Fen İşleri Müdürlüğü Yönetmeliği | SARIYER BELEDİYESİ
Sarıyer Belediyesi
contetns
Fen İşleri Müdürlüğü Yönetmeliği

T.C.

SARIYER BELEDİYE BAŞKANLIĞI

Fen İşleri Müdürlüğü

Çalışma Usul Ve Esasları Hakkında Yönetmelik

 

BİRİNCİ KISIM

Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak, Tanımlar ve Temel İlkeler

 

Amaç

MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı, Sarıyer Belediye Başkanlığı Fen İşleri Müdürlüğünün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.

 

Kapsam

MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik, Sarıyer Belediye Başkanlığı Fen İşleri Müdürlüğünün kuruluş amacı, faaliyet alanları, organizasyon yapısı ile yönetici ve diğer personelin görev, yetki ve sorumluluk alanları ile müdürlüğün çalışma usul ve esaslarını kapsar.

 

Hukuki Dayanak

MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanunu ve ilgili diğer mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

 

 

Tanımlar

MADDE 4- (1) Bu yönetmeliğin uygulanmasında;

  1. Belediye                             : Sarıyer Belediye Başkanlığını,
  2. Başkan                               : Sarıyer Belediye Başkanını,
  3. Başkan Yardımcısı             : Müdürlüklerin Bağlı olduğu Başkan Yardımcısını, ç) Meclis          :Sarıyer Belediye Meclisini,
  4. Müdürlük /Birim                 :Fen İşleri Müdürlüğünü ,
  5. Müdür                                 : Fen İşleri Müdürünü,
  6. Alt Birim                           : Müdürlüğe bağlı kurulan alt birimi,
  7. Alt Birim Yöneticisi        : Müdürlük alt birimlerini sevk ve idare eden Birim Yöneticisi, ı) Personel                                             : Müdürlüğe bağlı çalışanların tümünü ifade eder.

Temel İlkeler

MADDE 5- (1) Sarıyer Belediye Başkanlığı Fen İşleri Müdürlüğü tüm çalışmalarında;

  1. Karar alma, uygulama ve eylemlerde şeffaflık,
  2. Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk,
  3. Hesap verebilirlik,

ç) Kurum içi yönetimde ve ilçeyi ilgilendiren kararlarda katılımcılık,

  1. Uygulamalarda adalet ve hizmette eşitlik,
  2. Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik,
  3. Hizmetlerde geçici çözümler ve anlık kararlar yerine sürdürülebilirlik,
  4. Yerel ekonomik kaynakları verimli kullanarak nitelikli ve kentsel estetiği gözeten hizmetler sunmak temel ilkelerini esas alır.

 

 

 

İKİNCİ KISIM

Fen İşleri Müdürlüğü Kuruluş, Yapılanma ve Bağlılık

 

MADDE 6- (1) İlçede çağdaş hizmet binaları tesis ederek markalaşmış bir kentin hizmetine sunmak, ihtiyaç olan yol ve kaldırımları yapmak ve mevcutları iyileştirmek; ilçe sınırları içerisinde bulunan doğrudan halka hizmet eden mekânsal yapıların standartlarını yükseltmek ve Halka Sunulan Belediye Hizmetlerinin Kalitesini Yükseltmek amacıyla; bu yönetmelikte belirtilen görevleri mevzuata uygun belirli bir plan ve program dâhilinde yapmakla yükümlü Fen İşleri Müdürlüğü, 05-07-2007 tarih ve 2007 / 27 sayılı Meclis Kararı ile kurulmuş olup, bir müdür ve hizmetin gereklerine uygun biçimde görevlendirilen yeterli sayıda ve nitelikte diğer personelden oluşur.

  1. Müdürlüğün bu yönetmelikte belirtilen hizmet ve faaliyetlerini daha etkin ve verimli biçimde yürütülebilmesi amacıyla Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar çerçevesinde müdürlüğün hizmet alanları, görev ve sorumluluklarına paralel olarak ihtiyaç duyulan nitelik ve sayıda Belediye Başkanının onayı ile kadro karşılığı olmaksızın hizmet gereği, bu maddede belirtilen veya yeniden yapılandırılan alt birimler için Alt Birim Yöneticisi görevlendirilmesi yapılabilir.
  2. Müdürlüğün görev, yetki ve sorumlulukları paylaştırılarak, daha etkin ve verimli şekilde yürütülmesi amacı ile kurulan alt birimde, müdürün emir ve talimatlarına göre verilen görevler yürütülür.

Alt birimin iç organizasyon yapılarının teşkili; söz konusu birimde görev yapmakta olan tüm personel ve Alt Birim Yöneticisinin görev, yetki ve sorumlulukları, müdürün teklifi ve Başkanın onayı ile gerçekleştirilecek bir iç düzenlemeyle geçerlilik kazanır.

 

  1. Fen İşleri Müdürlüğü aşağıdaki alt birimlerden oluşur:
  1. Proje Yönetim –Üst Yapı İşleri Alt Birimi
  2. Yol Bakım Onarım-Altyapı-Ulaşım Planlama Alt Birimi
  3. Kalem Alt Birimi

 

Bağlılık

MADDE 7- Fen İşleri Müdürlüğü, Belediye Başkanı veya Başkanın görevlendireceği başkan yardımcısına bağlı olarak görev yapar.

 

 

 

ÜÇÜNCÜ KISIM

Fen İşleri Müdürlüğünün Görevleri

 

Fen İşleri Müdürlüğünün Görevleri

MADDE 8 – (1) Belediye Başkanlığının amaçları, prensip ve politikaları ile bağlı bulunulan mevzuat ve Belediye Başkanı’nın belirleyeceği esaslar çerçevesinde, Başkanlık Makamının emir ve direktifleri doğrultusunda;

  1. İşbu kısımda sayılan müdürlük görevlerine ve faaliyetlerine ilişkin mevzuatı güncel haliyle takip etmek ve mevzuatın gereklerini yerine getirmek,
  2. Belediyenin yapı ve inşaat programını hazırlamak,

 

  1. Bedeli belediye tarafından karşılanan ve ihale suretiyle yaptırılması düşünülen her türlü işin ilgili mevzuat hükümlerine göre keşiflerini hazırlamak,

ç) Müdürlükçe yapımı öngörülen işlerin kontrolörlük hizmetlerini yapmak, hakediş ve kesin hesaplarını düzenleyerek bunlarla ilgili tüm iş ve işlemleri takip ederek sonuçlandırmak, geçici ve kesin kabullerini yapmak,

  1. Vatandaşların, kurumların ve diğer müdürlüklerin taleplerini değerlendirerek sonucunu ilgili kişi ve kurumlara iletmek, bu talepler doğrultusunda fiziki çevre düzenlemeleri ( bordür, tretuvar vb. ) ve altyapı ( yağmur suyu vs. ) çalışmaları yapmak,
  2. Başkanlık Makamınca yapılması istenen işlere ait her türlü etüt, plan, proje ve keşif dosyalarını hazırlamak, takiplerini yapmak,
  3. Belediyenin görev ve yetki alanına giren meydan, bulvar, cadde ve sokaklarda bordür ve tretuvar çalışmalarını, yağmur suyu kanallarını, arazi koşullarına göre ihtiyaç duyulacak merdivenleri ve istinat duvarlarını projelendirip, imalat, bakım ve onarımlarını yapmak veya yaptırmak,
  4. Kar, sel ve diğer doğal afetlere karşı kriz merkezi oluşturarak mücadele etmek,

ğ) Teknik konularda Başkanlık Makamına   ve   belediyenin   diğer   birimlerine danışmanlık yapmak,

  1. Başkanlıkça uygun görülmesi halinde ilçedeki okul binalarının; bakım ve onarımı, bahçelerinin düzenlenmesi, asfalt ve bordür yapılması, spor sahalarının yapılması, tuvaletlerinin onarılması, bahçe duvarı tamiratlarının, iç - dış boyalarının, çatı onarımı vb. tamiratlarının yapılmasını sağlamak,

ı) Kamu hizmetine sunulacak bina ve tesislerin belirlenmesi, proje ve keşiflerinin hazırlanması işlemlerini yapmak, inşaat çalışmalarını sonuçlandırmak, hizmete açılmalarını sağlamak,

  1. Kadastral yolları açmak ve üzerindeki işgallerin kaldırılmasını diğer müdürlük ekipleriyle koordine ederek bu işgallerin kaldırılmasını sağlamak,

j) İmar Uygulaması sonrası oluşmuş imar yollarını açmak / açtırmak, özel mülkiyet üzerinden geçirilen fiili yolların kamulaştırmasız el atma davasına neden olmaması durumunda altyapılarının tekniğine uygun şekilde yapılmasını sağlamak,

  1. Plan Yoluna yapılan işgallerin diğer müdürlük ekipleriyle koordine ederek kaldırılmasını sağlamak,
  1. Kaymakamlık, İmar Müdürlüğü, Zabıta Müdürlüğü vb. diğer birimler tarafından bildirilen kaçak yapıların yıkılmasında kullanılacak işçi ve iş makinelerini ilgili müdürlüklere temin etmek,
  1. Altyapı çalışmalarında diğer ilgili altyapı kuruluşları ile koordinasyonu sağlamak,
  2. Yaya ve araç sirkülasyonunun rahatlıkla sağlanması için İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Merkezi’nce alınan kararlardan ya da resen tespit edilen hususlardan hareketle köprü, alt - üst geçit yapımı, geometrik düzenlemeler ve yayalaştırma uygulamaları yapmak, müdürlüğümüz görev alanlarını ilgilendiren hususlarda İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Ulaştırma Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü gibi kurumların ilçemiz sınırlarında yürüttüğü plan, proje ve yapım çalışmalarını takip ederek gerekli hallerde koordinasyonu sağlamak,
  3. Kentte Gündüz Bakım Evleri, Okul, Sağlık Ocağı, Huzur Evi, Aile Danışma Merkezleri, Kültür ve Sanat Merkezleri, Belediye Hizmet Binaları, Sokak Çocukları Evleri, Hayvan Hastanesi ve Muhtarlık Binalarının ve başkanlık tarafından karar verilen diğer yapıların yapımı, tadilat ve onarımını yapmak veya yaptırmak,

ö) Kentte yaşam kalitesini artırmak ve çağdaş yaşamı sürdürülebilir kılmak yönünde her türlü program ve projeyi hazırlamak veya hazırlatmak; bu amaçla ulusal ve uluslararası hibe, fon ve kredilerden yararlanmak,

  1. Belediyenin görev alanına giren konularda hizmetleri etkileyecek dış faktörleri incelemek,

 

  1. Yapılması planlan her türlü yatırım ve hizmetlerin gerçekleşmesi için araştırmaları yapmak, sonuçlarının dökümünü hazırlamak, hazırlanacak yatırım programına esas teşkil eden bilgi ve belgeleri toplamak,
  2. Toplanan bilgi ve verilerin ışığında ilgili müdürlüklerle irtibata geçerek proje hazırlamak veya hazırlatmak, ilgili mercilerin onayına sunmak,

ş) Proje yarışmaları düzenlemek,

  1. İlgili müdürlük tarafından talep edilen, parklar, yeşil alanlar ve refüjlerin peyzaj projelerine göre düzenlemelerinin yapılabilmesi için, ilgili müdürlükçe teklif edilen projeleri etüt etmek, yapmak ve uygulamaya hazır hale getirmek,
  2. Tarihi eserlerin tehlike arz etmesi durumunda çevresini korumaya almak,

ü) İlçe sınırlarında bulunan tarihi eser niteliği kazanmış yapıların, korunması, kullanılması ve kamu yararına işlevini sürdürmesini sağlamak için her türlü etüt, proje ve yapım işlerini yürüterek, bu yapılara görünüm anlamında niteliğini yeniden kazandırıp, tarihi varlığını devam ettirmek amacıyla, manevi mirasın korunması bakımından mimari ve sanat yönünden ayrıca inşaat açısından, rölöve, restorasyon, restitüsyon vb. projelerin yapım işlerini yapmak / yaptırmak,

  1. Hizmet binaları, kültür merkezleri, semt merkezleri ve hizmet tesislerinin, dini amaçlı ibadete hizmet veren binaların vb. gibi tüm yapı tesislerinin avan ve uygulama ve detay projelerini yapmak,
  1. Sivil toplum kuruluşlarının aktif bir biçimde faaliyetlerini yürütebilmeleri için yer, alan çalışmaları ve buna bağlı olarak dini tesis, sosyal tesis, piknik alanı, vb. projeler geliştirmek.
  2. Görev alanına giren konularda sunum, sempozyum ve çalıştaylar gerçekleştirmek.

 

 

DÖRDÜNCÜ KISIM

Personelin Görev, Yetki ve Sorumluluğu

 

Fen İşleri Müdürünün Görev, Yetki ve Sorumluluğu

MADDE 9- (1) 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu ve mer’i mevzuatın ilgili maddeleri gereği yönetici vasfına sahip işlerin sevk ve idaresini sağlayabilecek kapasitedeki personelden atanan Fen İşleri Müdürü,

  1. Fen İşleri Müdürlüğü ile diğer müdürlükler arasında koordinasyonu sağlamaktan,
  2. Müdürlük çalışanlarının verimli bir şekilde çalışması için gerekli tedbirleri almaktan,
  3. Günlük çalışma programlarını yapmaktan,

ç) Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planlar hazırlamaktan,

  1. Stratejik planlama ile müdürlüğe verilen hedeflerin gerçekleştirilmesini sağlamaktan,
  2. Müdürlüğün faaliyet planını Başkanlığın stratejik hedefleri doğrultusunda yıllık bütçesini ilgili birim ile koordineli olarak hazırlamak ve belirlenmiş zamanda teslim etmekten,
  3. Planların uygunluk ve yeterliliğini devamlı olarak izlemek, gerekiyorsa, düzeltmeye yönelik tedbirleri almaktan,
  4. Kendisinin ve çalışanlarının beceri ve mesleki bilgi açısından gelişmesini sağlamak üzere eğitim planlamasını yapmaktan,

ğ) Müdürlüğüne alınacak, ayrılacak çalışanlar ile mevcut çalışanlarının statü değişikliklerini, başkanlığın personel politika ve usulleri çerçevesinde kontrol etmekten,

  1. İşgücünün en faydalı şekilde kullanılması ve işlerin en az maliyetle yürütülmesi için, emrindeki çalışanların görev ve sorumluluklarını belirlemek, iş ve işlemlerin buna uygunluğunu denetlemekten,

 

ı) Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydın tutulmasını, gerekli belgelerin düzenlenmesini ve takibini, önemli olan evrakın muhafaza edilmesini, bu konulardaki mevzuat ve usullere göre hareket edilmesini sağlamaktan,

  1. Faaliyet sahası ile ilgili proje ve taslaklar hazırlayıp bunları uygulamaya geçirebilmek için onaya sunmaktan,
  1. Taşınır Mal Yönetmeliği kapsamında müdürlüğe ait taşınır malların etkin, ekonomik ve verimli kullanılmasını sağlayıp bu kapsamda gerekli iş ve işlemleri yürütmekten,
  2. Sorumlu olduğu tüm personellerin yıllık izin kullanış zamanlarını iş yoğunluğuna göre planlamaktan,

 

    1. Müdür, kendisine bağlı olan alt birim ve personelin çalışmalarını denetlemek, mesai ve disiplin işlerinin takibini yapmaktan,

İ)Yasalar ve diğer mevzuatla kendisine verilen görevler ile başkanlıkça verilecek diğer işleri yapmaktan,

J) Yürütülen işlerin, ilgili kanunlar, Mevzuatlar, Yönetmelikler ve ilgili Genelgeler çerçevesinde doğru ve zamanında yapmaktan ilgili Başkan Yardımcısı ve başkana karşı sorumludur.

 

Fen İşleri Müdürlüğü Alt Birim Yöneticisinin Görev, Yetki ve Sorumluluğu

MADDE 10- (1) Fen İşleri Müdürlüğü bünyesinde Alt Birim Yöneticisi statüsünde çalışan personel ;

  1. Bürodaki işlerin yasa ve yönetmelikler, başkanlık ve müdürlük talimatlarına uygun eksiksiz ve gecikmesiz olarak yapılmasını ve bu amaçla memurların eğitimini sağlamaktan,
  2. Memur ve işçilerin görev bölümünü yapmaktan ve çalışanların devamlılığını sağlamaktan,
  3. Çalışana havale edilen evraklarla ilgili olarak yapılan işleri kontrol etmekten, işlemlerin eksiksiz ve zamanında yapılmasından,

ç) Müdür tarafından teknik ve idari konularda verilen görevleri yerine getirmekten,

  1. Müdürlükte kendisine bağlı çalışanları denetlemek ve bunların talimat, bildiri ve genelgeler çerçevesinde verimli bir şekilde çalışmasını sağlamaktan,
  2. Müdürlük içi birimlerde görev yapan çalışanların yıllık izin kullanış zamanlarını tespit etme, bu çalışanların disiplin, takdirname, ödül, yer değiştirme gibi işlemleri için müdüre öneride bulunmaktan,
  3. Belediye mevzuatı, diğer mevzuatlar ve bu yönetmelik ile kendisine verilen görevlerin yerine getirilmesinden müdürüne karşı sorumludur.

 

Diğer Personelin Görev, Yetki ve Sorumluluğu

MADDE 11- (1) Müdürlük emrinde görevli memurlar ve diğer personel;

  1. Müdürlüğünün görev alanı ile ilgili olarak, Başkanlığın amaçları, politikaları ve bütçeleri ile uyumlu hedefler, planlar ve programların geliştirilmesinde tüm operasyonel, teknik ve uygulamalarda amirine gerekli desteği eksiksiz vermekten,
  2. Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planların hazırlanmasında amirinin direktiflerine uygun iş ve işlemleri yapmaktan,
  3. Müdürlüğün kendisine tevdi edilen işlerini en kısa zamanda ve en ekonomik şekilde icra ederek sonuçlandırmaktan,

ç) Müdürlüğün haberleşme ve evrak akışını amirinin direktifleri doğrultusunda sağlamaktan,

  1. Müdürlüğün faaliyet planını Başkanlığın stratejik hedeflerine göre hazırlanmasında amirinin istediği tüm iş ve işlemleri yapmaktan,
  2. Organizasyon yapısında ve / veya iş tariflerinde zamanla doğacak değişiklikler için kendini geliştirmekten,

 

  1. İş bölümü esasları dâhilinde, eş düzey ve diğer pozisyonlarla koordinasyon içerisinde çalışmaktan,
  2. Kendisinin verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün konularda bilgisini devamlı arttırmaktan,

ğ) Müdürlüğün tüm faaliyetlerinde ilgili kanun, yönetmelik, genelge, tebliğ, iş metotları ve diğer ilgili mer’i mevzuata riayet etmekten,

  1. Faaliyeti için amirince talep edilen veya faydalı gördüğü bütün raporları eksiksiz hazırlamaktan,

ı) Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydı tutmak, gerekli belgeleri düzenlemek ve takip etmek, önemli olan evrakı usulüne uygun muhafaza etmekten,

  1. Kendilerine verilen görevleri kanunlar, yönetmelikler, Başkanlık Genelge ve Bildirileri ile ilgili mevzuat çerçevesinde ve üst amirinin emirleri doğrultusunda gecikmesiz ve eksiksiz olarak yapmaktan, yükümlü ve sıralı üst amirlerine karşı sorumludur.

 

BEŞİNCİ KISIM

 

Uygulama Usul ve Esasları

Görev ve İş Dağılımı

MADDE 12- (1)Müdürlüğün tüm personel arasındaki görev ve iş dağılımı Müdür tarafından yapılır. Müdürlükteki iş ve işlemler müdür tarafından düzenlenen plan dâhilinde yürütülür. (2)Yönetmelikte geçen personelin herhangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları halinde, ilgili personele elektronik ortamda atanan iş ve işlemleri, görevleri gereği kendisinde bulunan her türlü dosya, evrak, yazı ve belgeler ile ayni ve nakdi zimmetinde bulunan tüm malları bir çizelgeye bağlı olarak müdüre veya müdürün tespit ettiği kişiye teslimini yapması zorunludur.

 

 

Diğer Kurum ve Kuruluşlarla İlgili İşlemler

MADDE 13- (1) Müdürlüğün diğer birimler ve kuruluşlar ile yazışmalarında;

  1. Müdürlükler arası yazışmalar birim müdürü tarafından elektronik imza ile yapılır. Dağıtım kısmında ilgili başkan yardımcısı “bilgi için” eklenir.
  2. Müdürlüğün, belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Büyükşehir Belediyesi, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür ve Başkan Yardımcısının parafı, Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.

 

Gelen-Giden Evrakla İlgili Yapılacak İşlemler

MADDE 14 – Gelen-giden evrak kaydı ile ilgili yapılacak işlemlerde;

  1. Müdürlüğe elektronik ya da fiziki olarak gelen evrak, Müdür / sorumlu personel tarafından ilgili personele elektronik ortamda havale edilir. Personel evrakın gereğini zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür.
  2. Fiziki evraklar ilgili personele imza karşılığı zimmetle verilir. Evrakların havalesinin yalnızca elektronik ortamla yapılması halinde de personele zimmetlenmiş sayılır. Fiziki veya elektronik ortamda gelen ve giden evraklar referans ve kayıt numarasına göre işlenir. Müdürlüklere gönderilecek evraklar zimmetle ilgili müdürlüğe teslim edilir. Müdürlükler arası havale ve kayıt işlemleri elektronik ortamda yapılır.

 

Arşivleme ve Dosyalama

MADDE 15- (1) Yapılan yazışmaların arşivleme işlemlerinde;

  1. Müdürlüklerde elektronik ortamda yapılan yazışmalar elektronik ortamda muhafaza edilir. Islak imzalı yazışmalar ise birer sureti konularına göre tasnif edilerek ayrı klasörlerde arşivlenme sürelerince muhafaza edilir.
  2. İşlemi biten evraklar arşive kaldırılır.
  3. Arşivlerdeki evrakların muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından arşiv görevlisi ve ilgili amiri sorumludur.

ç) Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkındaki Yönetmelik hükümleri doğrultusunda arşivlenme süresi dolan evrakların tasnif ve imha işlemleri yapılır.

 

 

ALTINCI KISIM

Son Hükümler

 

Yönetmelikte Hüküm Bulunmayan Haller

MADDE 15- İşbu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükte bulunan ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.

 

 

Yürürlükten Kaldırılan Yönerge

MADDE 16-Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesi ile Sarıyer Belediye Başkanlığı Fen İşleri Müdürlüğü Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönerge yürürlükten kaldırılmıştır.

 

Yürürlük

MADDE 17- Bu Yönetmelik, Sarıyer Belediye Meclisince kabul edildikten sonra yayımı tarihinden itibaren yürürlüğe girer.

 

Yürütme

MADDE 18- Bu Yönetmelik hükümlerini Sarıyer Belediye Başkanı adına Fen İşleri Müdürü yürütür.