Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğü Yönetmeliği | SARIYER BELEDİYESİ
Sarıyer Belediyesi
contetns
Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğü Yönetmeliği

T.C.

SARIYER BELEDİYE BAŞKANLIĞI

Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğü

 

ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK

 

BİRİNCİ KISIM

Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak, Tanımlar ve Temel İlkeler

 

Amaç

MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı, Sarıyer Belediye Başkanlığı Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğünün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.

 

Kapsam

MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik, Sarıyer Belediye Başkanlığı Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğünün kuruluş amacı, faaliyet alanları, organizasyon yapısı ile yönetici ve diğer personelin görev, yetki ve sorumluluk alanları ile müdürlüğün çalışma usul ve esaslarını kapsar.

 

Hukuki dayanak

MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanunu ve ilgili diğer mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

 

Tanımlar

MADDE 4- (1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;

  1. Belediye : Sarıyer Belediye Başkanlığını,
  2. Başkan : Sarıyer Belediye Başkanını,
  3. Başkan Yardımcısı : Müdürlüklerin Bağlı olduğu Başkan Yardımcısını,

Meclis : Sarıyer Belediye Meclisini,

  • Müdürlük / Birim : Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğü’nü,
  1. Müdür : Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürünü,
  2. Alt Birim : Müdürlüğe bağlı kurulan alt birimi,
  3. Alt Birim Yöneticisi : Müdürlük Alt birimlerini sevk ve idare eden Birim Yöneticisi,
  4. Personel : Müdürlüğe bağlı çalışanların tümünü ifade eder.
  • Engelli Çocuk ve Ailelerine Destek Merkezi (EÇADEM): İlçemizde ikamet eden engelli çocuklara ve ailelerine eğitim ve destek veren hizmet alt birimini,

 

  1. Kadın Çalışmaları Koordinasyon Merkezi (SAKEM) : Kadınlara özel çalışmalar yapmak, kadınların maruz kaldıkları ayrımcılıklarla mücadele etmek, kadınları ve çocukları şiddetten korumak amacıyla kişiye özel çözümler üretebilen çalışma birimidir.

 

 

 

 

 

 

 

 

Temel İlkeler

MADDE 5- (1) Sarıyer Belediye Başkanlığı Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğü tüm çalışmalarında;

  1. Karar alma, uygulama ve eylemlerde şeffaflık,
  2. Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk,
  3. Hesap verebilirlik,
  • Kurum içi yönetimde ve ilçeyi ilgilendiren kararlarda katılımcılık,
  1. Uygulamalarda adalet ve hizmette eşitlik,
  2. Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik,
  3. Hizmetlerde geçici çözümler ve anlık kararlar yerine, proaktiflik ve sürdürülebilirlik,

temel ilkelerini esas alır.

 

 

İKİNCİ KISIM

 

Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğünün Kuruluş, Yapılanma ve Bağlılık

 

Kuruluş, Yapılanma ve Bağlılık

Madde 6- (1) Mali Yönetim Sistemi ve İç Kontrol ile Stratejik Yönetimi Kurumsallaştırmak; Gerekli Olan Mali Kaynaklara Ulaşmak amacıyla; bu yönetmelikte belirtilen görevleri mevzuata uygun belirli bir plan ve program dâhilinde yapmakla yükümlü Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğü, bir müdür ve müdürlükte hizmetin gereklerine uygun biçimde görevlendirilen yeterli sayıda ve nitelikte diğer personelden oluşur.

 

(2) Müdürlüğün bu yönetmelikte belirtilen hizmet ve faaliyetlerini daha etkin ve verimli biçimde yürütülebilmesi amacıyla Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar çerçevesinde müdürlüğün hizmet alanları, görev ve sorumluluklarına paralel olarak ihtiyaç duyulan nitelik ve sayıda ve Başkanının onayı ile kadro karşılığı olmaksızın hizmet gereği, bu maddede belirtilen veya yeniden yapılandırılan alt birimler için Alt Birim Yöneticisi görevlendirilmesi yapılabilir.

 

(3) Müdürlüğün görev, yetki ve sorumlulukları paylaştırılarak, daha etkin ve verimli şekilde yürütülmesi amacı ile kurulan alt birimde, Müdürün emir ve talimatlarına göre verilen görevler yürütülür.

Alt birimin iç organizasyon yapılarının teşkili; söz konusu birimde görev yapmakta olan tüm personel ve Alt Birim Yöneticisinin görev, yetki ve sorumlulukları, müdürün teklifi ve Başkanın onayı ile gerçekleştirilecek bir iç düzenlemeyle geçerlilik kazanır.

 

(4) Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğü aşağıdaki Alt Birimlerden Oluşur;

  1. Eşitlik Alt Birimi
  2. Yaşlı Hizmetleri Alt Birimi
  3. Kadın Sığınma Evi Alt Birimi
  • ) Kadın Girişimcilik ve İstihdam Alt Birimi
  1. Kadın Danışma ve Eğitim Merkezleri
  2. EÇADEM Engelli Çocuk ve Ailelerine Destek Merkezi Alt Birimi
  3. Yaşlı Gündüz Bakımevi Alt Birimi
  4. Sarıyer 95 Ebeveyn Rehberliği Alt Birimi

 

 

 

 

Bağlılık

Madde 7- Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğü, Belediye Başkanı veya Başkanın görevlendireceği başkan yardımcısına bağlı olarak görev yapar.

 

 

ÜÇÜNCÜ KISIM

Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğünün Görevleri

 

Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğünün Görevleri

MADDE 8- (1) Belediye Başkanlığının amaçları, prensip ve politikaları ile bağlı bulunulan mevzuat ve Belediye Başkanı'nın belirleyeceği esaslar çerçevesinde, Başkanlık Makamının emir ve direktifleri doğrultusunda;

a) Aile, çocuk ve bireylerin ruhsal ve fiziksel bütünlüğünün korunması, refahının arttırılmasına yönelik faaliyetlerini yürütmek,

b) Sarıyer ilçesinde yaşayan aile, çocuk ve bireylerin sosyal, kültürel ve ekonomik bakımdan destekleyici çalışmaları gerçekleştirmek, eğitim ve danışmanlık yapmak.

c) Kadınların toplumsal hayatın tüm alanlarında hak, fırsat ve imkanlardan eşit biçimde yararlanmalarını sağlamak üzere; Kadınlara yönelik sosyal hizmet faaliyetlerini yürütmek, bu alanda ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile gönüllü kuruluşlar arasında işbirliği ve koordinasyonu sağlamak.

ç) Aile, çocuk ve bireylere yönelik olarak eğitsel faaliyetler, projeler, konferans, seminer ve benzeri etkinlikler düzenlemek.

d) Yapılacak hizmetlerin geliştirilmesi ve yeni hizmet modellerinin oluşturulmasını sağlamak bunları ilgili uygulayıcı kurum ve kuruluşlar, sivil toplum örgütleri, üniversiteler, vakıf ve dernekler ile işbirliği içinde yürütmek.

e) Aile, çocuk ve birey konularında yurt içi ve yurt dışı fon kuruluşlarına projeler sunmak, finansman kaynaklarını belediye hizmetlerinde kullanabilecek çalışmalar yapmak.

f) Müdürlüğün çalışmalarını stratejik plan ve performans programındaki hedeflerine uygun olarak gerçekleşmesini sağlamak.

g) Müdürlüğün yıllık faaliyet raporunun hazırlanmasını sağlamak.

ğ) Stratejik planlamaya uygun bütçe hazırlamak ve en ekonomik şekilde kullanılmasını ve gerçekleşmesini sağlamak.

h) Aile, çocuk ve bireyleri sosyal hayata katacak etkinlikler düzenlemek uygun mekânlar içinde iyileştirici ve geliştirici çalışmalar yapmak.

ı) Dezavantajlı gruplara yönelik üniversiteler, kamu kurum ve kuruluşları ile işbirliği içerisinde sosyal çalışmalar ve projeler yapmak.

i) Toplumda kadına ve çocuklara karşı şiddetin oluşmasını önlemeye yönelik; öfke kontrolü, stresle başa çıkma, alkol ve uyuşturucunun olumsuz etkileri, ruhsal bozuklukların aile hayatına etkileri, insan hakları, kadın hakları, çocuk hakları vb. konularında eğitici programlar yapmak ve hedef kitlelerin bu programlara katılımlarını sağlayacak yöntemler geliştirmek.

j) 18 yaşın üzerinde olup her türlü şiddete maruz kalmış veya kalma ihtimali olan barınma ihtiyacı duyan kadınların çocukları ile geçici bir süre kalabilecekleri sığınma evlerine yerleşimlerini sağlamak.

k) 18 yaşın üzerinde olup her türlü şiddete maruz kalmış veya kalma ihtimali olan bireylerin zorunluluk hali ya da talepleri doğrultusunda diğer kurumlarla adli, idari veya hukuki konularda koordinasyon sağlamak.

l) Çocuk ihmal ve istismarı durumlarında talebe bakılmaksızın ilgili diğer kurumlarla iletişime geçmek.

m) Sarıyer 95 ebeveyn rehberliği (0-3 yaş) kapsamında Sarıyer ilçe sınırları içerisinde ikamet eden ebeveynlere ve bebeğe bakım veren diğer bireylere erken çocukluk eğitimi vermek. Ailelerin talepleri doğrultusunda Çocuk Gündüz Bakımevlerine yönlendirme yapmak.

 

DÖRDÜNCÜ KISIM

Personelin Görev, Yetki ve Sorumluluğu

 

Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürünün Görev, Yetki ve Sorumluluğu

MADDE 9- (1) 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu ve mer’i mevzuatın ilgili maddeleri gereği yönetici vasfına sahip işlerin sevk ve idaresini sağlayabilecek kapasitedeki personelden atanan Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürü;

a) Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlamak,

b) Müdürlük personelinin verimli bir şekilde çalışması için gerekli tedbirleri almak,

c) Günlük çalışma programlarını yapmak,

ç) Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planlar hazırlamak,

d) Stratejik planlama ile müdürlüğe verilen hedeflerin gerçekleştirilmesini sağlamak,

e) Müdürlüğün faaliyet planını Başkanlığın stratejik hedefleri doğrultusunda, yıllık bütçesini ilgili birim ile koordineli olarak hazırlamak ve belirlenmiş zamanda teslim etmek,

f) Planların uygunluk ve yeterliliğini devamlı olarak izlemek, gerekiyorsa, düzeltmeye yönelik tedbirleri almak,

g) Kendisinin ve personelinin beceri ve mesleki bilgi açısından gelişmesini sağlamak üzere İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü ile koordineli eğitim planlamasını yapmak,

ğ) Müdürlüğe alınacak, ayrılacak personel ile personelindeki statü değişikliklerini, Başkanlığın personel politika ve usulleri çerçevesinde kontrol etmek,

h) İşgücünün en faydalı şekilde kullanılması ve işlerin en az maliyetle yürütülmesi için, emrindeki personelin görev ve sorumluluklarını belirlemek, iş ve işlemlerin buna uygunluğunu denetlemek,

ı) Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydın tutulmasını, gerekli belgelerin düzenlenmesini ve takibini, önemli olan evrakın muhafaza edilmesini, bu konulardaki mevzuat ve usullere göre hareket edilmesini temin etmek,

i) Faaliyet sahası ile ilgili proje ve taslaklar hazırlayıp bunları uygulamaya geçirebilmek için onaya sunmak,

j) Taşınır Mal Yönetmeliği kapsamında müdürlüğe ait taşınır malların etkin, ekonomik ve verimli kullanılmasını sağlar bu kapsamda gerekli iş ve işlemleri yürütür.

k) Yasalar ve diğer mevzuatla kendisine verilen görevler ile Başkanlıkça verilecek diğer işleri yapmakla yükümlüdür.

l) Yürütülen bütün işlerin, ilgili Kanunlar, Mevzuatlar, Yönetmelikler ve ilgili Genelgeler çerçevesinde doğru ve zamanında yapılmasından, ilgili Başkan Yardımcısı ve Başkana karşı sorumludur.

m) Müdür, sorumlu olduğu tüm personellerin yıllık izin kullanış zamanlarını iş yoğunluğuna göre planlar.

n) Müdür, kendisine bağlı olan alt birim, bölüm ve personelin çalışmalarını denetlemek, mesai ve disiplin işlerinin takibini yapmakla sorumludur.

 

 

 

 

 

Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğü Alt Birim Yöneticisinin Görev, Yetki ve Sorumluluğu

MADDE 10- (1) Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğünde Alt Birim Yöneticisi statüsünde çalışan personel;

a) Bürodaki işlerin yasa ve yönetmelikler, Başkanlık ve Müdürlük talimatlarına uygun eksiksiz ve gecikmesiz olarak yapılmasını ve bu amaçla personelin eğitimini sağlamaktan,

b) Personelin görev bölümünü yapmaktan ve personelin devamlılığını sağlamaktan,

c) Personele havale edilen evraklarla ilgili olarak yapılan işleri kontrol etmekten, işlemlerin eksiksiz ve zamanında yapılmasından,

ç) Müdür tarafından teknik ve idari konularda verilen görevleri yerine getirmekten,

d) Müdürlükte kendisine bağlı personeli denetlemek ve bunların talimat, bildiri ve genelgeler çerçevesinde verimli bir şekilde çalışmasını sağlamaktan,

e) Müdürlük içi birimlerde çalışan personelin yıllık izin kullanış zamanlarını tespit etme, disiplin, takdirname, ödül, yer değiştirme gibi personel işlemleri için müdüre öneride bulunmaktan,

f) Belediye mevzuatı, diğer mevzuatlar ve bu yönerge ile kendisine verilen görevlerin yerine getirilmesinden, müdürüne karşı sorumludur.

 

Diğer personelin görev, yetki ve sorumluluğu

MADDE 11- (1) Müdürlük emrinde görevli personel;

a) Müdürlüğünün görev alanı ile ilgili olarak, Başkanlığın amaçları, politikaları ve bütçeleri ile uyumlu hedefler, planlar ve programların geliştirilmesinde tüm operasyonel, teknik ve uygulamalarda amirine gerekli desteği eksiksiz vermekten,

b) Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planların hazırlanmasında amirinin direktiflerine uygun iş ve işlemleri yapmaktan,

c) Müdürlüğün kendisine tevdi edilen işlerini en kısa zamanda ve en ekonomik şekilde icra ederek sonuçlandırmaktan,

ç) Müdürlüğün haberleşme ve evrak akışını amirinin direktifleri doğrultusunda sağlamaktan,

d) Müdürlüğün faaliyet planını Başkanlığın stratejik hedeflerine göre hazırlanmasında amirinin istediği tüm iş ve işlemleri yapmaktan,

e) Organizasyon yapısında ve/veya iş tariflerinde zamanla doğacak değişiklikler için kendini geliştirmekten,

f) İşbölümü esasları dâhilinde, eş düzey ve diğer pozisyonlarla koordinasyon içerisinde çalışmaktan,

g) Kendisinin verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün konularda bilgisini devamlı arttırmaktan,

ğ) Müdürlüğün tüm faaliyetlerinde ilgili kanun, tüzük, yönetmelik, genelge, tebliğ, iş metotları ve diğer ilgili mer’i mevzuata riayet etmekten,

h) Faaliyeti için amirince talep edilen veya faydalı gördüğü bütün raporları eksiksiz hazırlamaktan,

ı) Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydı tutmak, gerekli belgeleri düzenlemek ve takip etmek, önemli olan evrakı usulüne uygun muhafaza etmekten,

i) Kendilerine verilen görevleri kanunlar, tüzükler, yönetmelikler, Başkanlık Genelge ve Bildirileri ile ilgili mevzuat çerçevesinde ve üst amirinin emirleri doğrultusunda gecikmesiz ve eksiksiz olarak yapmaktan, yükümlü ve sıralı üst amirlerine karşı sorumludur.

 

 

 

 

 

 

BEŞİNCİ KISIM

Uygulama Usul ve Esasları

Görev ve İş Dağılımı

MADDE 12- (1)Müdürlüğün tüm personel arasındaki görev ve iş dağılımı Müdür tarafından yapılır. Müdürlükteki iş ve işlemler müdür tarafından düzenlenen plan dâhilinde yürütülür.

 

(2)Yönetmelikte geçen personelin herhangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları halinde, ilgili personelin elektronik ortamda atanan iş ve işleri, görevleri gereği kendisinde bulunan her türlü dosya, evrak, yazı ve belgeler ile ayni ve nakdi zimmetinde bulunan tüm malları bir çizelgeye bağlı olarak Müdüre veya Müdürün tespit ettiği kişiye teslimini yapması zorunludur.

 

 

Diğer kurum ve kuruluşlarla ilgili işlemler

MADDE 13- (1) Müdürlüğün diğer birimler ve kuruluşlar ile yazışmalarında;

a) Müdürlükler arası yazışmalar birim müdürü tarafından elektronik imza ile yapılır. Dağıtım kısmında ilgili başkan yardımcısı “bilgi için” eklenir.

b) Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Büyükşehir Belediyesi, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür ve Başkan Yardımcısının parafı Belediye Başkanını veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.

 

Gelen giden evrakla ilgili yapılacak işlemler

MADDE 14- (1) Gelen-giden evrak kaydı ile ilgili yapılacak işlemlerde;

a) Müdürlüğe elektronik ya da fiziki olarak gelen evrak, Müdür tarafından ilgili personele elektronik ortamda havale edilir. Personel evrakın gereğini zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür.

b) Fiziki evraklar ilgili personele imza karşılığı zimmetle verilir. Evrakların havalesinin yalnızca elektronik ortamla yapılması halinde de personele zimmetlenmiş sayılır. Fiziki veya elektronik ortamda gelen ve giden evraklar referans ve kayıt numarasına göre işlenir. Müdürlüklere gönderilecek evraklar zimmetle ilgili müdürlüğe teslim edilir. Müdürlükler arası havale ve kayıt işlemleri elektronik ortamda yapılır.

 

Arşivleme ve Dosyalama

MADDE 15 - (1) Yapılan yazışmaların arşivleme işlemlerinde;

a) Müdürlüklerde elektronik ortamda yapılan yazışmalar elektronik ortamda muhafaza edilir. Islak imzalı yazışmalar ise birer sureti konularına göre tasnif edilerek ayrı klasörlerde arşivlenme sürelerince muhafaza edilir.

b) İşlemi biten evraklar arşive kaldırılır.

c) Arşivlerdeki evrakların muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından arşiv görevlisi ve ilgili amiri sorumludur.

ç) Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkındaki Yönetmelik hükümleri doğrultusunda arşivlenme süresi dolan evrakların tasnif ve imha işlemleri yapılır.

 

Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğünde Kullanılacak Defter Kayıt ve Belgeler

Madde 16 - Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğünde kullanılacak defter, kayıt ve belgeler, aynı bilgileri içerecek şekilde elektronik ortamda da düzenlenebilir. Bu şekilde düzenlenecek defter, kayıt ve belgeler, gerektiğinde çıktıları alınarak sayfa numarası verilmek ve yetkililerince imzalanmak suretiyle konularına göre açılacak dosyalarda muhafaza edilir.

 

 

ALTINCI KISIM

Son Hükümler

 

MADDE 17- İşbu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürüklükte bulunan ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.

 

Yürürlük

MADDE 18-(1) Bu Yönetmelik, Sarıyer Belediye Meclisince kabul edildikten sonra yayımı tarihinden itibaren yürürlüğe girer.

 

Yürütme

MADDE 19- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Sarıyer Belediye Başkanı adına Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürü yürütür.