İmar ve Şehircilik Müdürlüğü Yönetmeliği | SARIYER BELEDİYESİ
Sarıyer Belediyesi
contetns
İmar ve Şehircilik Müdürlüğü Yönetmeliği

T.C.

SARIYER BELEDİYE BAŞKANLIĞI

İmar ve Şehircilik Müdürlüğü

ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK

BİRİNCİ KISIM

Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak, Tanımlar ve Temel İlkeler

Amaç

MADDE 1-(1) Bu Yönetmeliğin amacı, Sarıyer Belediye Başkanlığı İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2-(1) Bu Yönetmelik, Sarıyer Belediye Başkanlığı İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün kuruluş amacı ,faaliyet alanları, organizasyon yapısı ile yönetici ve diğer personelin görev, yetki ve sorumluluk alanları ile müdürlüğün çalışma usul ve esaslarını kapsar

Hukuki Dayanak

MADDE 3-(1) Bu yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanunu ve ilgili diğer mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4-(1) Bu yönetmeliğin uygulanmasında;

Belediye : Sarıyer Belediye Başkanlığını,

Başkan : Sarıyer Belediye Başkanını,

Başkan Yardımcısı : Müdürlüklerin Bağlı olduğu Başkan Yardımcısını, ç)Meclis : Sarıyer Belediye Meclisini,

Müdürlük /Birim : İmar ve Şehircilik Müdürlüğünü,

Müdür : İmar ve Şehircilik Müdürünü,

Alt Birim : Müdürlüğe bağlı kurulan alt birimi,

Alt Birim Yöneticisi : Müdürlük alt birimlerini sevk ve idare eden Birim Yöneticisini, ı) Personel : Müdürlüğe bağlı çalışanların tümünü ifade eder.

Temel İlkeler

MADDE 5-(1) Sarıyer Belediye Başkanlığı İmar ve Şehircilik Müdürlüğü tüm çalışmalarında;

Karar alma, uygulama ve eylemlerde şeffaflık,

Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk,

Hesap verebilirlik,

Kurum içi yönetimde ve ilçeyi ilgilendiren kararlarda katılımcılık,

Uygulamalarda adalet ve hizmette eşitlik,

Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik,

Hizmetlerde geçici çözümler ve anlık kararlar yerine sürdürülebilirlik,

Doğal ve tarihi kimliklere uygun gelişmeyi sağlamak, bu anlayışla AB normlarında kent kimliği standartlarını sağlamak,

Kentsel yaşam ve yönetim kalitesini en yükseğe taşımak,

İlçenin sahip olduğu özellikle Boğaziçi alanındaki, doğal, tarihi ve kültürel değerlerini araştırıp, gelecek kuşaklara sağlıklı bir şekilde kazandırmak,

İlçenin yasal ve planlı gelişimini sağlamak,

temel ilkelerini esas alır.

 

İKİNCİ KISIM

İmar ve Şehircilik Müdürlüğü Kuruluş ,Yapılanma ve Bağlılık

Kuruluş ve Yapılanma

Madde 6- (1) ) İmar hukuku kapsamında, görev ve yetki alanında kalan bölgelerin kent kimliği ve imajına uygun, depreme dayanıklı, güvenilir, engelsiz, çevreci, enerji tasarruflu ve estetik yaşam alanlarından oluşan yaşanabilir bir kent haline gelinmesini sağlamak, tüm bileşenleriyle Afetlere Hazırlıklı Bir Kent Oluşturmak ve Halka Sunulan Belediye Hizmetlerinin Kalitesini Yükseltmek amacıyla; bu yönetmelikte belirtilen görevleri mevzuata uygun belirli bir plan ve program dâhilinde yapmakla yükümlü İmar ve Şehircilik Müdürlüğü, bir müdür ve hizmetin gereklerine uygun biçimde görevlendirilen yeterli sayıda ve nitelikte diğer personelden oluşur.

Müdürlüğün bu yönetmelikte belirtilen hizmet ve faaliyetlerini daha etkin ve verimli biçimde yürütülebilmesi amacıyla Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar çerçevesinde müdürlüğün hizmet alanları, görev ve sorumluluklarına paralel olarak ihtiyaç duyulan nitelik ve sayıda ve Belediye Başkanının onayı ile kadro karşılığı olmaksızın hizmet gereği, bu maddede belirtilen veya yeniden yapılandırılan alt birimler için Alt Birim Yöneticisi görevlendirilmesi yapılabilir.

) Müdürlüğün görev, yetki ve sorumlulukları paylaştırılarak, daha etkin ve verimli şekilde yürütülmesi amacı ile kurulan alt birimde, müdürün emir ve talimatlarına göre verilen görevler yürütülür.

Alt birimin iç organizasyon yapılarının teşkili; söz konusu birimde görev yapmakta olan tüm personel ve Alt Birim Yöneticisinin görev, yetki ve sorumlulukları, müdürün teklifi ve Başkanın onayı ile gerçekleştirilecek bir iç düzenlemeyle geçerlilik kazanır

İmar ve Şehircilik Müdürlüğü aşağıdaki alt birimlerden oluşur;

Kalem - Arşiv Alt Birimi

Durum - Proje Tasdik Alt Birimi

Planlama Alt Birimi

ç) Makine – Elektrik Alt Birimi

Bağlılık

MADDE 7- İmar ve Şehircilik Müdürlüğü, Belediye Başkanı veya Başkanın görevlendireceği başkan yardımcısına bağlı olarak görev yapar.

ÜÇÜNCÜ KISIM

İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün Görevleri

İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün görevleri

MADDE 8-(1) Belediye Başkanlığının amaçları, prensip ve politikaları ile bağlı bulunulan mevzuat ve Belediye Başkanı'nın belirleyeceği esaslar çerçevesinde, Başkanlık Makamının emir ve direktifleri doğrultusunda;

Parsellerin uygulama imar planı içindeki yapılanma şartları (Konut, Ticaret, Hizmet, yeşil, yol, okul vb. gibi ) ile ilgili bilgileri yazılı veya şifahi olarak vermek,

Yapı Ruhsatı almak için Belediyeden alınacak ilk resmi evrak olan imar durum belgesini hazırlamak,

 

İmar durumuna göre hazırlanacak vaziyet planı, avan proje, mimari uygulama projelerini ilgili yasa ve yönetmelikler ile imar plan notlarına göre inceleyerek onaylamak,

ç) Statik, makine, elektrik, ısı yalıtım ve asansör projelerini, mimari projeler dikkate alınarak, ilgili yasa ve yönetmelik hükümlerine göre incelemek, harç ve ücret tahakkuklarını hazırlamak ve projeleri onaylamak,

Parsele ait, proje tasdik harç ve ücretleri ile yol-katılım paylarının tahakkuklarını hazırlamak,

Onaylı projelerin, talep edilmesi halinde, suret tasdikini yapmak,

Yapı ruhsatı alınmış parsellere ait onaylı mimari projelere göre ilgililerince teklif edilen kat irtifaklarını, proje ile uygunluğunu kontrol ederek Tapu Müdürlüğüne sevk etmek,

Talep edilmesi halinde, mülkiyeti Belediyeye ait olan taşınmazların (eski eser tescili olan taşınmazlar da dahil olmak üzere), meri imar koşullarına göre, projelendirme işlemlerini yapmak veya yaptırmak,

ğ) Müdürlüğe onay için gelen projelerin müellif tescil işlemlerini yapmak,

Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğü ve Tabiat Varlıkları Koruma Şube Müdürlüğünden gelen yazıların, mevzuat hükümleri uyarınca gereğinin yapılması ile ilgili işlemleri yürütmek,

ı) Mimari, Statik, Asansör, Makine ve Elektrik Uygulama projelerinin onaylanması sonrasında 3194 sayılı İmar Kanunu, İstanbul İmar Yönetmeliği ve 4708 sayılı Yapı Denetimi Hakkında Kanun ve uygulama yönetmeliğinde istenen belgeler tamamlatılarak, inşaat harç ve ücretinin tahakkuk ettirmek, parsel sahipleri adına yeni yapı, tadilat ve güçlendirme ruhsatlarının düzenlenerek, onay için müdüre sunmak, yapı ruhsatlarının elektronik ortamda takibinin yapılması işlemlerini yürütmek,

Çağdaş şehircilik ilkelerine uygun, modern, daha yaşanabilir bir kente dönüşmesi amacıyla, ilçe sınırlarındaki gecekonduların ve kaçak yapılaşmaların ilgili mevzuat çerçevesinde planlama çalışmaları yapmak,

Belediye sınırları içindeki gecekondulara ve gecekonduların mülkiyet durumlarına ilişkin analizler yapmak,

Gecekondu mahallelerinde yerinde dönüşüm süreçleri üzerine çalışmalar yapmak, yerinde dönüşüm için teknik bilgi altyapısı çalışmaları yapmak, yürütmek ve bilgilendirme yapmak

Düzenli kentleşmeyi sağlamak amacıyla, Kentsel Dönüşüm ve Sosyal Konut Projelerini ve güncel uygulamaları takip etmek ve Sarıyer İlçesine uygun uygulama modelleri oluşturmak.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı tarafından 5216 ve 2863 - 5226 sayılı yasa kapsamında onaylı 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planının alt ölçeği olan her türlü 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planları ile plan tadilatlarını, plan revizyonlarını yapmak veya yaptırmak, Belediye Meclisine havalesi ile ilgili yazışmaları yapmak, takip etmek,

İmar planlarına esas yerleşime uygunluk, jeolojik, jeofizik, jeoteknik, jeomorfolojik açıdan gerekli olan rapor ve haritaları yapmak veya yaptırmak, afet ve depremsellik durumlarını ortaya koymak.

İlgilileri ya da kurumlarca talep edilen plan tadilatı tekliflerine ilişkin kurum görüşü bildirmek,

ö) Diğer kamu kurumlarınca bölgemizde yapılan her tür ve ölçekteki imar planlarını takip etmek, gerektiğinde itirazda bulunmak,

Belediye taşınmazlarına ilişkin gerektiğinde Başkanlık Oluru alarak imar planı/imar planı değişikliği yapmak veya yaptırmak,

r) Onaylanan planlarla ilgili olarak, plan tasdik harç ve ücretlerinin tahakkuk belgelerini düzenlemek,

ş) Onaylı imar plan paftalarını (CD veya ozalit) çoğaltarak tahakkuk ettirilen çekim ücreti karşılığı isteyenlere vermek,

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığınca yetki verilmesi durumunda koruma alanlarında imar planı teklifi hazırlamak,

Gerektiğinde hazırlanan imar planları çalışmalarına ilişkin bilgilendirme toplantıları düzenlemek,

 

ü) İmar planlarının uygulanmasına ilişkin tereddütte düşülen konularda görüş bildirmek,

Yapı Kullanma İzin Belgesi (İskan) safhasına gelen yapıların onaylı mekanik, elektrik ve asansör projelerine uygunluğunu denetlemek, iskana esas evrakların kontrolü ve uygun bulunan yapılar hakkında harç ve ücret tahakkuk evraklarını tanzim ederek gerekli yazışmaları yapmak, y)Yapılarda bulunan asansörlerin ilgili mevzuat maddelerine istinaden asansör projelerini incelemek, harç ve ücret tahakkuk evraklarını tanzim etmek, asansör tescil belgelerini düzenlemek,

z) Asansör Periyodik Kontrol Yönetmeliği ilgili maddelerine istinaden Belediyemiz ile A Tipi Muayene Kuruluşu arasında yapılan protokol kapsamında; ilgili kuruluş tarafından yıllık periyodik kontrollerinin takiplerini yapmak, yapılan kontroller sonucu ilgili kuruluş tarafından kullanımı güvensiz ve uygun olmayan asansörlerin çalıştırılmamasına yönelik mühürleme işlemlerini yürütmek ve takibini yapmak.

DÖRDÜNCÜ KISIM

Personelin Görev, Yetki ve Sorumluluğu İmar ve Şehircilik Müdürünün Görev, Yetki ve Sorumluluğu

MADDE 8-(1) 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu ve mer’i mevzuatın ilgili maddeleri gereği

yönetici vasfına sahip işlerin sevk ve idaresini sağlayabilecek kapasitedeki personelden atanan İmar ve Şehircilik Müdürü;

İmar ve Şehircilik Müdürlüğü ile diğer müdürlükler arasında koordinasyonu sağlamaktan,

Müdürlük personelinin verimli bir şekilde çalışması için gerekli tedbirleri almaktan,

Çalışma programlarını yapmaktan,

ç) Müdürlüğün faaliyet planını Başkanlığın stratejik hedeflerine göre hazırlamak, faaliyet planına göre yıllık bütçesini ilgili birim ile koordineli olarak hazırlamak ve belirlenmiş zamanda teslim etmekten,

Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planlamaları yapmak ve takibini sağlamaktan

Kendisinin ve personelinin beceri ve mesleki bilgi açısından gelişmesini sağlamak üzere eğitim planlamasını yapmaktan,

Müdürlüğüne alınacak, ayrılacak personel ile personelindeki statü değişikliklerini, Sarıyer Belediye Başkanlığının personel politika ve usulleri çerçevesinde kontrol etmekten,

İşgücünün en faydalı şekilde kullanılması ve işlerin en az maliyetle yürütülmesi için, emrindeki personelin görev ve sorumluluklarını belirlemek, iş ve işlemlerin buna uygunluğunu denetlemekten,

ğ) Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydın tutulmasını, gerekli belgelerin düzenlenmesini ve takibini, önemli olan evrakın muhafaza edilmesini, bu konulardaki mevzuat ve usullere göre hareket edilmesini sağlamaktan,

Faaliyet sahası ile ilgili proje ve taslaklar hazırlayıp bunları uygulamaya geçirebilmek için onaya sunmaktan,

ı) Taşınır Mal Yönetmeliği kapsamında müdürlüğe ait taşınır malların etkin, ekonomik ve verimli kullanılmasını sağlamak, bu kapsamda gerekli iş ve işlemleri yürütmekten

Yasalar ve diğer mevzuatla kendisine verilen görevler ile Başkanlıkça verilecek diğer işleri yapmaktan,

Sorumlu olduğu tüm personellerin yıllık izin kullanış zamanlarını iş yoğunluğuna göre planlamaktan,

 

Kendisine bağlı olan alt birim ve personelin çalışmalarını denetlemek, mesai ve disiplin işlerinin takibini yapmaktan,

Yürütülen işlerin ilgili mevzuat çerçevesinde doğru ve zamanında yapmaktan ilgili Başkan Yardımcısı ve Başkana karşı sorumludur.

İmar ve Şehircilik Müdürlüğü Alt Birim Yöneticisinin Görev, Yetki ve Sorumluluğu MADDE 9-(1) İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün birimlerinde Alt Birim Yöneticisi statüsünde çalışan personel;

Bürodaki işlerin yasa ve yönetmelikler, Başkanlık ve Müdürlük talimatlarına uygun eksiksiz ve gecikmesiz olarak yapılmasını ve bu amaçla personelin eğitimini sağlamaktan,

Memur ve işçilerin görev bölümünü yapmaktan ve personelin devamlılığını sağlamaktan,

Personele havale edilen evraklarla ilgili olarak yapılan işleri kontrol etmekten, işlemlerin eksiksiz ve zamanında yapılmasından,

ç) Müdür tarafından teknik ve idari konularda verilen görevleri yerine getirmekten,

Müdürlükte kendisine bağlı memur ve personeli denetlemek ve bunların talimat, bildiri ve genelgeler çerçevesinde verimli bir şekilde çalışmasını sağlamaktan,

Müdürlük içi birimlerde çalışan personelin yıllık izin kullanış zamanlarını tespit etme, disiplin, takdirname, ödül, yer değiştirme gibi personel işlemleri için müdüre öneride bulunmaktan,

Belediye mevzuatı, diğer mevzuatlar ve bu yönetmelik ile kendisine verilen görevlerin yerine getirilmesinden, müdürüne karşı sorumludur.

Diğer Personelin Görev, Yetki ve Sorumluluğu

MADDE 10-(1)Müdürlük emrinde görevli memurlar ve diğer personel;

Müdürlüğünün görev alanı ile ilgili olarak, Başkanlığın amaçları, politikaları ve bütçeleri ile uyumlu hedefler, planlar ve programların geliştirilmesinde tüm operasyonel, teknik ve uygulamalarda amirine gerekli desteği eksiksiz vermekten,

Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planların hazırlanmasında amirinin direktiflerine uygun iş ve işlemleri yapmaktan,

Müdürlüğün kendisine tevdi edilen işlerini en kısa zamanda ve en ekonomik şekilde icra ederek sonuçlandırmaktan,

ç) Müdürlüğün haberleşme ve evrak akışını amirinin direktifleri doğrultusunda sağlamaktan,

Müdürlüğün faaliyet planını Başkanlığın stratejik hedeflerine göre hazırlanmasında amirinin istediği tüm iş ve işlemleri yapmaktan,

Organizasyon yapısında ve/veya iş tariflerinde zamanla doğacak değişiklikler için kendini geliştirmekten,

İşbölümü esasları dâhilinde, eş düzey ve diğer pozisyonlarla koordinasyon içerisinde çalışmaktan,

Kendisinin verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün konularda bilgisini devamlı arttırmaktan,

ğ) Müdürlüğün tüm faaliyetlerinde ilgili kanun, yönetmelik, genelge, tebliğ, iş metotları ve diğer ilgili mer’i mevzuata riayet etmekten,

Faaliyeti için amirince talep edilen veya faydalı gördüğü bütün raporları eksiksiz hazırlamaktan,

ı) Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydı tutmak, gerekli belgeleri düzenlemek ve takip etmek, önemli olan evrakı usulüne uygun muhafaza etmekten,

 

Kendilerine verilen görevleri kanunlar, yönetmelikler, Başkanlık Genelge ve Bildirileri ile ilgili mevzuat çerçevesinde ve üst amirinin emirleri doğrultusunda gecikmesiz ve eksiksiz olarak yapmaktan, yükümlü ve sıralı üst amirlerine karşı sorumludur.

BEŞİNCİ KISIM

Uygulama Usul ve Esasları

Görev ve İş Dağılımı

MADDE 11- (1) Müdürlüğün tüm personel arasındaki görev ve iş dağılımı Müdür tarafından yapılır. Müdürlükteki iş ve işlemler müdür tarafından düzenlenen plan dahilinde yürütülür.

(2) Yönetmelikte geçen personelin herhangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları halinde, ilgili personele elektronik ortamda atanan iş ve işlemleri, görevleri gereği kendisinde bulunan her türlü dosya, evrak, yazı ve belgeler ile ayni ve nakdi zimmetinde bulunan tüm malları bir çizelgeye bağlı olarak müdüre veya müdürün tespit ettiği kişiye teslimini yapması zorunludur.

Diğer Kurum ve Kuruluşlarla İlgili İşlemler

MADDE 12- (1)Müdürlüğün diğer birimler ve kuruluşlar ile yazışmalarında;

Müdürlükler arası yazışmalar birim müdürü tarafından elektronik imza ile yapılır. Dağıtım kısmında ilgili başkan yardımcısı “bilgi için” eklenir.

Müdürlüğün, belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Büyükşehir Belediyesi, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür ve Başkan Yardımcısının parafı, Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.

Gelen Giden Evrakla İlgili Yapılacak İşlemler

MADDE 13 – (1) Gelen-giden evrak kaydı ile ilgili yapılacak işlemlerde;

Müdürlüğe elektronik ya da fiziki olarak gelen evrak, Müdür / sorumlu personel tarafından ilgili personele elektronik ortamda havale edilir. Personel evrakın gereğini zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür.

Fiziki evraklar ilgili personele imza karşılığı zimmetle verilir. Evrakların havalesinin yalnızca elektronik ortamla yapılması halinde de personele zimmetlenmiş sayılır. Fiziki veya elektronik ortamda gelen ve giden evraklar referans ve kayıt numarasına göre işlenir. Müdürlüklere gönderilecek evraklar zimmetle ilgili müdürlüğe teslim edilir. Müdürlükler arası havale ve kayıt işlemleri elektronik ortamda yapılır.

Arşivleme ve Dosyalama

MADDE 14 - (1)Yapılan yazışmaların arşivleme işlemlerinde;

Müdürlüklerde elektronik ortamda yapılan yazışmalar elektronik ortamda muhafaza edilir. Islak imzalı yazışmalar ise birer sureti konularına göre tasnif edilerek ayrı klasörlerde arşivlenme sürelerince muhafaza edilir.

İşlemi biten evraklar hem elektronik arşiv sisteminde hem de fiziki olarak arşivde saklanır.

Arşivlerdeki evrakların muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından arşiv görevlisi ve ilgili amiri sorumludur.

ç) Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkında Yönetmelik hükümleri doğrultusunda arşivleme süresi dolan evrakların tasnif ve imha işlemleri yapılır.

 

ALTINCI KISIM

Son Hükümler

Yönetmelikte Hüküm Bulunmayan Haller

MADDE 14- İşbu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.

Yürürlükten Kaldırılan Yönerge

MADDE 15- Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesi ile Sarıyer Belediye Başkanlığı İmar ve Şehircilik Müdürlüğü Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönerge yürürlükten kaldırılmıştır.

Yürürlük

MADDE 16-Bu Yönetmelik, Sarıyer Belediye Meclisince kabul edildikten sonra yayımı tarihinden itibaren yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 17- Bu Yönetmelik hükümlerini Sarıyer Belediye Başkanı adına İmar ve Şehircilik Müdürü yürütür.