T.C.
SARIYER BELEDİYE BAŞKANLIĞI
Emlak ve İstimlak Müdürlüğü
ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNERGE
BİRİNCİ KISIM
Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak, Tanımlar ve Genel Esaslar
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönergenin amacı, Sarıyer Belediyesi Emlak İstimlak Müdürlüğünün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönerge, Sarıyer Belediyesi Emlak İstimlak Müdürlüğü personelinin görev, yetki ve sorumlulukları ile müdürlüğün çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Hukuki dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönerge, 5393 sayılı Belediye Kanunu ile “Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik” ve 06.06.2014 tarih ve 2014/51 sayılı Belediye Meclis Kararı ve ikincil mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yönergenin uygulanmasında;
a) Başkan : Sarıyer Belediye Başkanını,
b) Başkan Yardımcısı : Müdürlüğün Bağlı olduğu Başkan Yardımcısını,
c) Belediye : Sarıyer Belediyesini,
ç) Meclis : Sarıyer Belediye Meclisini,
d) Müdürlük : Emlak İstimlak Müdürlüğünü,
e) Müdür : Emlak İstimlak Müdürünü,
f) Personel : Müdürlüğe bağlı çalışanların tümünü ifade eder.
Genel esaslar
MADDE 5- (1) Sarıyer Belediye Başkanlığı Emlak İstimlak Müdürlüğü tüm çalışmalarında;
a) Karar alma, uygulama ve eylemlerde şeffaflık,
b) Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk,
c) Hesap verebilirlik,
ç) Kurum içi yönetimde ve ilçeyi ilgilendiren kararlarda katılımcılık,
d) Uygulamalarda adalet ve hizmette eşitlik,
e) Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik,
f) Hizmetlerde geçici çözümler ve anlık kararlar yerine sürdürülebilirlik,
g) Doğal ve tarihi kimliklere uygun gelişmeyi sağlamak, bu anlayışla AB normlarında
Kent kimliğinin yerine getirilmesini sağlamak,
ğ) Turizm potansiyelini geliştirerek eğitim ve sağlık alanında ilçe bazında kalıcı istihdam
alanları yaratmak,
h) Kentsel yaşam ve yönetim kalitesini en yükseğe taşımak,
ı) İlçenin sahip olduğu özellikle Boğaziçi alanındaki, doğal, tarihi ve kültürel değerlerini
araştırıp, gelecek kuşaklara sağlıklı bir şekilde kazandırmak temel ilkelerini esas alır.
İKİNCİ KISIM
Emlak İstimlak Müdürlüğünün Görevleri
Emlak istimlak müdürlüğünün görevleri
MADDE 6- (1) T.C. Sarıyer Belediyesi'nin amaçları, prensip ve politikaları ile bağlı bulunulan mevzuat ve Belediye Başkanı'nın belirleyeceği esaslar çerçevesinde, Başkanlık Makamının emir ve direktifleri doğrultusunda;
a) Belediye mülkiyetindeki taşınmazların envanter kayıtlarının tutulması faaliyetlerini yürütmek ve bu hususta gerekli olan tedbirleri almak.
b) Belediye mülkiyetindeki taşınmazların kira, satış, tahsis, takas ve ecrimisil işlemlerini yapmak ve yürütmek.
c) Şahıs mülkiyetindeki taşınmazların belediyeye hibe işlemlerini yapmak.
ç) Belediye ihtiyaçları için gerekli taşınmazların kiralama, satın alma ve kamulaştırma işlemlerini yapmak.
d) İmar planı gereği ihdas edilen satılması gereken yerlerin satış işlemlerini yapmak.
e) Numarataj işlemleri ve güncellemelerini yapmak.
f) Adres bilgilerinin oluşturulması için Cadde ve Sokaklara isim vermek.
g) Nüfus Hizmetleri Kanunu doğrultusunda Maks (Mekânsal Adres Kayıt Sistemi) Veri tabanı kayıtlarını tutmak, kendi Sistemimizin Maks ile Uyumluluğunu sağlamak ve güncellemek.
ğ) Kot kesit krokisi düzenlenme işlemlerini yapmak, yüklenici tarafından hazırlanan Yapı Aplikasyon Krokisinin kontrolünü ve onayını yapmak.
h) İnşaat istikamet rölevesi düzenleme işlemlerini yapmak,
ı) Tevhit, İfraz, Yola ve Yeşile Terk, Yoldan ve Yeşilden İhdas, Sınırlı Ayni Hak Tesisi, Cins Değişikliğine esas Yüklenici tarafından hazırlanan Yapı Aplikasyon Projesinin kontrolü ve onay işlemlerini yapmak.
i) Plankote ölçümü ve kontrolünü yapmak, temelüstü aşamasına gelen yapıların kontrol ölçümleri, diğer müdürlüklerin talepleri doğrultusunda arazi ölçüm ve aplikasyon işlemlerini yapmak. Her ölçekte harita üretmek.
j) Ruhsatlı yapılarda konum, kot, gabari ve benzeri işlemlere ilişkin ölçü ve kontrolleri yapmak.
k) İmar kanununun 18. Madde uygulamalarını yapmak ve yaptırmak.
ÜÇÜNCÜ KISIM
Emlak İstimlak Müdürlüğünün Kuruluşu ve Yapılanması
Kuruluş ve yapılanma
MADDE 7- (1)Belediye Taşınmaz Yönetimini Etkinleştirmek ve Mali Yönetimle Bütünleştirmek ve Halka Sunulan Belediye Hizmetlerinin Kalitesini Yükseltmek amacıyla; bu yönergede belirtilen görevleri mevzuata uygun belirli bir plan ve program dâhilinde yapmakla yükümlü Emlak İstimlak Müdürlüğü, 08.11.2013 tarih ve 2013/118 sayılı Belediye Meclis Kararıyla kurulmuştur.
(2) Müdürlük bir müdür ve müdürlükte hizmetin gereklerine uygun biçimde görevlendirilen yeterli sayıda ve nitelikte diğer personelden oluşur. Müdürlüğün bu yönergede belirtilen hizmet ve faaliyetlerini daha etkin ve verimli biçimde yürütülebilmesi amacıyla Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar çerçevesinde müdürlüğün hizmet alanları, görev ve sorumluluklarına paralel olarak ihtiyaç duyulan nitelik ve sayıda ve Başkanının onayı ile kadro karşılığı olmaksızın hizmet gereği, bu maddede belirtilen veya yeniden yapılandırılan birimler için Birim Sorumlusu görevlendirilmesi yapılabilir.
(3) Birimlerin iç organizasyon yapılarının teşkili, söz konusu birimde görev yapmakta olan kadrolu personel dâhil olmak üzere Birim Sorumlusunun görev, yetki ve sorumlulukları, müdürün teklifi ve Başkanın onayı ile gerçekleştirilecek bir iç düzenlemeyle geçerlilik kazanır.
(4) Emlak İstimlak Müdürlüğü aşağıda yazılı alt birimlerden oluşur;
a) Kalem Birimi,
b) Arşiv Birimi,
c) Harita Birimi,
ç) Emlak ve İstimlak Birimi,
d) Numarataj Birimi,
DÖRDÜNCÜ KISIM
Personelin Görev, Yetki ve Sorumluluğu
Emlak istimlak müdürünün görev, yetki ve sorumluluğu
MADDE 8- (1) 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu ve mer’i mevzuatın ilgili maddeleri gereği üniversite mezunu, yönetici vasfına sahip işlerin sevk ve idaresini sağlayabilecek kapasitedeki personelden atanan Emlak İstimlak Müdürü;
ç) Müdürlüğün faaliyet planını Başkanlığın stratejik hedeflerine göre hazırlamak, faaliyet planına göre yıllık bütçesini Mali Hizmetleri Müdürlüğü ile koordineli olarak hazırlamak ve belirlenmiş zamanda teslim etmek,
ğ) Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydın tutulmasını, gerekli belgelerin düzenlenmesini ve takibini, önemli olan evrakın muhafaza edilmesini, bu konulardaki mevzuat ve usullere göre hareket edilmesini sağlamak,
ı) Taşınır Mal Yönetmeliği kapsamında müdürlüğe ait taşınır malların etkin, ekonomik ve verimli kullanılmasını sağlar bu kapsamda gerekli iş ve işlemleri yürütür.
i) Yasalar ve diğer mevzuatla kendisine verilen görevler ile Başkanlıkça verilecek diğer işleri yapmakla yükümlüdür.
j) Müdür, yürütülen bütün işlerin, ilgili Kanunlar, Mevzuatlar, Yönetmelikler ve ilgili Genelgeler çerçevesinde doğru ve zamanında yapılmasından ilgili Başkan Yardımcısı ve Başkana karşı sorumludur.
Emlak istimlak müdürlüğü şeflerinin/birim sorumlularının görev, yetki ve sorumluluğu
MADDE 9- (1) Emlak İstimlak Müdürlüğünde şef/birim sorumlusu statüsünde çalışan personel;
a) Bürodaki işlerin yasa ve yönetmelikler, Başkanlık ve Müdürlük talimatlarına uygun eksiksiz ve gecikmesiz olarak yapılmasını ve bu amaçla personelin eğitimini sağlamaktan,
b) Müdürün herhangi bir sebeple bulunmadığı zamanlarda müdürün görevlerini yürütmekten,
c) Memur ve işçilerin görev bölümünü yapmaktan ve personelin devamlılığını sağlamaktan,
ç) Personele havale edilen evraklarla ilgili olarak yapılan işleri kontrol etmekten, işlemlerin eksiksiz ve zamanında yapılmasından,
d) Müdür tarafından teknik ve idari konularda verilen görevleri yerine getirmekten,
e) Müdürlükte kendisine bağlı memur ve personeli denetlemek ve bunların talimat, bildiri ve genelgeler çerçevesinde verimli bir şekilde çalışmasını sağlamaktan,
f) Müdürlük içi birimlerde çalışan personelin yıllık izin kullanış zamanlarını tespit etme, disiplin, takdirname, ödül, yer değiştirme gibi personel işlemleri için müdüre öneride bulunmaktan,
g) Belediye mevzuatı, diğer mevzuatlar ve bu yönerge ile kendisine verilen görevlerin yerine getirilmesinden, müdürüne karşı sorumludur.
Diğer personelin görev, yetki ve sorumluluğu
MADDE 10- (1) Müdürlük emrinde görevli memurlar ve diğer personel;
a) Müdürlüğünün görev alanı ile ilgili olarak, Başkanlığın amaçları, politikaları ve bütçeleri ile uyumlu hedefler, planlar ve programların geliştirilmesinde tüm operasyonel, teknik ve uygulamalarda amirine gerekli desteği eksiksiz vermekten,
b) Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planların hazırlanmasında amirinin direktiflerine uygun iş ve işlemleri yapmaktan,
c) Müdürlüğün kendisine tevdi edilen işlerini en kısa zamanda ve en ekonomik şekilde icra ederek sonuçlandırmaktan,
ç) Müdürlüğün haberleşme ve evrak akışını amirinin direktifleri doğrultusunda sağlamaktan,
d) Müdürlüğün faaliyet planını Başkanlığın stratejik hedeflerine göre hazırlanmasında amirinin istediği tüm iş ve işlemleri yapmaktan,
e) Organizasyon yapısında ve/veya iş tariflerinde zamanla doğacak değişiklikler için kendini geliştirmekten,
f) İşbölümü esasları dâhilinde, eş düzey ve diğer pozisyonlarla koordinasyon içerisinde çalışmaktan,
g) Kendisinin verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün konularda bilgisini devamlı arttırmaktan,
ğ) Müdürlüğün tüm faaliyetlerinde ilgili kanun, tüzük, yönetmelik, genelge, tebliğ, iş metotları ve diğer ilgili mer’i mevzuata riayet etmekten,
h) Faaliyeti için amirince talep edilen veya faydalı gördüğü bütün raporları eksiksiz hazırlamaktan,
ı) Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydı tutmak, gerekli belgeleri düzenlemek ve takip etmek, önemli olan evrakı usulüne uygun muhafaza etmekten,
i) Kendilerine verilen görevleri kanunlar, tüzükler, yönetmelikler, Başkanlık Genelge ve Bildirileri ile ilgili mevzuat çerçevesinde ve üst amirinin emirleri doğrultusunda gecikmesiz ve eksiksiz olarak yapmaktan, yükümlü ve sıralı üst amirlerine karşı sorumludur.
BEŞİNCİ KISIM
Evraklarla İlgili İşlemler ve Arşivleme
Diğer kurum ve kuruluşlarla ilgili işlemler
MADDE 11- (1) Müdürlüğün diğer birimler ve kuruluşlar ile yazışmalarında;
a) Müdürlükler arası yazışmalar Müdür’ün imzası ile
b) Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Büyükşehir Belediyesi, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür ve Başkan Yardımcısının parafı Belediye Başkanını veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.
Gelen giden evrakla ilgili yapılacak işlemler
MADDE 12 – (1) Gelen-giden evrak kaydı ile ilgili yapılacak işlemlerde;
a) Müdürlüğe elektronik ortamda veya fiziki olarak gelen evrakın önce elektronik ortamda kaydı yapılarak referans numarası verilir. Müdür tarafından ilgili personele elektronik ortamda havale edilir. Personel evrakın gereğini zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür.
b) Evraklar ilgili personele imza karşılığı zimmetle verilir. Evrakların havalesinin yalnızca elektronik ortamla yapılması halinde de personele zimmetlenmiş sayılır. Gelen ve giden evraklar elektronik ortamda veya matbu evrak kayıt defterine referans ve kayıt numarasına göre işlenir. Müdürlüklere gönderilecek evraklar zimmetle ilgili müdürlüğe teslim edilir. Müdürlükler arası havale ve kayıt işlemleri elektronik ortamda yapılır.
Arşivleme ve dosyalama
MADDE 13 - (1) Yapılan yazışmaların arşivleme işlemlerinde;
a) Müdürlüklerde yapılan tüm yazışmaların birer sureti konularına göre tasnif edilerek ayrı klasörlerde saklanır.
b) İşlemi biten evraklar arşive kaldırılır.
c) Arşivlerdeki evrakların muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından arşiv görevlisi ve ilgili amiri sorumludur.
ç) Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkında Yönetmelik hükümleri doğrultusunda arşivleme süresi dolan evrakların tasnif ve imha işlemleri yapılır.
ALTINCI KISIM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yönergede hüküm bulunmayan haller
MADDE 14- (1) İşbu Yönergede hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlük
MADDE 15- (1) Bu Yönerge Belediye Başkanınca onaylandığı tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 16- (1) Bu Yönerge hükümlerini Sarıyer Belediye Başkanı adına Emlak ve İstimlak Müdürü yürütür.