Hukuk İşleri Müdürlüğü Yönetmeliği | SARIYER BELEDİYESİ
Sarıyer Belediyesi
contetns
Hukuk İşleri Müdürlüğü Yönetmeliği

T.C.

SARIYER BELEDİYE BAŞKANLIĞI

Hukuk İşleri Müdürlüğü

 

ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK

 

BİRİNCİ KISIM

Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak, Tanımlar ve Temel İlkeler

 

Amaç

MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı, Sarıyer Belediye Başkanlığı Hukuk İşleri Müdürlüğü’nün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.

 

Kapsam

MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik, Sarıyer Belediye Başkanlığı Hukuk İşleri Müdürlüğü’nün kuruluş amacı, faaliyet alanları, organizasyon yapısı ile yönetici ve diğer personelin görev, yetki ve sorumluluk alanları ile müdürlüğün çalışma usul ve esaslarını kapsar.

 

Hukuki Dayanak

MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanunu ve ilgili diğer mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

 

Tanımlar

MADDE 4- (1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;

a) Belediye                             : Sarıyer Belediye Başkanlığı’nı

b) Başkan                               : Sarıyer Belediye Başkanı’nı,

c) Başkan Yardımcısı             : Müdürlüklerin Bağlı olduğu Başkan Yardımcısı’nı,

ç) Meclis                                : Sarıyer Belediye Meclisi’ni,

d) Müdürlük/ Birim                : Hukuk İşleri Müdürlüğü’nü,

e) Müdür                                : Hukuk İşleri Müdürünü,

f) Avukat                                : Müdürlükte çalışan avukatları,

g) Arabulucu                          : Arabuluculuk faaliyetini yürüten ve Bakanlıkça düzenlenen arabulucular siciline kaydedilmiş bulunan gerçek kişiyi,

h) Arabuluculuk                     : Arabuluculuk, tarafların, bir veya daha fazla arabulucunun yardımı ile bir anlaşmaya varmak için ihtilaflı meseleler üzerinde görüşme yaptıkları bir  uyuşmazlık çözüm sürecini,

ı) Komisyon                           : Arabuluculuk müzakerelerinde idareyi temsil eden komisyonu,

i) Alt Birim                            : Müdürlüğe bağlı kurulan alt birimi,

j) Alt Birim Yöneticisi           : Müdürlük alt birimlerini sevk ve idare eden Birim Yöneticisini,

k) Personel                             : Müdürlüğe bağlı çalışanların tümünü

l) UYAP                                 : Ulusal Yargı Ağı Projesini ifade eder.

 

Temel İlkeler

MADDE 5- (1) Sarıyer Belediye Başkanlığı Hukuk İşleri Müdürlüğü tüm çalışmalarında;

a) Karar alma, uygulama ve eylemlerde şeffaflık,

b) Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk,

c) Hesap verebilirlik,

ç) Kurum içi yönetimde ve ilçeyi ilgilendiren kararlarda katılımcılık,

d) Uygulamalarda adalet ve hizmette eşitlik,

e) Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik,

f) Hizmetlerde geçici çözümler ve anlık kararlar yerine sürdürülebilirlik, temel ilkelerini esas alır.

 

İKİNCİ KISIM

Hukuk İşleri Müdürlüğü Kuruluş, Yapılanma ve Bağlılık

 

Kuruluş ve Yapılanma

MADDE 6- (1) Hukuk Süreçlerini Etkinleştirmek ve Uzman Bir Kamu Hukuku Merkezi Haline Gelmek amacıyla; bu yönetmelikte belirtilen görevleri mevzuata uygun belirli bir plan ve program dâhilinde yapmakla yükümlü Hukuk İşleri Müdürlüğü, Sarıyer Belediye Meclisinin 05.07.2007 tarih ve 2007/27 numaralı kararı gereğince kurulmuştur.

 

(2) Müdürlük bir müdür ve hizmetin gereklerine uygun biçimde görevlendirilen yeterli sayıda ve nitelikte avukat ile diğer personelden oluşur. Müdürlük görev, yetki ve sorumluluk alanına giren konularda ihtiyaç duyulması halinde kurulacak alt birimleri içerecek şekilde yapılandırılır. Bu görevler ayrı ayrı veya birleştirilerek yürütülebilir. Müdürlüğün bu Yönetmelikte belirtilen hizmet ve faaliyetlerini daha etkin ve verimli biçimde yürütülebilmesi amacıyla Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar çerçevesinde müdürlüğün hizmet alanları, görev ve sorumluluklarına paralel olarak ihtiyaç duyulan nitelik ve sayıda, Başkanın onayı ile kadro karşılığı olmaksızın hizmet gereği alt birim yöneticisi görevlendirilmesi yapılabilir. Kurulacak alt birimler ve görevlilerin alt birimler arasındaki dağılımı müdür tarafından belirlenerek yazılı olarak bildirilir.

 

(3) Müdürlüğün görev, yetki ve sorumluluklarını paylaştırılarak, daha etkin ve verimli şekilde yürütülmesi amacı ile kurulan alt birimde, müdürün emir ve talimatlarına göre verilen görevler yürütülür.

 

Alt birimin iç organizasyon yapılarının teşkili; söz konusu birimde görev yapmakta olan tüm personel ve Alt Birim Yöneticisinin görev, yetki ve sorumlulukları, müdürün teklifi ve Başkanın onayı ile gerçekleştirilecek bir iç düzenlemeyle geçerlilik kazanır.

 

 (4) Hukuk İşleri Müdürlüğü aşağıdaki Alt Birimlerden oluşur;

 

            a) Kalem Alt Birimi,

b) Hukuk Alt Birimi,

c) Arabuluculuk Alt Birimi   

 

Bağlılık

MADDE 7- (1) Hukuk İşleri Müdürlüğü, Belediye Başkanı veya görevlendireceği Başkan Yardımcısı’na bağlı olarak görev yapar.

 

 

ÜÇÜNCÜ KISIM
Hukuk İşleri Müdürlüğü’nün Görevleri

 

Hukuk İşleri Müdürlüğü’nün Görevleri

MADDE 8 - (1) Belediye Başkanlığı’nın amaçları, prensip ve politikaları ile bağlı bulunulan mer’i mevzuat ve Belediye Başkanı'nın belirleyeceği esaslar çerçevesinde, Başkanlık Makamının emir ve direktifleri doğrultusunda ve Belediye Başkanı'nın belirleyeceği esaslar çerçevesinde, Belediye'nin kamu tüzel kişiliğinin tüm hukuksal sorunlarına; yürürlükteki Anayasa, yasalar, tüzükler ile yönetmeliklere göre Belediye Başkanı'nca verilen yetki sınırları içinde çözümler getirmekten, Belediye Başkanı adına tüm yargı mercilerinde, Belediye tüzel kişiliğini temsil etmekten, açılan davalarda gerekli savunmaların hazırlanmasını sağlamaktan, Kurumun yasal takibe intikal eden alacaklarını en seri şekilde tahsil etmek amacıyla ilgili hukuk ve ceza davalarıyla, icra takiplerini ve tüm hukuki işlemlerin yürütülmesini sağlamaktan; ilgili yasalar ve mevzuat çerçevesinde kurum menfaatlerini gözeterek belirlemekten sorumludur.

(2) Belediye Başkanı’nın ve/veya Başkan Yardımcısının gözetimi ve denetimi altında yukarıda özetle belirtilen görevlerin ifa ve icrası bağlamında;

a) Belediyenin tüm hukuksal sorunlarına; yürürlükteki mer’i mevzuata göre Belediye Başkanı tarafından verilen vekâletnamede saptanan sınırlar içerisinde gereken özen ve çabuklukla çözümler sağlamak.

b) Belediye Başkanınca verilen vekâletnamedeki sınırlar içinde Belediye Başkanı adına Yargı mercileri, Hakemler, İcra Daireleri, Noterlikler nezdinde Belediye tüzel kişiliğini temsil etmek.

c)Belediye leh ve aleyhine adli ve idari yargıda açılan ve açılacak olan davalar ile icra takip işlerini izleme, sonuçlandırma, İcra Hâkimliklerinde görülen işleri takip etme, davaya esas olacak ön işlemleri (ihtarname keşide etmek, delil tespiti yaptırmak vs.) izleyerek sonuçlandırmak.

ç) Davanın kabulü ile sulh, temyizden feragat ve vekâletnamede bulunmayan hususlardaki yetkiler Başkanlığın vereceği özel yetki(onay) ile kullanmak.

d) Hukuk İşleri Müdürlüğü bir davanın veya icra takibinin açılmasını veya Belediye Başkanı tarafından açılmış bir davanın veya icra takibinin devam ettirilmesini yararsız gördüğü takdirde durumu Başkanlığa sunarak alacağı talimata göre hareket eder ve Belediye Başkanınca onay verilmesi koşuluyla açılmış bir davayı veya icra takibini talebe bırakabilir.

e) Dava ve icra işlerinin yürütülmesi sırasında Avukatlar dava dilekçesi ile varsa eklerini inceleyip yapılacak savunmaya dayanak olacak bilgi ve belgeleri ilgili Müdürlüklerden isteyebilecekleri gibi gerektiğinde ilgili Müdürlük görevlileri ile temas kurarak tamamlayıcı bilgileri almakta yetkili ve görevlidirler. Sav ve savunmalar, ilgili Müdürlükler tarafından verilen bilgi ve belgelere dayandırılır. İlgili Müdürlüklerin yanlış veya eksik veya geç bilgi vermesi ile geçerli delil gösterilmemesi durumlarında Avukatlar sorumlu tutulamaz.

f) Delil tespitleri ivedi konulardır. Üçüncü şahıslar, Resmi Daireler veya Kurumlar tarafından Sarıyer Belediye Başkanlığı aleyhine veya Sarıyer Belediye Başkanlığı tarafından bunlar aleyhine delil tespiti yaptırıldığı ve tebliğ ettirildiği hallerde buna ait belge ve rapor, Hukuk İşleri Müdürlüğü tarafından bekletilmeden ilgili Müdürlüklere gönderilir. İlgili Müdürlük tespite itiraz edilmesini istediği takdirde itiraz nedenlerini ilgili belge ve bilgi ile birlikte açık ve eksiksiz olarak Hukuk İşleri Müdürlüğüne gönderir. Bu raporlarda genellikle 7 gün itiraz süresi bulunduğundan ilgili Müdürlük en kısa zamanda incelenmesini bitirerek savunmanın yapılabilmesi için sürenin bitimine en az 3 gün kala görüşünü Hukuk İşleri Müdürlüğüne vermek zorundadır.

g) Sarıyer Belediye Başkanlığı tüzel kişiliği adına gönderilen ihtarnameleri ilgili birime havale etmek.  (İlgili birim ihtarnameye yanıtını kendisi verir, ancak gerek görüldüğü takdirde Hukuk İşleri Müdürlüğü'nün görüşünü alabilir.)

ğ) Belediye Birimleri tarafından Hukuk İşleri Müdürlüğü'nden görüş istenmesi halinde görüş bildirmek.(Görüş istenirken istenen konunun ve yapılacak işlemlerin tanımı yapılır. Tereddüt edilen nokta açıklanır. Görüş isteyen birimin konuya ilişkin düşüncesi ile konu ile ilgili bilgi ve belgeler yazıya eklenir. Görüş isteyen birim görevleri ile ilgili yasal düzenlemeleri bilmek zorunda olduklarından bu düzenlemelerde açıkça belirtilen konularda görüş istenemez. Hukuki görüş ancak yasa, tüzük, yönetmelik ve sözleşmelerde boşlukların olması ya da düzenlemelerdeki hükümlerin kolay anlaşılamaz olması durumlarında istenebilir. Görüş, Hukuk İşleri Müdürü veya görevlendirileceği Avukatlar tarafından havale edilen konu hakkındaki yürürlükteki yasal düzenlemelere göre incelenir ve ilgili birime gönderilir. Hukuk İşleri Müdürlüğünce bildirilen görüşler bağlayıcı değildir. Görüş isteyen birimin sorumluluğunu ortadan kaldırmaz. Yapılan hizmet açıklama ve yorumlama hizmetidir.)

h) Sonucunda mahkeme, parasal ödemeye ilişkin karar verdiği takdirde, gerekli ödemenin yapılması için ilgili müdürlüklere bildirmek. (İlgili birim tahakkuku düzenleyerek ödenmek üzere Mali Hizmetler Müdürlüğüne gönderir.)

ı) Müdürlüğün faaliyet planını Başkanlığın stratejik hedefleri doğrultusunda, yıllık bütçesini ilgili birim ile koordineli olarak hazırlamak ve belirlenmiş zamanda teslim etmek,

 

Alt Birimlerin Görevleri

MADDE 9- (1) Hukuk İşleri Müdürlüğü 3 alt birimden oluşmaktadır.

 a) Kalem Alt Birimi,

 b) Hukuk Alt Birimi,

 c) Arabuluculuk Alt Birimi   

 

Kalem Alt Birimi’nin Görevleri

Kalem Alt Birimi, Memurlar ve Takip Elemanından oluşur.

a)Müdür tarafından görev taksimi suretiyle verilen işleri, işbirliği içinde ve birbirleri ile koordineli şekilde yürütmek,

b)Hukuk İşleri Müdürlüğü’nün idari ve yazışma işlemlerini düzenli ve etkin bir şekilde yürütmek,

c) Gelen giden elektronik ve/veya fiziki tüm evraklar tebellüğ almak, dava dosyalarının ve diğer dosyalar ile belgelerin kayıt, havale ve dosyalama işlerini yürütmek. Gelen tüm belgelerin önceki belgeler ve dosyalarla bağlantısını tespit ederek ilgilisine teslim etmek,

ç)Müdürlüğün tüm yazılarını önceliklerine göre sıraya koyarak yazmak, kararların ve her türlü yazıların örneklerini çıkarıp arşivlemek,

d)Müdürlük avukatlarınca hazırlanan dava, cevap, itiraz, istinaf, temyiz, karar düzeltme, tavzih, karar kesinleştirme ve tebliği, gider avansı ve harç iadesi vb. dilekçeleri ile icra takip taleplerini, UYAP sisteminden mümkün olmaması halinde, yargı mercileri ve adalet dairelerine sunmak, kayıtlarını yaptırmak,

e)Yargı mercilerinde ve adalet dairelerinde yapılacak dava ve takipler için gerekli olan yargı harç, damga vergisi, keşif, bilirkişi, posta ücretleri vb. Müdürlük bütçesinden karşılanan yargılama giderlerini ilgili yerlere yatırmak, sarf belgelerini temin ederek Müdürlük giderlerine usulünce işlemek, harcama talimatlarını ve ödeme emirlerini düzenlemek.

f)Müdür ve avukatlar tarafından verilen yazıları usulüne uygun biçimde yazmak,

g)Müdürlükte bulunan personel dosyalarını düzenlemek,

ğ)Müdürlüğün bilgi işlem ve arşiv hizmetlerini düzenli olarak yapmak ve korumak,

h)Müdürlüğün demirbaşında kayıtlı eşyaları korumak, demirbaş işlemlerini Taşınır Mal Yönetmeliğine uygun olarak takibini yapmak,

ı)Müdürlüğün ihtiyaç duyduğu demirbaş ve sarfiyat malzemelerinin teminini sağlamak,

i)Hukuk İşleri Müdürü’nün toplantı ve randevularını düzenler,

j)Raporlama ve veri dokümanlarının oluşturulmasını sağlamak,

k)Müdürlüğün genel düzeni ve işleyişine ilişkin diğer idari işleri ile Müdür ve avukatlar tarafından verilecek diğer işleri yürütür.

l)Kalem Alt Birimi personeli ihtiyaç duyulması halinde Arabuluculuk alt biriminin tüm görev ve sorumluluklarını da yerine getirir.

m)Müdürlüğün stratejik planı, performans programı ve yıllık faaliyet raporunun hazırlanmasını sağlamak,

 

 

Hukuk Alt Birimi’nin Görevleri

Hukuk Alt Birimi Avukatlardan oluşur. Hukuk Alt Birimi, Belediye Başkanı adına yargı organları, resmi kurumlar ve kuruluşlar nezdinde Belediye tüzel kişiliğini temsil eder, dava açar, açılan davalara karşı gerekli savunmada bulunur ve davaları sonuçlandırır, icra takip işlemlerini yürütür ve sonuçlandırır, hukuki ihtilaflarda belediyenin hak ve menfaatlerini korur ve Belediyeyi savunur. Belediye mevzuatı, diğer mevzuatlar ve bu yönetmelik ile kendisine verilen görevlerin yerine getirilmesinden sorumludur.

 

Arabuluculuk Alt Biriminin Görevleri

a) Arabuluculuk alt birimi meri mevzuat hükümleri uyarınca, hukuk uyuşmazlıklarının arabuluculuk yoluyla çözümlenmesine ilişkin her türlü arabuluculuk faaliyeti ile arabuluculuğa ilişkin tüm iş ve işlemleri yerine getirir.

b) 22.06.2012 tarih ve 28331 sayılı Resmi Gazete’ de yayımlanarak yürürlüğe konulan 6325 sayılı Hukuk Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk Kanunu’nun "Arabuluculuk faaliyetinin yürütülmesi" başlıklı 15. Maddesine 25.10.2017 tarih ve 30221 sayılı Resmi Gazete’ de yayımlanarak yürürlüğe konulan 7036 sayılı Kanunun 22. maddesiyle eklenen sekizinci fıkrası uyarınca  arabuluculuk müzakerelerinde idareyi, üst yönetici tarafından belirlenen iki üye ile hukuk birimi amiri veya onun belirleyeceği bir avukat ya da hukuk müşavirinden oluşan komisyonun temsil eder.

c) Arabuluculuk Alt Birim Yöneticisi ve arabuluculuk kalem personeli Müdür ve avukatlar tarafından verilecek diğer işleri yürütür.

ç) Arabuluculuk Alt Birim Yöneticisi ve arabuluculuk kalem personeli ihtiyaç duyulması halinde Kalem Alt Biriminin tüm görev ve sorumluluklarını da yerine getirir.

 

 

DÖRDÜNCÜ KISIM

Personelin Görev, Yetki ve Sorumluluğu

 

Hukuk İşleri Müdürü’nün Görev, Yetki ve Sorumluluğu

MADDE 10- (1) Hukuk İşleri Müdürü’nün Hukuk Fakültesi mezunu olması esastır. Belediye Başkanına bağlı olarak aşağıda sayılı yetki ve görevleri haizdir. Hukuk İşleri Müdürü’ne vekâlet veya görevlendirme durumunda da Hukuk Fakültesi mezunu olma koşulu aranır. Hukuk İşleri Müdürü;

a) Bu Yönetmelikte belirtilen müdürlük hizmetlerinin zamanında verimli ve düzenli şekilde yürütülmesini sağlamak,

b) Tüm dava, icra takibi ve diğer işlemlerin dağıtımını gerçekleştirmek,

c) Müdürlüğün çalışma konuları ile ilgili kuruluş ve birimlerle iş birliği kurmak,

ç) Harcama yetkilisi olarak ödeme emri belgesi düzenlenmesini sağlamak,

d) Müdürlüğün planlı ve programlı bir şekilde çalışmasını düzenleyerek, personel arasında uyumlu bir işbirliği ortamı kurulmasını sağlamak ve çalışmalarını izlemek, denetlemek,

e) Çalışma verimini arttırma amacıyla, kanunları, idari ve genel yargı kararlarını ve bunlarla ilgili yayınları satın almak, abone olmak, bunlardan personellerin yararlanmasını sağlamak,

f) Müdürlükte yapılan çalışmalarla ilgili olarak belli aralıklarla toplantılar düzenlemek, çalışmaları değerlendirmek,

g) ) Müdürlüğün faaliyet planını Başkanlığın stratejik hedefleri doğrultusunda, yıllık bütçesini ilgili birim ile koordineli olarak hazırlamak ve belirlenmiş zamanda teslim etmek,

ğ) Başkanlık Makamınca; mevzuat hükümlerine uygun verilen diğer görevleri de yapmak,

h)  Günlük çalışma programlarını yapmak,

ı) Kendisinin ve personelinin beceri ve mesleki bilgi açısından gelişmesini sağlamak üzere eğitim planlamasını yapmak,

i) Taşınır Mal Yönetmeliği kapsamında müdürlüğe ait taşınır malların etkin, ekonomik ve verimli kullanılmasını sağlar bu kapsamda gerekli iş ve işlemleri yürütmek,

j) Müdürlüğüne alınacak, ayrılacak personel ile personelindeki statü değişikliklerini, Başkanlığın personel politika ve usulleri çerçevesinde kontrol etmek,

k) Arabuluculuk görüşmelerini koordine etmek,

l) Müdür, yürütülen bütün işlerin, ilgili Kanunlar, Mevzuatlar, Yönetmelikler ve ilgili Genelgeler çerçevesinde doğru ve zamanında yapılmasından ilgili Başkan Yardımcısı ve Başkana karşı sorumludur.

m) Müdür sorumlu olduğu tüm personellerin yıllık izin kullanış zamanlarını iş yoğunluğuna göre planlar.

n) Müdür, kendisine bağlı olan alt birim, bölüm ve personelin çalışmalarını denetlemek, mesai ve disiplin işlerinin takibini yapmakla sorumludur.

 

Avukatların Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 11- (1) Sarıyer Belediye Başkanlığı Hukuk İşleri Müdürlüğü’nde çalışmakta olan avukatların görevleri;

a)Kendilerine tevdi edilen dava ve icra dosyalarının gerektirdiği tüm işlemleri sonuçlandırıncaya kadar yapmak,

b) Davaların duruşma ve keşiflerinde hazır bulunmak,

c) Davaların her aşamasında Müdüre bilgi vermek,

ç) Müdür tarafından istenen konularda araştırma yapmak ve sonucu hakkında bilgi vermek,

d) Müdür tarafından gerek görülmesi veyahut Müdürün izinli ve raporlu olduğu durumlarda görüş bildirmek,

e) Müdür tarafından mer’i mevzuata göre verilen diğer görevleri yerine getirmek,

f) Belediye Başkanı adına Adli ve İdari Yargı Mercilerinde Belediye tüzel kişiliğini temsil etmek, dava açmak, açılan davalara karşı gerekli savunmada bulunmak ve davaları sonuçlandırmak,

g) Mahkeme kararlarının neticelenmesinden sonra karar gereği yapılması gereken işlemleri takip etmek, ödeme durumlarında ilgili müdürlüklere ödeme miktarlarını bildirmek,

ğ)  Yargı organlarının Belediye aleyhinde olan kararları hakkında kanun yoluna gitmemekte haklı gerekçeler olması halinde yasal süresi içinde müdürün imzası ile Başkanlık Makamının oluruna sunmak,

h) Davayı takip eden avukatın görüşü ve müdür onayıyla dosya karar düzeltme isteğinden vazgeçmek,

ı) Tüm aşamalarıyla sonuçlanan dosyaları, 30 gün içerisinde, arşive kaldırılmak üzere kalem personeline vermek,

i) Arabuluculuk komisyonuna üye olanlar arasından Hukuk İşleri Müdürü tarafından görevlendirilenler; görev aldığı Arabuluculuk görüşmelerinde gerekli ön hazırlığı yapar ve görüşmelerde hazır bulunur.

 

 

Hukuk İşleri Müdürlüğü Alt Birim Yöneticilerinin Görev, Yetki ve Sorumluluğu

MADDE 12- (1) Hukuk İşleri Müdürlüğü’nde Alt Birim yöneticisi statüsünde çalışan personel;

a) Bürodaki işlerin yasa ve yönetmelikler, Başkanlık ve Müdürlük talimatlarına uygun eksiksiz ve gecikmesiz olarak yapılmasını ve bu amaçla personelin eğitimini sağlamaktan,

b) Personelin görev bölümünü yapmaktan ve personelin devamlılığını sağlamaktan,

c) Personele havale edilen evraklarla ilgili olarak yapılan işleri kontrol etmekten, işlemlerin eksiksiz yapılmasından,

ç) Müdür tarafından teknik ve idari konularda verilen görevleri yerine getirmekten,

d) Müdürlükte kendisine bağlı personeli denetlemek ve bunların talimat, bildiri ve genelgeler çerçevesinde verimli bir şekilde çalışmasını sağlamaktan,

e) Müdürlük içi birimlerde çalışan personelin yıllık izin kullanış zamanlarını tespit etme, disiplin, takdirname, ödül, yer değiştirme gibi personel işlemleri için müdüre öneride bulunmaktan,

f) Belediye mevzuatı, diğer mevzuatlar ve bu yönetmelik ile kendisine verilen görevlerin yerine getirilmesinden,  müdürüne karşı sorumludur.

 

 

Diğer Personelin Görev, Yetki ve Sorumluluğu

MADDE 13- (1) Müdürlük emrinde görevli memurlar ve diğer personel;

a) Müdürlüğünün görev alanı ile ilgili olarak, Başkanlığın amaçları, politikaları ve bütçeleri ile uyumlu hedefler, planlar ve programların geliştirilmesinde tüm operasyonel, teknik ve uygulamalarda amirine gerekli desteği eksiksiz vermekten,

b) Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planların hazırlanmasında amirinin direktiflerine uygun iş ve işlemleri yapmaktan,

c)  Müdürlüğün kendisine tevdi edilen işlerini en kısa zamanda ve en ekonomik şekilde icra ederek sonuçlandırmaktan,

ç)  Müdürlüğün haberleşme ve evrak akışını amirinin direktifleri doğrultusunda sağlamaktan,

d) Müdürlüğün faaliyet planını Başkanlığın stratejik hedeflerine göre hazırlanmasında amirinin istediği tüm iş ve işlemleri yapmaktan,

e) Organizasyon yapısında ve/veya iş tariflerinde zamanla doğacak değişiklikler için kendini geliştirmekten,

f) İşbölümü esasları dâhilinde, eş düzey ve diğer pozisyonlarla koordinasyon içerisinde çalışmaktan,

g) Kendisinin verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün konularda bilgisini devamlı arttırmaktan,

ğ) Müdürlüğün tüm faaliyetlerinde ilgili kanun, tüzük, yönetmelik, genelge, tebliğ, iş metotları ve diğer ilgili mer’i mevzuata riayet etmekten,

h) Faaliyeti için amirince talep edilen veya faydalı gördüğü bütün raporları eksiksiz hazırlamaktan,

ı) Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydı tutmak, gerekli belgeleri düzenlemek ve takip etmek, önemli olan evrakı usulüne uygun muhafaza etmekten,

i) Kendilerine verilen görevleri kanunlar, tüzükler, yönetmelikler, Başkanlık Genelge ve Bildirileri ile ilgili mevzuat çerçevesinde ve üst amirinin emirleri doğrultusunda gecikmesiz ve eksiksiz olarak yapmaktan, yükümlü ve sıralı üst amirlerine karşı sorumludur.

 

 

 

BEŞİNCİ KISIM

Uygulama Usul ve Esasları

 

Görev ve İş Dağılımı

MADDE 14- (1)Müdürlüğün tüm personel arasındaki görev ve iş dağılımı müdür tarafından yapılır. Müdürlükteki iş ve işlemler müdür tarafından düzenlenen plan dâhilinde yürütülür.

 

(2)Yönetmelikte geçen personelin herhangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları halinde, ilgili personelin elektronik ortamda üzerinde duran işleri, görevleri gereği kendisinde bulunan her türlü dosya, evrak, yazı ve belgeler ile ayni ve nakdi zimmetinde bulunan tüm malları bir çizelgeye bağlı olarak müdüre veya müdürün tespit ettiği kişiye teslimini yapması zorunludur.

 

 

Diğer Kurum ve Kuruluşlarla İlgili İşlemler

MADDE 15- (1) Müdürlüğün diğer birimler ve kuruluşlar ile yazışmalarında;

a) Müdürlükler arası yazışmalar birim müdürü tarafından elektronik imza ile yapılır. Dağıtım kısmında ilgili başkan yardımcısı “bilgi için” eklenir..

b)Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Büyükşehir Belediye Başkanlığı, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür ve Başkan Yardımcısı’nın parafı Belediye Başkanı’nın veya yetki verdiği Başkan Yardımcısı’nın imzası ile yürütülür.

 

 

Gelen Giden Evrakla İlgili Yapılacak İşlemler

MADDE 16- (1) Gelen-giden evrak kaydı ile ilgili yapılacak işlemlerde;

a) Müdürlüğe elektronik ya da fiziki olarak gelen evrak, Müdür / sorumlu personel tarafından ilgili personele elektronik ortamda havale edilir. Personel evrakın gereğini zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür.

b) Fiziki evraklar ilgili personele imza karşılığı zimmetle verilir. Evrakların havalesinin yalnızca elektronik ortamla yapılması halinde de personele zimmetlenmiş sayılır. Fiziki veya elektronik ortamda gelen ve giden evraklar referans ve kayıt numarasına göre işlenir. Müdürlüklere gönderilecek evraklar zimmetle ilgili müdürlüğe teslim edilir. Müdürlükler arası havale ve kayıt işlemleri elektronik ortamda yapılır.

 

Arşivleme ve Dosyalama

MADDE 17- (1) Yapılan yazışmaların arşivleme işlemlerinde;

a) Müdürlüklerde elektronik ortamda yapılan yazışmalar elektronik ortamda muhafaza edilir. Islak imzalı yazışmalar ise birer sureti konularına göre tasnif edilerek ayrı klasörlerde arşivlenme sürelerince muhafaza edilir.

b) İşlemi biten evraklar arşive kaldırılır.

c) Arşivlerdeki evrakların muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından arşiv görevlisi ve ilgili amiri sorumludur.

ç) Arabuluculuk raporu 5 yıl boyunca muhafaza edilir.

d) Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkında Yönetmelik hükümleri doğrultusunda arşivleme süresi dolan evrakların tasnif ve imha işlemleri yapılır.

 

Arabuluculuk Alt Biriminin Çalışma Esasları

MADDE 18- (1) Arabuluculuk Alt Birimi yöneticisi yürütülen işlerin düzenli ve zamanında tamamlanmasını sağlamak için gerekli önlemleri alır.

(2) Arabuluculuk Alt Birimi, gerektiğinde diğer birimlerle iş birliği yaparak uyuşmazlıkların çözümüne katkı sağlar. Arabuluculuk birim yöneticisi, arabuluculuk başvurularını sözlü veya yazılı olarak ilgili müdürlüklere bildirir, toplantılar için gerekli bilgi ve belgelerin toplanmasını sağlar,

(3) Arabuluculuk görüşmelerinde konu ile ilgili anlaşma/anlaşmama hususunda Müdürlüklerin görüş ve önerileri dikkate alınır.

(4)Komisyon tarafından istenen bilgi ve belgeler ilgili Müdürlükler tarafından gecikmeksizin ve eksiksiz bir şekilde komisyona sunulur. Komisyon gerekli görürse kurumda çalışan veya kurum dışındaki uzman kişilerden Bilirkişi Raporu almaya yetkilidir.

(5)Arabuluculuk görüşmelerinde karşı taraf ile anlaşma durumunda ilgili Müdürlük/Müdürlükler, arabuluculuk anlaşma tutanağında belirtilen hükümleri tutanakta belirtilen sürede yerine getirir.

(6)Arabuluculuk işlemlerinin sekretaryası Hukuk İşleri Müdürlüğü Arabuluculuk Alt Birim yöneticisi tarafından yürütülür. Arabuluculuk görüşmesi daveti geldikten sonra geciktirilmeksizin ilgili birimlerden arabuluculuk alt birim yöneticisi tarafından bilgi ve belgeler temin edilir ve komisyon üyelerine arabuluculuk görüşme tarihi bildirilir.

(7) Arabuluculuk toplantılarına katılacak komisyon üyeleri, Müdür tarafından asil ve yedek üyeler arasından seçilir. Müdür tarafından seçilen komisyon üyelerinden birinin geçerli mazereti nedeniyle toplantıya katılamaması durumunda Müdür’ün görevlendirmesiyle yedek komisyon üyelerinden birisi arabuluculuk görüşmelerine katılır,

(8)Arabuluculuk alt birim yöneticisi, arabuluculuk görüşmelerinin sona erdiği tarihten itibaren en geç iki hafta içinde arabuluculuk müzakere komisyonu raporu düzenler,

(9) Arabuluculuk görüşmeleri ve tutanakları gizlidir. Arabuluculuk belgelerinin arabuluculuk alt birim yöneticisi tarafından kilitli dolaplarda saklanması ve yazışmaların gizli yapılması gerekmektedir. Arabuluculuk sonuç tutanakları görevli ve taraf olan kişilerden başka kişilerle paylaşılamaz.

 

 

 

Vekalet Ücreti

MADDE 19- (1) 5393 sayılı Belediye Yasası'nın 82. maddesi gereğince Belediye lehine Mahkemeler ve İcra Müdürlükleri ile İcra Hâkimlerince karar altına alınan ve tahsil edilen vekâlet ücretleri 1136 sayılı Avukatlık Kanunu 164. madde ile 5393 sayılı Belediye Kanunu 82. Maddesi gereğince 6 ay fiilen çalışmış olmak kaydıyla kadroya bağlı olarak çalışan Avukatlara ve fiilen görev yapan kalem memurlarına dağıtımı hakkında 2 Kasım 2011 tarihinde Resmi gazetede yayınlanan 659 sayılı Genel Bütçe Kapsamındaki Kamu İdareleri ve Özel Bütçeli İdarelerde Hukuk Hizmetlerinin Yürütülmesine İlişkin Kanun Hükmünde Kararname ve 8 Temmuz 2012 tarih ve 28347 sayılı Vekâlet Ücretlerinin Dağıtımına Dair Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik uygulanır. Görevinden ayrılan personel ise görevinden ayrıldığı tarihe kadar kıstelyevm hesabı yapılarak çalıştığı gün sayısı kadar hak ettiği vekâlet ücretinden pay alır.

(2) Vekâlet ücreti alacağının tahsilinde öncelikle borçluya ödeme hususunda muhtıra gönderilir. Belirtilen sürede ödeme yapılmaması halinde icra takibi yapılır.

 

 

ALTINCI KISIM

Son Hükümler

 

Yönetmelikte Hüküm Bulunmayan Haller

MADDE 20- (1) İşbu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.

 

Yürürlükten Kaldırılan Yönerge

MADDE 21- (1) Bu yönetmeliğin yürürlüğe girmesiyle Sarıyer Belediye Başkanlığı Hukuk İşleri Müdürlüğü Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönerge yürürlükten kaldırılmıştır.

 

Yürürlük

MADDE 22- (1) Bu Yönetmelik Sarıyer Belediye Meclisince kabul edildikten sonra yayımı tarihinden itibaren yürürlüğe girer.

 

Yürütme

MADDE 23- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Sarıyer Belediye Başkanı adına Hukuk İşleri Müdürü yürütür.