İmar ve Şehircilik Müdürlüğü Yönetmeliği | SARIYER BELEDİYESİ
İletişim  
Sarıyer Belediyesi
contetns
İmar ve Şehircilik Müdürlüğü Yönetmeliği

T.C.

SARIYER BELEDİYE BAŞKANLIĞI

İmar ve Şehircilik Müdürlüğü

ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNERGE

 

BİRİNCİ KISIM

Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak, Tanımlar ve Genel Esaslar

 

Amaç

MADDE 1-(1) Bu Yönergenin amacı, Sarıyer Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.

 

Kapsam

MADDE 2-(1) Bu Yönerge, Sarıyer Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğü personelinin görev, yetki ve sorumlulukları ile müdürlüğün çalışma usul ve esaslarını kapsar.

 

Hukuki dayanak

MADDE 3-(1) Bu Yönerge, 5393 sayılı Belediye Kanunu ile “Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik” ve 06.06.2014 tarih ve 2014/51 sayılı Belediye Meclis Kararı ve ikincil mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır

 

Tanımlar

MADDE 4-(1) Bu Yönergenin uygulanmasında;

  1. Başkan                        : Sarıyer Belediye Başkanını,
  2. Başkan Yardımcısı     : Müdürlüğün bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısını,
  3. Belediye                     : Sarıyer Belediyesini,
  4. Meclis                         : Sarıyer Belediye Başkanlığı Meclisi’ni,
  5. Müdür                         : İmar ve Şehircilik Müdürü’nü,
  6. Müdürlük                    : Sarıyer Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’nü
  7. Personel                      : Sarıyer Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğüne bağlı çalışanların tümünü ifade eder.

 

Genel esaslar

MADDE 5-(1) Sarıyer Belediye Başkanlığı İmar ve Şehircilik Müdürlüğü tüm çalışmalarında;

a)    Karar alma, uygulama ve eylemlerde şeffaflık,

b)    Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk,

c)    Hesap verebilirlik,

ç)    Kurum içi yönetimde ve ilçeyi ilgilendiren kararlarda katılımcılık,

d)    Uygulamalarda adalet ve hizmette eşitlik,

e)    Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik,

f)    Hizmetlerde geçici çözümler ve anlık kararlar yerine sürdürülebilirlik,

g)   Doğal ve tarihi kimliklere uygun gelişmeyi sağlamak, bu anlayışla AB normlarında kent kimliğinin yerine getirilmesi,

ğ)    Kentsel yaşam ve yönetim kalitesini en yükseğe taşımak,

h)  İlçenin sahip olduğu özellikle Boğaziçi alanındaki, doğal, tarihi ve kültürel değerlerini araştırıp, gelecek kuşaklara sağlıklı bir şekilde kazandırmak,

i)     İlçenin yasal ve planlı gelişimini sağlamak,

          

 temel ilkelerini esas alır.

 

İKİNCİ KISIM
İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün Görevleri

 

İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün görevleri

MADDE 6-(1) T.C. Sarıyer Belediyesi'nin amaçları, prensip ve politikaları ile bağlı bulunulan mevzuat ve Belediye Başkanı'nın belirleyeceği esaslar çerçevesinde, Başkanlık Makamı’nın emir ve direktifleri doğrultusunda;

  1. Parsellerin uygulama imar planı içindeki yapılanma şartları  (Konut, Ticaret, Ticaret+Hizmet, yeşil, yol, okul vb. gibi ) ile ilgili bilgileri yazılı veya şifai olarak verilmesi,
  2. Yapı Ruhsatı almak için Belediyeden alınacak ilk resmi evrak olan imar durum belgesinin hazırlanması,
  3. İmar durumuna göre hazırlanacak vaziyet planı onayı, avan proje, mimari uygulama projelerini; ilgili yasa ve yönetmelikler ile imar plan notlarına göre incelenerek onaylanması,

ç) Statik, Makine, elektrik ve asansör projelerinin mimari projeler dikkate alınarak ilgili yasa,  yönetmelik hükümlerine göre incelenmesi, harç ve ücret tahakkuklarının hazırlanması ve projelerin onaylanması,  

  1. Parsele ait, proje tasdik harç ve ücretleri ile yol-katılım paylarının tahakkuklarının hazırlanması,
  2. Onaylı projelerin talep edilmesi halinde suret tasdikinin yapılması.
  3. Yapı ruhsatı alınmış parsellere ait onaylı mimari projelere göre ilgililerince teklif edilen kat irtifaklarının proje ile uygunluğu kontrol ederek tapu müdürlüğüne sevk edilmesi
  4. Talep edilmesi halinde, Mülkiyeti Belediyeye ait olan taşınmazların (eski eser tescili olan taşınmazlar da dahil olmak üzere), mer’i imar koşullarına göre projelendirme işlemlerini yapmak veya yaptırmak,

ğ) Müdürlüğe onay için gelen projelerin müelliflerinin tescil işlemlerini yapılması,

h) Kültür ve Tabiat Varlıkları Koruma Müdürlüğünden gelen yazıların, mevzuat hükümleri uyarınca gereğinin yapılması ile ilgili işlemleri yürütmek,

ı)  Mimari, Statik, Makine ve Elektrik Uygulama projelerinin onaylanması sonrasında 3194 sayılı İmar Yasası, İstanbul İmar Yönetmeliği ve 4708 sayılı Yapı Denetim Yasası ve uygulama yönetmeliğinde istenen belgeler tamamlatılarak, inşaat harç ve ücretinin tahakkuk ettirilmesi, parsel sahipleri adına yeni yapı, tadilat ve güçlendirme ruhsatlarının düzenlenerek, onay için müdüre sunulması, yapı ruhsatlarının elektronik ortamda takibinin yapılması işlemlerinin yürütülmesi,

i) Çağdaş şehircilik ilkelerine uygun, modern, daha yaşanabilir bir kente dönüşmesi amacıyla, ilçe sınırlarındaki gecekonduların ve kaçak yapılaşmaların ilgili mevzuat çerçevesinde yerinde dönüşümünü sağlamak,

j)  Belediye sınırları içindeki gecekondular ile bunların mülkiyet durumlarını ve hak sahiplerini tespit etmek, gerektiğinde hak sahipleri ile birlikte dönüşüme ilişkin proje modelleri geliştirmek,

k)  Hukuki güvenceye yönelik olarak mahalle sakinleri ve üniversiteler birlikte bilgilendirme çalışmaları yapmak. Gecekondu ve dönüşüm alanlarında yaşayanların hukuki güvenceye kavuşturulması öncelikli olmak üzere; resmi kurumlar, meslek odaları, muhtarlar, sivil toplum örgütleri, üniversiteler, dernek ve kooperatifler ile koordinasyonu sağlayarak toplantılar yapmak, protokoller yaparak ortak programlar, yatırımlar, projeler geliştirmek, bu konularla ilgili belediyenin yükümlülüklerinin gerçekleştirilmesini takip etmek ve neticelendirmek,

l)  Gecekondu mahallelerinde yerinde dönüşüm süreçleri üzerine çalışmalar yapmak, yerinde dönüşüm için teknik bilgi altyapısı çalışmaları yapmak ve yürütmek, mahalle sakinlerine sürekli ve sağlıklı bilgi akışını sağlamak,

m) Yerinde Dönüşüm ile ilgili kurum politikasının geliştirilmesini sağlamak,

n) Düzenli kentleşmeyi sağlamak amacıyla, Kentsel dönüşüm ve sosyal konut projelerini ve güncel uygulamaları takip etmek ve Sarıyer İlçesi’ne uygun uygulama modelleri oluşturmak. 

o)  İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı tarafından 5216 ve 2863 - 5226 sayılı yasa kapsamında onaylı 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planının alt ölçeği olan her türlü 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planları ile plan tadilatlarını, plan revizyonlarını yapmak veya yaptırmak, Belediye Meclisine havalesi ile ilgili yazışmaları yapmak, takip etmek,

ö)  İlgilileri ya da kurumlarca talep edilen plan tadilatı tekliflerine ilişkin kurum görüşü bildirmek,

p) Diğer kamu kurumlarınca bölgemizde yapılan her tür ve ölçekte ki imar planlarını takip etmek, gerektiğinde itirazda bulunmak,

r)  Belediye taşınmazlarına ilişkin gerektiğinde Başkanlık Oluru alarak imar planı/imar planı değişikliği yapmak veya yaptırmak,

s) Onaylanan planlarla ilgili olarak, plan tasdik harç ve ücretlerinin tahakkuk belgelerini düzenlemek, 

ş)  Onaylı imar plan paftalarını (CD veya ozalit) çoğaltarak tahakkuk ettirilen çekim ücreti karşılığı isteyenlere vermek,

t)  Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığınca yetki verilmesi durumunda koruma alanlarında imar planı teklifi hazırlamak, 644/648 sayılı KHK ve uygulama yönetmelikleri kapsamında verilen görevleri yerine getirmek,

u) Gerektiğinde hazırlanan imar planları çalışmalarına ilişkin bilgilendirme toplantıları düzenlemek,

ü)  Müdürlük çalışmalarını destekleme amacıyla Başkanlık Oluru alarak İmar Planı, Kentsel Tasarım, Sokak Sağlıklaştırma vb. konularda yarışmalar düzenlemek, bu amaçla baskı, yayın vb. hazırlıkları yapmak veya yaptırmak,

v) İmar planlarının uygulanmasına ilişkin tereddütte düşülen konularda görüş bildirmek,

y) Yapı ruhsatı tanzim edilen parsellerin temel üstü vizesi aldıktan sonra binanın ısı yalıtım projesine uygunluğu mahallinde kontrol etmek, harç ve ücret tahakkuk evraklarını tanzim etmek, İstanbul İmar Yönetmeliğinin ilgili maddesine göre ısı yalıtım vizesi için rapor hazırlamak.

z) Yapılarda yeşil etiketi olan asansörlerin; Asansör İşletme ve Bakım Yönetmeliğinin ilgili maddelerine göre asansör projelerinin incelenmesi, harç ve ücret tahakkuk evraklarını tanzim edilmesi, asansör tescil belgesinin düzenlenmesi,

aa) Asansör İşletme ve Bakım Yönetmeliğinin ilgili maddelerine göre Belediyemizle A sınıfı kuruluş arasında yapılan protokol kapsamında; tescil belgesi olan asansörlerin ilgili kuruluş tarafından yıllık periyodik kontrollerinin takiplerin yapılması, yapılan kontroller sonucu ilgili kuruluş tarafından çalışması sakıncalı ve uygun olmayan asansörlerin çalıştırılmamasına yönelik mühürleme, tebligat işlemlerinin yürütülmesi ve takibi,

bb) Taahhüt ve ihale yapan diğer müdürlüklerin Başkanlık Makamının uygun görüş ve onayı ile her türlü mekanik ve elektrik tesisat keşfini hazırlamak, kontrollüğü ile geçici ve kesin kabullerini yapmak.

 

 

 

 

 

 

ÜÇÜNCÜ KISIM

İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün Kuruluşu ve Yapılanması

 

Kuruluş ve yapılanma

MADDE 7-(1) İmar hukuku kapsamında, görev ve yetki alanında kalan bölgelerin kent kimliği ve imajına uygun, depreme dayanıklı, güvenilir, engelsiz, çevreci, enerji tasarruflu ve estetik yaşam alanlarından oluşan yaşanabilir bir kent haline gelinmesini sağlamak, tüm bileşenleriyle Afetlere Hazırlıklı Bir Kent Oluşturmak ve Halka Sunulan Belediye Hizmetlerinin Kalitesini Yükseltmek amacıyla; bu yönergede belirtilen görevleri mevzuata uygun belirli bir plan ve program dâhilinde yapmakla yükümlü İmar ve Şehircilik Müdürlüğü, bir müdür ve hizmetin gereklerine uygun biçimde görevlendirilen yeterli sayıda ve nitelikte diğer personelden oluşur.

 

(2) Müdürlüğün bu yönergede belirtilen hizmet ve faaliyetlerini daha etkin ve verimli biçimde yürütülebilmesi amacıyla Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar çerçevesinde müdürlüğün hizmet alanları, görev ve sorumluluklarına paralel olarak ihtiyaç duyulan nitelik ve sayıda ve Başkanının onayı ile kadro karşılığı olmaksızın hizmet gereği, bu maddede belirtilen veya yeniden yapılandırılan birimler için Birim Sorumlusu görevlendirilmesi yapılabilir.

 

(3) Birimlerin iç organizasyon yapılarının teşkili, söz konusu birimde görev yapmakta olan kadrolu personel dâhil olmak üzere Birim Sorumlusunun görev, yetki ve sorumlulukları, müdürün teklifi ve Başkanın onayı ile gerçekleştirilecek bir iç düzenlemeyle geçerlilik kazanır.

 

(4) İmar ve Şehircilik Müdürlüğü aşağıdaki alt birimlerden oluşur;

a) Kalem - Arşiv birimi,

b) Durum - Proje Tasdik birimi,

c) Planlama birimi,

ç) Makine - Elektrik birimi,

 

 

DÖRDÜNCÜ KISIM

Personelin Görev, Yetki ve Sorumluluğu

 

İmar ve Şehircilik Müdürünün görev, yetki ve sorumluluğu

MADDE8-(1) 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu ve mer’i mevzuatın ilgili maddeleri gereği üniversite mezunu, yönetici vasfına sahip işlerin sevk ve idaresini sağlayabilecek kapasitedeki personelden atanan İmar ve Şehircilik Müdürü;

a)   İmar ve Şehircilik Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlamak.

b)   Müdürlük personelinin verimli bir şekilde çalışması için gerekli tedbirleri almak.

c)   Günlük çalışma programlarını yapmak.

ç)  Müdürlüğün faaliyet planını Başkanlığın stratejik hedeflerine göre hazırlamak, faaliyet planına göre yıllık bütçesini Mali Hizmetleri Müdürlüğü ile koordineli olarak hazırlamak ve belirlenmiş zamanda teslim etmek,

d)  Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planlar hazırlamak. Planların uygunluk ve yeterliliğini devamlı olarak izlemek, gerekiyorsa, düzeltmeye yönelik tedbirleri almak,

e)  Kendisinin ve personelinin beceri ve mesleki bilgi açısından gelişmesini sağlamak üzere eğitim planlamasını yapmak.

f)  Müdürlüğüne alınacak, ayrılacak personel ile personelindeki statü değişikliklerini, Başkanlığın personel politika ve usulleri çerçevesinde kontrol etmek.

g)  İşgücünün en faydalı şekilde kullanılması ve işlerin en az maliyetle yürütülmesi için, emrindeki personelin görev ve sorumluluklarını belirlemek, iş ve işlemlerin buna uygunluğunu denetlemek,

ğ)  Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydın tutulmasını, gerekli belgelerin düzenlenmesini ve takibini, önemli olan evrakın muhafaza edilmesini, bu konulardaki mevzuat ve usullere göre hareket edilmesini sağlamak.

h)  Faaliyet sahası ile ilgili proje ve taslaklar hazırlayıp bunları uygulamaya geçirebilmek için onaya sunmak.

ı)    Taşınır Mal Yönetmeliği kapsamında müdürlüğe ait taşınır malların etkin, ekonomik ve

verimli kullanılmasını sağlar bu kapsamda gerekli iş ve işlemleri yürütmek.

i)   Yasalar ve diğer mevzuatla kendisine verilen görevler ile Başkanlıkça verilecek diğer işleri yapmak.

j)  Müdür, yürütülen bütün işlerin, ilgili Kanunlar, Mevzuatlar, Yönetmelikler ve ilgili Genelgeler çerçevesinde doğru ve zamanında yapılmasından, ilgili Başkan Yardımcısı ve Başkana karşı sorumludur.

 

İmar ve Şehircilik Müdürlüğü Şeflerinin /Birim Sorumlularının görev,yetki ve sorumluluğu

MADDE 9-(1) İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün birimlerinde şef/Birim Sorumlusu statüsünde çalışan personel;

a) Bürodaki işlerin yasa ve yönetmelikler, Başkanlık ve Müdürlük talimatlarına uygun eksiksiz ve gecikmesiz olarak yapılmasını ve bu amaçla personelin eğitimini sağlamaktan,

b) Müdürün herhangi bir sebeple bulunmadığı zamanlarda müdürün görevlerini yürütmekten,

c) Memur ve işçilerin görev bölümünü yapmaktan ve personelin devamlılığını sağlamaktan,

ç) Personele havale edilen evraklarla ilgili olarak yapılan işleri kontrol etmekten, işlemlerin eksiksiz ve zamanında yapılmasından,

d) Müdür tarafından teknik ve idari konularda verilen görevleri yerine getirmekten,

e) Müdürlükte kendisine bağlı memur ve personeli denetlemek ve bunların talimat, bildiri ve genelgeler çerçevesinde verimli bir şekilde çalışmasını sağlamaktan,

f) Müdürlük içi birimlerde çalışan personelin yıllık izin kullanış zamanlarını tespit etme, disiplin, takdirname, ödül, yer değiştirme gibi personel işlemleri için müdüre öneride bulunmaktan,

g) Belediye mevzuatı, diğer mevzuatlar ve bu yönerge ile kendisine verilen görevlerin yerine getirilmesinden, müdürüne karşı sorumludur.

 

 

Diğer personelin görev, yetki ve sorumluluğu

MADDE10-(1)Müdürlük emrinde görevli memurlar ve diğer personel;

a) Müdürlüğünün görev alanı ile ilgili olarak, Başkanlığın amaçları, politikaları ve bütçeleri ile uyumlu hedefler, planlar ve programların geliştirilmesinde tüm operasyonel, teknik ve uygulamalarda amirine gerekli desteği eksiksiz vermekten,

b) Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planların hazırlanmasında amirinin direktiflerine uygun iş ve işlemleri yapmaktan,

c) Müdürlüğün kendisine tevdi edilen işlerini en kısa zamanda ve en ekonomik şekilde icra ederek sonuçlandırmaktan,

ç) Müdürlüğün haberleşme ve evrak akışını amirinin direktifleri doğrultusunda sağlamaktan,

d) Müdürlüğün faaliyet planını Başkanlığın stratejik hedeflerine göre hazırlanmasında amirinin istediği tüm iş ve işlemleri yapmaktan,

e) Organizasyon yapısında ve/veya iş tariflerinde zamanla doğacak değişiklikler için kendini geliştirmekten,

f) İşbölümü esasları dâhilinde, eş düzey ve diğer pozisyonlarla koordinasyon içerisinde çalışmaktan,

g) Kendisinin verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün konularda bilgisini devamlı arttırmaktan,

ğ) Müdürlüğün tüm faaliyetlerinde ilgili kanun, tüzük, yönetmelik, genelge, tebliğ, iş metotları ve diğer ilgili mer’i mevzuata riayet etmekten,

h) Faaliyeti için amirince talep edilen veya faydalı gördüğü bütün raporları eksiksiz hazırlamaktan,

ı) Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydı tutmak, gerekli belgeleri düzenlemek ve takip etmek, önemli olan evrakı usulüne uygun muhafaza etmekten,

i) Kendilerine verilen görevleri kanunlar, tüzükler, yönetmelikler, Başkanlık Genelge ve Bildirileri ile ilgili mevzuat çerçevesinde ve üst amirinin emirleri doğrultusunda gecikmesiz ve eksiksiz olarak yapmaktan, yükümlü ve sıralı üst amirlerine karşı sorumludur.

 

 

BEŞİNCİ KISIM

Evraklarla İlgili İşlemler ve Arşivleme

 

Diğer kurum ve kuruluşlarla ilgili işlemler

MADDE11- (1)Müdürlüğün diğer birimler ve kuruluşlar ile yazışmalarında;

a) Müdürlükler arası yazışmalar Müdür’ün imzası ile

b) Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Büyükşehir Belediyesi, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür ve Başkan Yardımcısının parafı Belediye Başkanını veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.

 

Gelen giden evrakla ilgili yapılacak işlemler

MADDE 12 – (1) Gelen-giden evrak kaydı ile ilgili yapılacak işlemlerde;

a) Müdürlüğe elektronik ortamda veya fiziki olarak gelen evrakın önce elektronik ortamda kaydı yapılarak referans numarası verilir. Müdür tarafından ilgili personele elektronik ortamda havale edilir. Personel evrakın gereğini zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür.

b) Evraklar ilgili personele imza karşılığı zimmetle verilir. Evrakların havalesinin yalnızca elektronik ortamla yapılması halinde de personele zimmetlenmiş sayılır. Gelen ve giden evraklar elektronik ortamda veya matbu evrak kayıt defterine referans ve kayıt numarasına göre işlenir. Müdürlüklere gönderilecek evraklar zimmetle ilgili müdürlüğe teslim edilir. Müdürlükler arası havale ve kayıt işlemleri elektronik ortamda yapılır.

 

Arşivleme ve dosyalama

MADDE 13 - (1)Yapılan yazışmaların arşivleme işlemlerinde;

a) Müdürlükte elektronik ortamda yapılan tüm yazışmaların birer sureti referans numarasına göre ilgili elektronik arşivde kayıt edildiği gibi, fiziki olarak ilgili klasörde de bir sureti ayrıca saklanır.

b) İşlemi biten evraklar hem elektronik arşiv sisteminde hem de fiziki olarak arşivde saklanır.

c) Arşivlerdeki evrakların muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından Kalem ve arşiv görevlisi ve ilgili amiri sorumludur.

ç) Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkında Yönetmelik hükümleri doğrultusunda arşivleme süresi dolan evrakların tasnif ve imha işlemleri yapılır.

ALTINCI KISIM

Çeşitli ve Son Hükümler

 

Yönergede hüküm bulunmayan haller

MADDE 14-(1) İşbu Yönergede hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.

 

Yürürlük

MADDE 15-(1) Bu Yönerge Belediye Başkanınca onaylandığı tarihte yürürlüğe girer.

 

Yürütme

MADDE 16-(1) Bu Yönerge hükümlerini Sarıyer Belediye Başkanı adına İmar ve Şehircilik Müdürü yürütür.