi dolan evrakların tasnifi ve imha işlemleri yapılır.
ALTINCI KISIM
Son Hükümler
Yönetmelikte Hüküm Bulunmayan Haller
MADDE 16- (1) İşbu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlükten Kaldırılan Yönerge
Madde 17-Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesi ile Sarıyer Belediye Başkanlığı Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü çalışma ve usul esasları hakkındaki yönerge yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 18- (1) Bu Yönetmelik, Sarıyer Belediye Meclisi tarafından kabul edildikten sonra yayımı tarihinden itibaren yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 19- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Sarıyer Belediye Başkanı adına Kültür ve Sosyal İşler Müdürü yürütür.