BİRİNCİ KISIM
Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak, Tanımlar ve Temel İlkeler
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı, Sarıyer Belediye Başkanlığı Emlak ve İstimlak Müdürlüğünün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik, Sarıyer Belediye Başkanlığı Emlak ve İstimlak Müdürlüğünün kuruluş amacı, faaliyet alanları, organizasyon yapısı ile yönetici ve diğer personelin görev, yetki ve sorumluluk alanları ile müdürlüğün çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Hukuki Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanunu ve ilgili diğer mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;
Belediye : Sarıyer Belediye Başkanlığını,
Başkan : Sarıyer Belediye Başkanını,
Başkan Yardımcısı : Müdürlüklerin Bağlı olduğu Başkan Yardımcısını, ç) Meclis : Sarıyer Belediye Meclisini,
Müdürlük / Birim : Emlak ve İstimlak Müdürlüğü’nü,
Müdür : Emlak ve İstimlak Müdürünü,
Alt Birim : Müdürlüğe bağlı kurulan alt birimi,
Alt Birim Yöneticisi : Müdürlük Alt birimlerini sevk ve idare eden Birim Yöneticisi, ğ) Personel : Müdürlüğe bağlı çalışanların tümünü ifade eder.
Temel İlkeler
MADDE 5- (1) Sarıyer Belediye Başkanlığı Emlak ve İstimlak Müdürlüğü tüm çalışmalarında;
Karar alma, uygulama ve eylemlerde şeffaflık,
Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk,
Hesap verebilirlik,
ç) Kurum içi yönetimde ve ilçeyi ilgilendiren kararlarda katılımcılık,
Uygulamalarda adalet ve hizmette eşitlik,
Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik,
Hizmetlerde geçici çözümler ve anlık kararlar yerine sürdürülebilirlik,
Doğal ve tarihi kimliklere uygun gelişmeyi sağlamak, bu anlayışla AB normlarında Kent kimliğinin yerine getirilmesini sağlamak,
ğ) Turizm potansiyelini geliştirerek eğitim ve sağlık alanında ilçe bazında kalıcı istihdam alanları yaratmak,
Kentsel yaşam ve yönetim kalitesini en yükseğe taşımak,
ı) İlçenin sahip olduğu özellikle Boğaziçi alanındaki, doğal, tarihi ve kültürel değerlerini araştırıp, gelecek kuşaklara sağlıklı bir şekilde kazandırmak temel ilkelerini esas alır.
İKİNCİ KISIM
Emlak ve İstimlak Müdürlüğü Kuruluş, Yapılanma ve Bağlılık Kuruluş ve Yapılanma
MADDE 6- (1)Belediye Taşınmaz Yönetimini Etkinleştirmek ve Mali Yönetimle Bütünleştirmek ve Halka Sunulan Belediye Hizmetlerinin Kalitesini Yükseltmek amacıyla; bu yönetmelikte belirtilen görevleri mevzuata uygun belirli bir plan ve program dâhilinde yapmakla yükümlü Emlak ve İstimlak Müdürlüğü, 08.11.2013 tarih ve 2013/118 sayılı Belediye Meclis Kararıyla kurulmuştur.
Müdürlük bir müdür ve müdürlükte hizmetin gereklerine uygun biçimde görevlendirilen yeterli sayıda ve nitelikte diğer personelden oluşur. Müdürlüğün bu yönetmelikte belirtilen hizmet ve faaliyetlerini daha etkin ve verimli biçimde yürütülebilmesi amacıyla Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar çerçevesinde müdürlüğün hizmet alanları, görev ve sorumluluklarına paralel olarak ihtiyaç duyulan nitelik ve sayıda ve Başkanının onayı ile kadro karşılığı olmaksızın hizmet gereği, bu maddede belirtilen veya yeniden yapılandırılan alt birimler için Alt Birim Yöneticisi görevlendirilmesi yapılabilir.
Müdürlüğün görev, yetki ve sorumlulukları paylaştırılarak, daha etkin ve verimli şekilde yürütülmesi amacı ile kurulan alt birimde, müdürün emir ve talimatlarına göre verilen görevler yürütülür.
Alt birimin iç organizasyon yapılarının teşkili; söz konusu birimde görev yapmakta olan tüm personel ve Alt Birim Yöneticisinin görev, yetki ve sorumlulukları, müdürün teklifi ve Başkanın onayı ile gerçekleştirilecek bir iç düzenlemeyle geçerlilik kazanır.
Emlak ve İstimlak Müdürlüğü aşağıda yazılı alt birimlerden oluşur;
Kalem Alt Birimi,
Arşiv Alt Birimi,
Harita Alt Birimi,
ç) Emlak - İstimlak Alt Birimi,
Numarataj Alt Birimi,
Bağlılık
MADDE 7- Emlak ve İstimlak Müdürlüğü, Belediye Başkanı veya Başkanın görevlendireceği başkan yardımcısına bağlı olarak görev yapar.
ÜÇÜNCÜ KISIM
Emlak ve İstimlak Müdürlüğünün Görevleri Emlak ve İstimlak Müdürlüğünün Görevleri
MADDE 8- (1) Belediye Başkanlığının amaçları, prensip ve politikaları ile bağlı bulunulan mevzuat ve Belediye Başkanı'nın belirleyeceği esaslar çerçevesinde, Başkanlık Makamının emir ve direktifleri doğrultusunda;
Belediye mülkiyetindeki taşınmazların envanter kayıtlarının tutulması faaliyetlerini yürütmek ve bu hususta gerekli olan tedbirleri almak.
Belediye mülkiyetindeki taşınmazların kira, satış, tahsis, takas ve ecrimisil işlemlerini yapmak ve yürütmek.
Şahıs mülkiyetindeki taşınmazların belediyeye hibe işlemlerini yapmak.
ç) Belediye ihtiyaçları için gerekli taşınmazların kiralama, tahsis, satın alma ve kamulaştırma işlemlerini yapmak.
İmar planı gereği ihdasen oluşan ve satılması gereken yerlerin satış işlemlerini yapmak.
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi Kontrol yasasına göre Belediyenin ihtiyaç duyduğu Maliye Hazine kayıtlı taşınmazların tahsis işlemlerin yürütülmesi.
Hazineye ait taşınmaz malların değerlendirilmesine ilişkin 4706/4916 ve 3194 Sayılı Yasalar kapsamında devir ve hak sahiplerine satış işlemlerini yapmak.
Maliye Hazinesi adına olan parsellerin devrini almak. ( bedelli /bedelsiz)
ğ) 2886,3194,2981/3290,4706/4916,2942/4650 Sayılı Yasalar çerçevesinde taşınmazlara ilişkin kıymet takdirlerinin yapılması için “Başkanlık Kıymet Takdir Komisyonu” ve “Uzlaşma Komisyonu” teşkilini Başkanlık onayı ile sağlamak ve sekretaryasını yürütmek.
Adres ve Numaralamaya İlişkin Yönetmelik doğrultusunda, ilçemiz sınırları içerisinde bulunan adres bileşenlerinin adres standardına göre, oluşturulmalarını, düzenlemelerini yapmak ve bu bileşenleri MAKS (Mekânsal Adres Kayıt Sistemi) üzerinde güncel halde tutmak, kullanılan sistemlerin MAKS ile Uyumluluğunu sağlamak ve güncellemek.
ı) Yapı ruhsatı belgesi alınmadan önce adres ve yapı bilgilerinin tespitini yapmak.
Vatandaş, firma ve resmi kurumlara talep doğrultusunda güncel adres bilgisinin bildirmek.
Her türlü Ölçüm, Aplikasyon ve harita tespit işlerini yapmak.
Kot kesit krokisi düzenlenme işlemlerini yapmak, yüklenici tarafından, onaylı vaziyet planına göre hazırlanan Yapı Aplikasyon Krokisinin kontrolünü ve onayını yapmak.
İnşaat istikamet rölevesi düzenleme işlemlerini yapmak,
B.Ö.H.Y.Y. esasları çerçevesinde ve 3194 sayılı kanunun ilgili maddeleri uyarınca;
şahıs mülkiyetli taşınmazların yola terk, irtifak hakkı, sınır değişikliği, terkin, tevhit, ifraz ve ihdas işlemlerinde; Müdürlüğe iletilen değişiklik beyannamesinin büro ve arazi kontrollerini yaparak, Encümen teklif belgesi tanzim eder ve Encümene sunmak.
Plankote ölçümü ve kontrolünü yapmak, temelüstü aşamasına gelen yapıların kontrol ölçümleri, diğer müdürlüklerin talepleri doğrultusunda arazi ölçüm ve aplikasyon işlemlerini yapmak. Her ölçekte harita üretmek.
Plan gereği yapılan parselasyon işlemlerinde itirazlara ilişkin Mahkeme Kararlarını inceler, değerlendirir, raporlarını hazırlar (bilirkişi raporları v.s), kanun çerçevesinde gerekli itirazları yapmak.
ö) Ruhsatlı yapılarda konum, kot, gabari ve benzeri işlemlere ilişkin ölçü ve kontrolleri yapmak.
3194 sayılı İmar Kanununun, 18. Madde uygulamalarını yapmak ve yaptırmak.
DÖRDÜNCÜ KISIM
Personelin Görev, Yetki ve Sorumluluğu
Emlak ve İstimlak Müdürünün Görev, Yetki ve Sorumluluğu
MADDE 8- (1) 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu ve mer’i mevzuatın ilgili maddeleri gereği yönetici vasfına sahip işlerin sevk ve idaresini sağlayabilecek kapasitedeki personelden atanan Emlak ve İstimlak Müdürü;
Emlak ve İstimlak Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlamak.
Müdürlük personelinin verimli bir şekilde çalışması için gerekli tedbirleri almak.
Günlük çalışma programlarını yapmak.
ç) Müdürlüğün faaliyet planını Başkanlığın stratejik hedeflerine göre hazırlamak, faaliyet planına göre yıllık bütçesini ilgili birim ile koordineli olarak hazırlamak ve belirlenmiş zamanda teslim etmek,
Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planlar hazırlamak. Planların uygunluk ve yeterliliğini devamlı olarak izlemek, gerekiyorsa, düzeltmeye yönelik tedbirleri almak.
Kendisinin ve personelinin beceri ve mesleki bilgi açısından gelişmesini sağlamak üzere eğitim planlamasını yapmak.
Müdürlüğüne alınacak, ayrılacak personel ile personelindeki statü değişikliklerini, Başkanlığın personel politika ve usulleri çerçevesinde kontrol etmek.
İşgücünün en faydalı şekilde kullanılması ve işlerin en az maliyetle yürütülmesi için, emrindeki personelin görev ve sorumluluklarını belirlemek, iş ve işlemlerin buna uygunluğunu denetlemek,
ğ) Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydın tutulmasını, gerekli belgelerin düzenlenmesini ve takibini, önemli olan evrakın muhafaza edilmesini, bu konulardaki mevzuat ve usullere göre hareket edilmesini sağlamak,
Faaliyet sahası ile ilgili proje ve taslaklar hazırlayıp bunları uygulamaya geçirebilmek için onaya sunmak,
ı) Taşınır Mal Yönetmeliği kapsamında müdürlüğe ait taşınır malların etkin, ekonomik ve verimli kullanılmasını sağlar bu kapsamda gerekli iş ve işlemleri yürütür.
Yasalar ve diğer mevzuatla kendisine verilen görevler ile Başkanlıkça verilecek diğer işleri yapmakla yükümlüdür.
Müdür, yürütülen bütün işlerin, ilgili Kanunlar, Mevzuatlar, Yönetmelikler ve ilgili Genelgeler çerçevesinde doğru ve zamanında yapılmasından ilgili Başkan Yardımcısı ve Başkana karşı sorumludur.
Emlak ve İstimlak Müdürlüğü Alt Birim Yöneticisinin Görev, Yetki ve Sorumluluğu MADDE 9- (1) Emlak ve İstimlak Müdürlüğünde Alt Birim Yöneticisi statüsünde çalışan personel;
Bürodaki işlerin yasa ve yönetmelikler, Başkanlık ve Müdürlük talimatlarına uygun eksiksiz ve gecikmesiz olarak yapılmasını ve bu amaçla personelin eğitimini sağlamaktan,
Memur ve işçilerin görev bölümünü yapmaktan ve personelin devamlılığını sağlamaktan,
Personele havale edilen evraklarla ilgili olarak yapılan işleri kontrol etmekten, işlemlerin eksiksiz ve zamanında yapılmasından,
ç) Müdür tarafından verilen görevleri yerine getirmekten,
Müdürlükte kendisine bağlı memur ve personeli denetlemek ve bunların talimat, bildiri ve genelgeler çerçevesinde verimli bir şekilde çalışmasını sağlamaktan,
Müdürlük içi birimlerde çalışan personelin yıllık izin kullanış zamanlarını tespit etme, disiplin, takdirname, ödül, yer değiştirme gibi personel işlemleri için müdüre öneride bulunmaktan,
Belediye mevzuatı, diğer mevzuatlar ve bu yönetmelik ile kendisine verilen görevlerin yerine getirilmesinden, müdürüne karşı sorumludur.
Diğer personelin görev, yetki ve sorumluluğu
MADDE 10- (1) Müdürlük emrinde görevli memurlar ve diğer personel;
Müdürlüğünün görev alanı ile ilgili olarak, Başkanlığın amaçları, politikaları ve bütçeleri ile uyumlu hedefler, planlar ve programların geliştirilmesinde tüm operasyonel, teknik ve uygulamalarda amirine gerekli desteği eksiksiz vermekten,
Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planların hazırlanmasında amirinin direktiflerine uygun iş ve işlemleri yapmaktan,
Müdürlüğün kendisine tevdi edilen işlerini en kısa zamanda ve en ekonomik şekilde icra ederek sonuçlandırmaktan,
ç) Müdürlüğün haberleşme ve evrak akışını amirinin direktifleri doğrultusunda sağlamaktan,
Müdürlüğün faaliyet planını Başkanlığın stratejik hedeflerine göre hazırlanmasında amirinin istediği tüm iş ve işlemleri yapmaktan,
Organizasyon yapısında ve/veya iş tariflerinde zamanla doğacak değişiklikler için kendini geliştirmekten,
İşbölümü esasları dâhilinde, eş düzey ve diğer pozisyonlarla koordinasyon içerisinde çalışmaktan,
Kendisinin verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün konularda bilgisini devamlı arttırmaktan,
ğ) Müdürlüğün tüm faaliyetlerinde ilgili kanun, tüzük, yönetmelik, genelge, tebliğ, iş metotları ve diğer ilgili mer’i mevzuata riayet etmekten,
Faaliyeti için amirince talep edilen veya faydalı gördüğü bütün raporları eksiksiz hazırlamaktan,
ı) Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydı tutmak, gerekli belgeleri düzenlemek ve takip etmek, önemli olan evrakı usulüne uygun muhafaza etmekten,
Kendilerine verilen görevleri kanunlar, tüzükler, yönetmelikler, Başkanlık Genelge ve Bildirileri ile ilgili mevzuat çerçevesinde ve üst amirinin emirleri doğrultusunda gecikmesiz ve eksiksiz olarak yapmaktan, yükümlü ve sıralı üst amirlerine karşı sorumludur.
Görev ve İş Dağılımı
BEŞİNCİ KISIM
Uygulama Usul ve Esasları
MADDE 11- (1)Müdürlüğün tüm personel arasındaki görev ve iş dağılımı müdür tarafından yapılır. Müdürlükteki iş ve işlemler müdür tarafından düzenlenen plan dâhilinde yürütülür.
(2)Yönetmelikte geçen personelin herhangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları halinde, ilgili personele elektronik ortamda atanan iş ve işlemleri, görevleri gereği kendisinde bulunan her türlü dosya, evrak, yazı ve belgeler ile ayni ve nakdi zimmetinde bulunan tüm malları bir çizelgeye bağlı olarak müdüre veya müdürün tespit ettiği kişiye teslimini yapması zorunludur.
Diğer Kurum ve Kuruluşlarla İlgili İşlemler
MADDE 12- (1) Müdürlüğün diğer birimler ve kuruluşlar ile yazışmalarında;
Müdürlükler arası yazışmalar birim müdürü tarafından elektronik imza ile yapılır. Dağıtım kısmında ilgili başkan yardımcısı “bilgi için” eklenir.
Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Büyükşehir Belediyesi, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür ve Başkan Yardımcısının parafı Belediye Başkanını veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.
Gelen Giden Evrakla İlgili Yapılacak İşlemler
MADDE 13 – (1) Gelen-giden evrak kaydı ile ilgili yapılacak işlemlerde;
Müdürlüğe elektronik ya da fiziki olarak gelen evrak, Müdür / sorumlu personel tarafından ilgili personele elektronik ortamda havale edilir. Personel evrakın gereğini zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür.
Fiziki evraklar ilgili personele imza karşılığı zimmetle verilir. Evrakların havalesinin yalnızca elektronik ortamla yapılması halinde de personele zimmetlenmiş sayılır. Fiziki veya elektronik ortamda gelen ve giden evraklar referans ve kayıt numarasına göre işlenir. Müdürlüklere gönderilecek evraklar zimmetle ilgili müdürlüğe teslim edilir. Müdürlükler arası havale ve kayıt işlemleri elektronik ortamda yapılır.
Arşivleme ve Dosyalama
MADDE 14 - (1) Yapılan yazışmaların arşivleme işlemlerinde;
Müdürlüklerde elektronik ortamda yapılan yazışmalar elektronik ortamda muhafaza edilir. Islak imzalı yazışmalar ise birer sureti konularına göre tasnif edilerek ayrı klasörlerde arşivlenme sürelerince muhafaza edilir.
İşlemi biten evraklar arşive kaldırılır.
Arşivlerdeki evrakların muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından arşiv görevlisi ve ilgili amiri sorumludur.
ç) Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkındaki Yönetmelik hükümleri doğrultusunda arşivlenme süresi dolan evrakların tasnif ve imha işlemleri yapılır.
ALTINCI KISIM
Son Hükümler
Yönetmelikte Hüküm Bulunmayan Haller
MADDE 15- (1) İşbu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlükten Kaldırılan Yönerge
MADDE 16– (1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesiyle Sarıyer Belediye Başkanlığı Emlak ve İstimlak Müdürlüğü Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönerge yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 17- (1) Bu Yönetmelik, Sarıyer Belediye Meclisince kabul edildikten sonra yayımı tarihinden itibaren yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 18- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Sarıyer Belediye Başkanı adına Emlak ve İstimlak Müdürü yürütür.